Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Jo, fordi denne ungen aldri fikk være hverken stor eller liten, bare alene i midten. Ikke var den først og etterlengtet og stor av den grunn, ikke var den det minstebarnet som alle fokuserte på, annet enn for en kort stund før nr tre ble født. Det har ikke noen plass. Har dere tenkt på det, foreldre? Den midterste er den som er awkward, eller opprører, som ikke finner sin vei, som ikke finner en utdanningsvei sånn med det første, som er oversett og dermed må skrike høyere, være mer og tydeligere, eller utslette seg og bli vedheng, som ikke hører til her eller der. Jeg fatter ikke hvorfor noen vil ha tre barn. Anonymous poster hash: 65a6c...a73
Tante Gustava Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Hm. Skjønner du er ute etter å provosere. Men jeg kjenner flere voksne som er den midterste av tre søsken (mannen min inkludert). Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i din karakteristikk av mellomstemann, hverken slik de var som barn, ungdom eller voksen.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Jo, fordi denne ungen aldri fikk være hverken stor eller liten, bare alene i midten. Ikke var den først og etterlengtet og stor av den grunn, ikke var den det minstebarnet som alle fokuserte på, annet enn for en kort stund før nr tre ble født. Det har ikke noen plass. Har dere tenkt på det, foreldre? Den midterste er den som er awkward, eller opprører, som ikke finner sin vei, som ikke finner en utdanningsvei sånn med det første, som er oversett og dermed må skrike høyere, være mer og tydeligere, eller utslette seg og bli vedheng, som ikke hører til her eller der. Jeg fatter ikke hvorfor noen vil ha tre barn. Anonymous poster hash: 65a6c...a73 Synd du ikke trivdes i midten, men jeg har mange eksempler på at det du sier er bare svada. Anonymous poster hash: 27919...9ee
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Jeg trivdes ihvertfall ikke med å være andremann i en flokk på 3.. Anonymous poster hash: 91968...e3b
Naturell Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 For noe fjas! Jeg er den såkalte "dritten i midten", men kjenner meg virkelig ikke igjen i det der. Jeg føler mer at jeg er den som samler oss alle tre da både største og minste henvender seg mest til meg. Hvorfor mener du det her? Opplevd det selv? Eller kan det være at du bare prøver å fyre opp alle de som har tre barn? Tipper det siste. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Jeg er den midterste av tre og vil påstå at jeg er den som har nådd lengst karrieremessig. Har aldri følt meg utenom og er vel den med best forhold til mora vår. Pappa er død, men jeg var en ordentlig pappajente. Har selv tre barn nå og her er det ingen som faller utenom. Anonymous poster hash: 9813b...2e2
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Jeg kjenner mang "i midten barn" som har klart seg like godt som de andre. Bare fordi du er slik betyr det ikke at alle er det Anonymous poster hash: 7c7e3...ac2
Verbena Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Hmm...jaja... Jeg er eldst av tre og den som aldri har passet inn i familien, så teorien din stemmer ikke på meg værtfall!
Poetika med K Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Har vel forsåvidt hørt begrepet "dritten i midten", men har ikke sett i praksis at den midterste faller utenfor i negativ forstand.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 Jeg er faktisk den sterkeste av tre søstre! De andre to har begge slitt hardt psykisk. Hilsen ei i midten! Anonymous poster hash: 86987...b28
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 Mener å ha lest en artikkel for noen år siden om at eldste og yngste får best kontakt. nest eldste og nest yngste får best kontakt. osv. Med andre ord blir den som sitter alene i midten uansett str på søskenflokken overlatt mer til selv søsken imellom. Jeg er selv dritten i midten og hos oss stemte det, selv om det ikke er slik hos alle. Så jeg skal ha barn i partall, altså 2 eller 4 Anonymous poster hash: abaec...e0b
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #12 Skrevet 3. juli 2013 Jeg er midterst av tre barn, og jeg kjenner meg igjen i det du sier. Mamma har jeg ikke noe forhold til, for hun er mest opptatt av den eldste og den yngste. Jeg har ikke gjort så veldig mye opprør, men har hatt spiseforstyrrelse, depresjon og selvmordsforsøk. Min mor har kun vist interesse etter det første selvmordsforsøket, og siden hun gjorde så mye for meg da, så mente hun på at eldste og yngste ikke fikk nok oppmerksomhet (vi var da 20, 23 og 24 år gammel) Om jeg sier i fra til moren min at jeg synes hun gjør noe galt, så får jeg beskjed om at hun aldri er god nok for meg, og at vi ikke burde ha kontakt på en stund. Anonymous poster hash: 931be...9f0
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #13 Skrevet 3. juli 2013 Jeg er eldst av oss. Det er jeg som var tjuven, opprøreren, slosskjempen og den frekkeste. Det var bestandig meg det var styr med, så nei, den dritten i midten er svada for meg og mine søsken. Det var nr to som ble favorisert her i gården... Anonymous poster hash: 8635a...94e
Trultemor85 Skrevet 3. juli 2013 #14 Skrevet 3. juli 2013 Minstemann er 5 år når nr 3 kommer til vinter. Kan ikke akkurat si at han var minst Littegrann før det kom en ny da.. Og vi er gode foreldre som faktisk vil klare å gi alle tre barna like mye. Finnes heller ikke mange barn som gleder seg sååååå mye til å bli storebror som han Gleder oss masse til å bli en familie på fem helt perfekt og er takknemlig.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #15 Skrevet 3. juli 2013 Her ble yngstemann outsideren. Hun i midten klarer seg mer enn godt nok og har alltid likt sin plass i midten. Anonymous poster hash: b7d36...d6a
Gjest sug lut Skrevet 3. juli 2013 #16 Skrevet 3. juli 2013 Tja, mitt riktignok smale utvalg ser slik ut: 1. Eldste flink pike, A4-liv, nær familien. Midterste evig vandrer, ashram, alternativ-liv og mentalt barfot, stadig nye menn og andre prosjekter, aldri penger, lite kontakt m familien. Yngste bortskjemt og beskyttet og nå som voksen akkurat lik, bare med mann i stedet for foreldre - aldri trengt å gjøre opprør så nær familien og med A4 Skeidar-liv, inkl nærhet til resten av familien. 2. Eldste flink gutt, født som førtiåring, og vellykket, såkalt. Midterste drømmer og helt uten realitetssjekk, lite fasthet i kjernen, forsøksvis opprørsk og ergo sort får. Yngste er baby uansett hvor gammel han blir, så langt går det på skinner. 3. Eldste flink gutt og akademisk lekker, vellykket på alle vis med vellykket kone og vellykkete barn og vellykket overtakelse av odelsgården ved siden av sin vellykkete karriere. (Ja, han er kjedelig.) Midterste svever over vannene, men har nå (femten år senere enn sine søsken) kanskje funnet en kvinne og en jobb han kan tenkes å holde på. Yngste flink jente, høyt utdannet og veletablert og ordentlig. 4. Eldste og yngste A4, midterste narkoman. Som sagt, et lite og statistisk insignifikant utvalg. Men jevnt over viser midterste større avvik fra sine familier enn jeg ser i søskenflokker på to eller fire.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #17 Skrevet 3. juli 2013 Har vel forsåvidt hørt begrepet "dritten i midten", men har ikke sett i praksis at den midterste faller utenfor i negativ forstand. Samme her. Er i midten og både den yngste og den eldste sliter med psyke og er ikke i jobb. Så tror ikke det stemmer nei. Anonymous poster hash: 79b2c...5e3
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #18 Skrevet 3. juli 2013 Anbefaler eventuelt interesserte å lese "Lillesøster hopper fallskjerm". Fin bok, skrevet av dyktig fagperson, og er basert på god forskning om søskenrelasjoner. Jeg fikk den i gave, fordi jeg er et mellomsøsken. Anonymous poster hash: 9ab4e...335
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #19 Skrevet 3. juli 2013 Jeg er eldst av tre. Syntes det var temmelig crappy! Jeg var den som måtte være voksen, som gikk mellom når de to andre kranglet, den snille piken som alle overså. Hos oss er det den midterste som har klart seg "best" her i livet og fått alle skoleflink-genene. Hos oss er det den yngste som har falt helt utenfor og som vi sliter med... Har også hørt uttrykket "dritten i midten". Men det stemmer verken hos meg og mine to søsken eller hos mine tre barn. Dette kommer helt an på søskenflokkens sammensetning av kjønn, alder og personligheter. Anonymous poster hash: 93125...a6d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #20 Skrevet 3. juli 2013 Får gjøre som sug lut, presentere mitt lille utvalg: 1. Eldste, gift med to barn. Meget godt utdannet og i bra jobb. Bortsett fra at han er gift med et mareritt har han gjort det veldig bra. Dritten i midten har også en god jobb, men har ikke stiftet familie ennå, i en alder av 50. Leier en hytte i skogen. Yngste er akkurat separert, har to barn, mulig også snart arbeidsløs. Hun er mors gull 2. Eldste høyt utdannet, men død av narkotikamisbruk i relativt ung alder. Dritten i midten er gift med 2 barn, men er uføretrygdet og lite oppegående på veldig mange plan Yngste, gift og 2 barn, høyt utdannet 3. Eldste er samboer og har 2 barn. Meget sinnslidende og derfor uføretrygdet siden ung alder. Dritten i midten driver eget firma som går godt. Gift for andre gang og har 3 barn. Yngste finner aldri sin plass i livet. Vært gift (og skilt) to ganger. 3 barn. Har ingen god jobb, og lever for ONS og Øl i en alder av 55 år. 4. Eldste er bilmekaniker, samboer med ett barn. Lever et gjennomsnittlig liv Dritten i midten er høyt utdannet, ugift og ingen barn. Yngste barnet er gift med 2 barn. Jobber som lastebilsjåfør. 5. Eldste har en god utdanning, gift med 2 barn. Har vært heldig og arvet en hel del. Lever i sus og dus. Sliter i stor grad med psykisk ubalanse og fysisk sykdom. Dritten i midten er selverklært ufør, har aldri jobbet en dag. Skilt. 2 barn. Nå samboer med en annen uføretrygdet. Yngste er psykisk utviklingshemmet, død i forholdsvis ung alder. Synes ikke det er noe gjennomgående mønster for at Dritten i midten har fortjent sin tittel! Anonymous poster hash: 27919...9ee
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #21 Skrevet 3. juli 2013 Her er det selvsagt ingen fasit, men i vår familie stemmer det. Jeg er eldst. Min lillebror, som riktignok var 8 år da vår lillesøster ble født, er den som ikke har klart seg så bra her i livet. Arbeidsledig, litt for glad i alkohol og hasj, flere havarerte forhold bak seg. Anonymous poster hash: 11528...f36
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #22 Skrevet 3. juli 2013 Jeg er faktisk den sterkeste av tre søstre! De andre to har begge slitt hardt psykisk. Hilsen ei i midten! Anonymous poster hash: 86987...b28 Må vel si at jeg i ungdommen var rebellen. Er fortsatt den som går mine egne veier. Mens lillesøster var, og er fortsatt gullungen. Eldste er litt utenfor.. Anonymous poster hash: 86987...b28
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #23 Skrevet 3. juli 2013 Er i midten av tre, og for min del stemmer det som du sier! Ofte vil jeg bare gråte over hvordan tingene er, men har selv lært meg å stole på meg selv og egne valg. Kan også si at det er stor forskjellsbehandling, noe som bare er til å gråte av. Anonymous poster hash: c1a7d...e26
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #24 Skrevet 3. juli 2013 Jeg er midten barn og har valgt å få to barn. Her skal det ikke bli en i midten for å si det slik. Anonymous poster hash: 5696e...3cb
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #25 Skrevet 3. juli 2013 Jeg er i midten og har klart meg veldig fint. Skikkelig A4. Storesøster går det ikke så bra med, 33 år, arbeidsledig i lang tid, dårlig helse, dårlig forhold, alternativ og svevende. Lillesøster er preget av og være minst, men hun har vokst det mer av seg nå. Helt vanlig 19 åring som studerer og reiser med kjæresten. nå skal det sies at det er 8 år mellom hver av oss, så vi har vært praktiserende enebarn nesten. Vi venter nr 3 nå, så til høsten har vi barn på 7, 1,5 og en baby. Håper lille venn i midten klarer seg fint, jeg skal gjøre mitt beste for alle mine <3 Anonymous poster hash: 4f81b...241
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå