Gå til innhold

Barnehagevogn

FirstAidKit

Anbefalte innlegg

Hei! Det er straks barnehagestart, og jeg skal kjøpe en sovevogn til datteren vår. Den skal stå i barnehagen. Har dere noen tips? Hun er 19 måneder, hvis det har noe å si. Kommer til å se etter en brukt vogn.

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gammel Simo eller emmaljunga ville jeg kjøpt :) store, solide og gode sovevogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Appelsinpiken. Vi har en gammel Simo og den er helt super. Stor og solid. Er mange som gir bort gamle vogner på finn.no som fungerer helt flott som sovevogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har simo i barnehagen, og emmaljunga hjemme. Begge er knallgode å sove i virker det som:)

Jeg jobber i barnehage, og ser at noen barn har for små vogner å sove i. Beina henger og slenger nedover, ungen sklir ned osv. Mon tro om de ikke tenkte på at ungen kom til å vokse seg større enn det var når de valgte sovevogn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker en gammel simo vogn som er stor og god. Er en så gammel en som har sånne tynne hvite hjul, men den er jo bare til soving og fungerer utmerket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må henge meg på de andre å si Emmaljunga eller simo. Det er store, gode og stødige vogner med full liggestilling og en grei lengde til at barnet kan sove i den noen år. Du finner mange på finn.no til en veldig rimelig penge :)
Er også greit å ha ei stor vogn med tanke på at de vokser, men også at det kanskje skal lammeskinn og ullpose i når det blir vinter. Ville kjøpt ei vogn jeg ikke var redd for, her ser jeg ofte at barnehagene putter både 3 og 4 barn i ei vogn når dem er på tur. Vognene er nok ikke i så veldig god stand når barnet slutter å sove i barnehagen. Har selv fått ei vogn ødelagt der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at emmaljunga og teutonia har romslige sovevogner med lang liggelengde blir å ta i litt for kraftig, de har alle kun 92cm liggelenge noe som er gjennomsnittslengden til en normal to åring. Skal du ha sovevogn med lang liggelengde må man kjøpe en simo sportsvogn ala den jeg linker til her, den har 105cm liggelenge og kan dermed brukes ut vognperioden :)

http://www.barnevognguiden.no/simo/simo-124.html

Anonymous poster hash: 6c7e6...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...