Gå til innhold

Baby og sol & Strand

Happypregnant

Anbefalte innlegg

Nå er det tid for sommerferie og mange av oss skal kanskje til varmere strøk. Vi er nå i syden. Mini er snart 7 måneder og jeg lurer litt på hvor mye han kan "være i solen ". Når vi er ved bassenget eller på stranden er han selvfølgelig i skyggen med hatt og 50 faktor solkrem på. Utenom når de bader skal de være i skyggen, men er det ok å ha han f.eks i sjøkanten i et par minutter...? ( bader ikke, men sitter slik at bølgene kommer opp til bena).. Hvor mye lar dere babyene være i solen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Alt med måte, tenker jeg.

Vi var også i "syden" og lot mini få plaske i bølgene litt hver dag. Han var veldig fasinert når de skylte opp på bena og når vi "baset" litt i bølgene. Om man har solhatt, høy solfaktor og gjerne en body e.l. så tåler de litt sol. Om man begrenser det til små intervaller på ca 5-10 min er vår erfaring at han tålte solen godt.

De må jo få nyte sydens sol og varme de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nettopp vært i karibien med min på 9 mnd. Jeg har brukt flittig sånn soldrakt med uv besjyttelse. Når den er våt så er den avkjølende og mini har det helt supert i solen. Blir for varmt når han er tørr. han elsker å sitte ved bassenget eller å være i det og leke i sanden. Kan sitte der i flere timer. Husk å gi masse drikke! min likte ikke så godt vann så blandet litt epplejuice og da drakk han masse! husk alt med måte. Husk høy faktor :) kos dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyene dør ikke av sol da :)

Ha babyen i skyggen der man har mulighet. Og Selfølgelig kan babyen leke i bassenget og i vannkanten.

Hvis man skal F.eks skal bære barnet i baby Bjørn kan man ikke hoppe fra skygge til skygge:)

Beskytt barnet mot solen, vær forsiktig med solen og kos dere på ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med 2mnd?? Hun ligger i vogna bare, har ikke solkrem på da hun ikke er i sola. men så varmt da..er i Norge forresten. Hun får pupp når hun ønsker, så hun får i seg nok. Sover mye, men det er vel pga varmen. Noe jeg kan gjøre for å lette på det? Bor i campingvogn..så har det ikke kaldere inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...