Mother Gothel Skrevet 4. juli 2013 #26 Skrevet 4. juli 2013 Ja, selvfølgelig. Huset er perfekt til enhver tid, barna på 1 og 4 år har alltid rene klær og nyvaskede hender. Hundene tørker selv av beina før de går inn, og det finnes ikke et støvkorn i hele huset.. Hvorfor ironisk? Det finnes da de som har strøkent hus selv om de har småbarn. Anonymous poster hash: 98047...34f Ja, om man setter barnas behov til side så Ikke alle som ønsker å gjøre det. Anonymous poster hash: c2e1e...6c7 For en latterling ting å si. Så alle som klarer å holde det rent og ryddig hjemme er dårlige foreldre som ikke bryr seg om ungene sine? Jeg har det ikke perfekt hjemme, som sagt er det ryddig, men kan fint være støvete, og vinduspuss prioriteres ikke her, men det er fordi jeg ikke gidder, ikke fordi det hadde gått på bekostning av barnets behov. Jeg gjør jo en masse andre ting som kunne vært byttet ut med husarbeid om det var viktig for meg. Trene, lese, pusle i hagen, sitte på internett, en times tid med TV hver kveld... Å kutte bare en av disse tingene ville gitt meg tid nok til å ha strøkent hus, uten at det hadde tatt noe som helst tid fra barnet. men klart, en god mor skal vel vie hvert minutt til barnet, og skal vel hverken trene, lese, ha en hobby eller på noen måte ta vare på seg selv. Anonymous poster hash: 98047...34f Ja, det er også viktig å gjøre ting man har lyst til. Når barna er i seng er ikke rydding og vasking det jeg har lyst til. Da trenger jeg å gjøre ting for meg selv.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #27 Skrevet 4. juli 2013 Ja, selvfølgelig. Huset er perfekt til enhver tid, barna på 1 og 4 år har alltid rene klær og nyvaskede hender. Hundene tørker selv av beina før de går inn, og det finnes ikke et støvkorn i hele huset.. Hvorfor ironisk? Det finnes da de som har strøkent hus selv om de har småbarn. Anonymous poster hash: 98047...34f Hvis man skal ha det så perfekt er det noe galt. Helt i orden å ha det rent og ryddig, men med barn må det gå an at det ser ut som det bor folk der.. Jeg synes det er viktigere å kose seg med barna enn å stresse med et perfekt hus. Du høres ut som en skikkelig grisete person hvis du mener det ikke ser ut som det bor folk et sted bare fordi det er rent og ryddig. Og man kan da fint kose seg med barna selv om huset er strøkent. Som hun over skriver, man rydder litt mens barna ser på barneTv eller leker litt, og de fleste er da to også, så en kan vaske og en underholde barna hvis det er slik at barna krever oppmerksomhet hvert våkne minutt. Anonymous poster hash: 98047...34f
Mother Gothel Skrevet 4. juli 2013 #28 Skrevet 4. juli 2013 Ja, selvfølgelig. Huset er perfekt til enhver tid, barna på 1 og 4 år har alltid rene klær og nyvaskede hender. Hundene tørker selv av beina før de går inn, og det finnes ikke et støvkorn i hele huset.. Hvorfor ironisk? Det finnes da de som har strøkent hus selv om de har småbarn. Anonymous poster hash: 98047...34f Hvis man skal ha det så perfekt er det noe galt. Helt i orden å ha det rent og ryddig, men med barn må det gå an at det ser ut som det bor folk der..Jeg synes det er viktigere å kose seg med barna enn å stresse med et perfekt hus. Du høres ut som en skikkelig grisete person hvis du mener det ikke ser ut som det bor folk et sted bare fordi det er rent og ryddig. Og man kan da fint kose seg med barna selv om huset er strøkent. Som hun over skriver, man rydder litt mens barna ser på barneTv eller leker litt, og de fleste er da to også, så en kan vaske og en underholde barna hvis det er slik at barna krever oppmerksomhet hvert våkne minutt. Anonymous poster hash: 98047...34f Du synes jeg høres grisete ut, jeg synes dere som har det perfekt høres kjedelige ut. Kanskje det er noe midt i mellom da..? Men grisete er det overhode ikke hos meg. Det er bare ikke så perfekt som mange mener er nødvendig..
Twintipp og himmelblå Skrevet 4. juli 2013 #29 Skrevet 4. juli 2013 Siterer sønnen min på 7 år istad. Vi var på besøk og de unnskylder at det er rotete. Han svarer: Ikke tenk på det, jeg er så vant til rot jeg, at jeg liker det faktisk bedre når det er rotete! -Ehhhhh..... ( skal sies at rommet hans blir pusset opp, så det er rot overalt) Men, nei, verken når jeg var uten barn eller med barn har huset vært perfekt. Det bor mennesker der.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #30 Skrevet 4. juli 2013 Har to barn på ett år og fire år. Her er det alltid kaos fra gulv til tak i alle rom :S Rekker aldri å hente meg skikkelig inn i husarbeidet. Er alltid sliten og det ene barnet er veldig krevende. Tar ALDRI i mot besøk uten en dags forvarsel.. Hadde jeg hatt mer energi og ikke hatt et krevende barn så hadde jeg vel bare trengt 1-2 timers forvarsel for å ta kjøkken, stue og bad skikkelig. Anonymous poster hash: 85aa6...985
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #31 Skrevet 4. juli 2013 Ja, selvfølgelig. Huset er perfekt til enhver tid, barna på 1 og 4 år har alltid rene klær og nyvaskede hender. Hundene tørker selv av beina før de går inn, og det finnes ikke et støvkorn i hele huset.. Hvorfor ironisk? Det finnes da de som har strøkent hus selv om de har småbarn. Anonymous poster hash: 98047...34f Ja, om man setter barnas behov til side så Ikke alle som ønsker å gjøre det. Anonymous poster hash: c2e1e...6c7 For en generaliserende holdning.. Håper ungene dine lærer bedre. Anonymous poster hash: 9289c...54d
Fruen i huset Skrevet 4. juli 2013 #32 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har en på 5, en på 1 og en veldig rotete mann, så NEI, her er det ikke alltid ryddig!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #33 Skrevet 4. juli 2013 Da jeg var hjemme med nr 1 var huset ryddig og rent. Nå er jeg hjemme med nr 3 og bruker stort sett hennes sovetid på å rydde etter nr 1 og 2. Så nå er svaret nei, men jeg gjør så godt jeg bare kan. De dagene jeg har alle tre alene hjemme, ser det ut som en bombe har truffet stua, men så fort de er i seng gjør jeg et skippertak så det ikke skal flyte helt ut.. Rydding, husarbeid generellt og klesvask er nærmest heltidsjobb med tre barn..! Anonymous poster hash: dac42...c24 Skriver under på dette! Har aldri "jobbet" så hardt som i denne permisjonen:) Anonymous poster hash: bfc6a...a2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå