Gå til innhold

hvor blir melka av?!?

NR2ihus

Anbefalte innlegg

har fullammet lillebror i 8uker....nå virker det som han tømmer puppen å blir sint å griner. d går fra 1-3timer mellom amming på dagen. natta får han når han våkner kl 22 kl 03 kl 07 og kl 10 ca.... jeg vil ikke miste melka!!! HJELP!! ammete? funker det? nesespray? ser noen skriver om det, noen som vet om dette funker for å få opp produksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vørterøl er kjempefint!:-) Spise og drikke godt, sørge for å få nok søvn selv. Gjerne en ekstra lur på dagtid med babyen ved brystet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Legg til barnet så fort det viser tegn til sult, kan hende han har økedøgn. Melken blir ikke borte så lenge du fortsetter å amme regelmessig. I starten kan man amme så ofte som en gang i timen, men det går over! :-)

Les mer på www.ammehjelpen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare legg til når han ønsker. Blir han sint så bytt pupp, du har melk hele tiden. Jeg gir ofte tre og fire pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som du har nok melk, siden han sover såpass lenge mellom måltid på natten. Jeg vil tro det er økedøgn, så bruk dagene på senga eller i sofaen om du har mulighet, og bare ha babyen til brystet hele tiden. Blir han sint, bytt bryst. Da mister du i hvert fall ikke melka! 

Anonymous poster hash: 22488...c36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå er han snart 4 mnd, har ammet hele tiden men gitt tillegg 5 ganger... ettersom der noen ganger ikke er nok melk som siste måltid før han legger seg, da slår han seg vrang å nekter å legge seg. han er super snill ellers og ingen problemer :) nå på mandag var jeg innom helsestasjonen der det var en ny helsesøster, hun anbefalte heller å prøve litt grøt i stede for tillegg siden bror er så stor som han er. 8kg!! hehe å det kun av pupp! nå har vi prøvd grøten 3 dager å han får smaken på det å prøver å få det i seg fra skeien. i dag gav jeg litt grøt kl 18 å da holdt han seg til kl 20 når jeg la han å da var puppene fulle så han sovnet etter to pupper :) 

skulle også prøve grøt (som siste måltid) å se om det hjelper på at han blir mer mett kvelden å sover lengre om natta. han har siden fødselen våknet 3-4 ganger natta fått mat å sovnet. så det er vel bare å se om grøten hjelper når tilvendingen går seg til :) 

takk for alle gode råd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...