Gå til innhold

1200 kcal om dagen i noen uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spist myyye usunt og masse godteri de siste ukene. Har lyst å "rense" kroppen ved å leve på ca 1200 om dagen. De 1200 kcal blir spredt utover dagen, 5-6 måltider bestående av knekkebrød, magert pålegg, kylling, fisk, grønnsaker og frukt.

På sikt vil jeg spise mer kcal, men bare for noen uker leve på kun 1200 kcal om dagen.

Skadelig??

Anonymous poster hash: 2fe1c...905

Skrevet

Nei selvfølgelig ikke. Så lenge du spiser magre, sunne produkter som gir deg de næringsstoffene du trenger. Jeg har da levd på 1200 kcal i 1/2 år da jeg slanket meg med vektklubben. Hadde masse energi og sunn kropp :)

Skrevet

Nei, ifølge vektklubben skal jeg ha 1300 kalorier om dagen, og det er jo over en lengre periode enn noen få uker. Så lenge du spiser sunt og variert, så er det ikke skadelig.

Anonymous poster hash: 5000c...2ff
Skrevet

Overhodet ikke. Jeg lever på 800 og er sunnere og friskere enn noensinne.

Anonymous poster hash: 93fc3...ad6

Skrevet

Du som lever på 800 kcal. dagen, hvordan ser måltidene dine ut og hvor mange kilo er det du ønsker å gå ned?

Er det en ren lavkaloridiett eller er det PSMF?

Skrevet

Du som lever på 800 kcal. dagen, hvordan ser måltidene dine ut og hvor mange kilo er det du ønsker å gå ned?

Er det en ren lavkaloridiett eller er det PSMF?

Lavkalori/grovkarbo. Bruker mye knekkebrød, enten hjemmelaget med masse hele korn og frø. Ellers er United bakeries Sigdal helsprø knekkebrød helt supert. Godt og mettende.

Frokost: Knekkebrød med kjøttpålegg. Grønnsaker til pynt

Lunch: samme som frokost, gjerne to knekkebrød.

Middag: Rent kjøtt, gjerne kyllingfilet eller kalkun indrefilet stekt i ovnen. Salat eller ovnsbakte grønnsaker.

Kvelds: ett knekkebrød med kjøttpålegg eller magerprim. I tillegg en liten skål gresk yoghurt med bær.

Anonymous poster hash: 93fc3...ad6

Skrevet

Ok takk for svar :-) Høres ut som en meny til å overleve :-)

Sorry for å kuppe tråden din HI.

Tenkt å begynne med 800 kcal om dagen, så var litt nysgjerrig.

Skrevet

På vektklubben så gikk jeg på 1200kalorier om dagen. Gikk ned 1 kg i uka. Kaloriene skulle selvfølgelig fordeles på karbohydrater, fett osv...

Anonymous poster hash: c0712...646
Skrevet

Bare husk å bruke mer energi enn du inntar.

Hvis ikke kan kroppen havne i en slags spare modus og vil da lagre mer fett. Men 1200 -1400 er fint for dagen. Og kondisjon og styrketrening er gull :)

Anonymous poster hash: b5482...3eb

Skrevet

Mange glemmer å trene faktisk. Men det er det viktigste :)

Skrevet

Synes alle høres så flinke ut her.

Har aldri klart meg på sånn steinhard diett - satte nettopp til livs den siste delen av sjokoladekaka her....

Jeg trener og spiser forholdsvis temmelig sunt, men litt is og kake og slikt her og der går jo forsåvidt ned.

Har gått ned 23 kg det siste året, uten noen beinhard diett. Men jeg har blitt veldig flink på å løpe! Og i morgen er målet å løpe ei mil på under ei time, klarte på 2.02 sist - så kaka skal settes i arbeid!

Skrevet

spiser 1000 kcal så er ikke farlig :)

Skrevet

Feil!!! For å gå ned i vekt må man først og fremst endre kosthold! Trening hjelper p forbrenne! Men bare å trene uten p endre dårlig kosthold hjelper ikke på vektreduksjon!!

Anonymous poster hash: 2fe1c...905

Skrevet

Feil!!! For å gå ned i vekt må man først og fremst endre kosthold! Trening hjelper p forbrenne! Men bare å trene uten p endre dårlig kosthold hjelper ikke på vektreduksjon!!Anonymous poster hash: 2fe1c...905

Ja kosthold er veldig viktig, men det blir feil å si "feil!!!" Til de som sier at kondisjon er veldig viktig! For som sagt du må forbrenner mer energi enn du inntar, derfor er kondisjon og styrke viktig :)

Skrevet

Feil!!! For å gå ned i vekt må man først og fremst endre kosthold! Trening hjelper p forbrenne! Men bare å trene uten p endre dårlig kosthold hjelper ikke på vektreduksjon!!Anonymous poster hash: 2fe1c...905
Ja kosthold er veldig viktig, men det blir feil å si "feil!!!" Til de som sier at kondisjon er veldig viktig! For som sagt du må forbrenner mer energi enn du inntar, derfor er kondisjon og styrke viktig :)

Det er veldig, veldig mye lettere å spise 500 kalorier mindre enn å trene bort 500 kalorier.. Så kostholdet er selvfølgelig viktigst!

Anonymous poster hash: 9d6bc...28c

Skrevet

Pluss at vanlig inntak burde ligge på rund 2200 kalorier pr dag. Så lenge man ligger i underskudd går man ned i vekt! Jeg gikk ned 17 kg og det gikk supert lå på et daglig inntak på 1400 og trente godt. Er jo en selvfølge at kostholdet ikke skal inneholde masse fett og karbo hvis en vil ned i vekt. Veie nå 56 kg og er stram og fin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...