Gå til innhold

Når får babyer sin riktige øyenfarge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker at jeg lærte at alt som ikke var tydelig blått, ble regnet som brunt ifht øyefarge.

Alle mine barn har hatt mørke øyne ved fødsel, to mørke blå og en som var så mørk at jeg vil tro at de var brun. De to mørkeblåe har nå en slags grønn/brun/grå farge ( virker som det forandrer seg i hvilket lys en ser de i ) den siste har fått mørk mørk brune øyne, nesten svart :) de to med grønn/brune øyne forandret øyefargen seg på helt til 3 årsalderen, minste har hatt mørk brune siden ca 6 mnd og ikke forandret seg etter det.

Skrevet

Jeg husker at jeg lærte at alt som ikke var tydelig blått, ble regnet som brunt ifht øyefarge.

Alle mine barn har hatt mørke øyne ved fødsel, to mørke blå og en som var så mørk at jeg vil tro at de var brun. De to mørkeblåe har nå en slags grønn/brun/grå farge ( virker som det forandrer seg i hvilket lys en ser de i ) den siste har fått mørk mørk brune øyne, nesten svart :) de to med grønn/brune øyne forandret øyefargen seg på helt til 3 årsalderen, minste har hatt mørk brune siden ca 6 mnd og ikke forandret seg etter det.

Og hun er nå 1.5 år :)
Skrevet

Mine er alle født med mørk blå. Alle har fått gradvis litt lysere farge det første året, deretter 3-5 års alder har to av dem fått turkisaktige grønne øyne som ser ut som er kommet for å bli.

Skrevet

Første jenta mi ble født med mørkeblå øyne. Etter noen mnd ble de ubestemmelige på farge, og har holdt seg slik lenge. Nå er hun snart 2, og fargen er nå grønn :)

far har lyseblå øyne, og jeg har en blanding av brunt og grønt.

Jeg hadde brune øyne fram til ca. vgs, og da ble de mer grønne. Trudde ikke de kunne skifte farge i nesten voksen alder, men det gjorde det hos meg...

Minstejenta mi er født med blå øyne, og ikke fullt så mørke som eldste. Ingen forandring ennda, og hun er snart 3 uker.

Anonymous poster hash: 47434...62e

Skrevet

Vi har en av hvert her. Storebror fikk brune øyne og der var det ikke noe tvil, lillemor fikk blå og det så vi igrunn veldig fort. Han hadde så mørke øyne og hun ganske lyse.

Alle barn blir visst født med blå øyne for så etterhvert å bli den permanente fargen. Jeg har både blått og brunt i øynene. Pappaen bare brunt, men har foreldre med brune og blå øyne.

Brunt er dominant men har begge blått i seg kan barna få det. :)

Gøy med en av hver! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...