Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Regner med dette vil gi han en betalingsanmerkning? Er så sint og frustrert over dette at jeg vil kaste opp! Beløpet er på 30 000 og nå er vi ganske skrapa pga en stor utgift nettopp på over 30 000... Går det an å få avdragsordning hos namsmannen? Uten at det blir trekk i lønn? Huff, hjelp meg..at det går an!! Anonymous poster hash: f7a7e...e10
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Dere er bare samboere. La han ordne opp i økonomien sin selv. Ikke betal av dine penger på hans gjeld. Anonymous poster hash: 77625...ff9
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Hva er det for et svar? Vi har snart tre barn sammen så selvfølgelig skal jeg være med å ordne opp! Skal jeg la huset gå på tvangssalg om det skulle gå så langt da eller? Bare lukke øynene og la det skure å gå.. Nei, så barnslig er jeg ikke. Anonymous poster hash: f7a7e...e10
3 i april Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Han må ringe namsmannen og høre, men tviler når det er gått så langt. Så mest sannsynlig så får han trekk i lønn ellers så må han betale hele beløpet.
3 i april Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Enten det eller så må du evt ta opp et kredittlån /lån for og få unna den gjelden som gir han betalingsanmerkning..Men ring og hør hva dere eventuelt kan gjøre.
Trultemor85 Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Ring ihvertfall å prøv å få til en avtale. Folk er ganske medgjørlige når man selv tar kontakt for å ordne opp.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Når det har gått så langt så må han enten betale inn hele summen med det samme, eller så blir det trekk i lønn, evnt tatt pant i formue. Dette vet jeg helt sikkert, da jeg selv kom til skade for å få en regning på et par tusen til namsmannen og de var IKKE interessert i noe nedbetaling da. Da var det enten å betale alt på en gang eller at de tok pant i huset. Anonymous poster hash: d0b66...b3f
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #9 Skrevet 4. juli 2013 Betal, med en gang dere har betalt blir saken hevet og betalingsanmerkningen slettet Dere kan gå avdragsordning, men best å betale alt på en gang om dere kan Huset deres blir ikke tvangssolgt før alt annet er prøvd, først får dere brev om rettsak (samboeren din kan møte opp og forklare hvorfor det ikke er betalt og er grunnen god nok kan saken bli hevet) Møter han ikke opp går dere inkallelse til ny rettsak til han har blitt innkalt tre ganger Deretter må han sende inn en bekreftelse på at han godtar kravet Om han ikke har fått betalt innen 12 mnd blir det vurdert lønnstrekk Om han i tilfelle er arbeidsledig og ikke får lønnstrekk men har eiendeler tvangsselges det (som bolig) etter nærmere 36 mnd Anonymous poster hash: 787c0...e4a
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Vi skal betale hele saken selvfølgelig, men vet ikke om vi har råd til å betale alt på en gang, eller om vi må dele den i to eller tre avdrag. Har sendt inn papirer til namsmannen og skal ringe i morgen siden mannen er bortreist på jobb i dag. Han har evt. en bil som de kan ta pant i mens vi betaler, men vil absolutt ikke at de skal ta pant i huset da mine foreldre er kausjonist for en 3del av lånet på det. Da vil vel de få vite dette? Anonymous poster hash: f7a7e...e10
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #11 Skrevet 4. juli 2013 kan dere bake det inn i huslånet.?? dere kan ringe for å be om å få avdrag på det. Anonymous poster hash: 9629c...118
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #12 Skrevet 4. juli 2013 Vi skal betale hele saken selvfølgelig, men vet ikke om vi har råd til å betale alt på en gang, eller om vi må dele den i to eller tre avdrag. Har sendt inn papirer til namsmannen og skal ringe i morgen siden mannen er bortreist på jobb i dag. Han har evt. en bil som de kan ta pant i mens vi betaler, men vil absolutt ikke at de skal ta pant i huset da mine foreldre er kausjonist for en 3del av lånet på det. Da vil vel de få vite dette? Anonymous poster hash: f7a7e...e10 Ja, blir huset dratt inn vil foreldrene dine få brev i posten. Jeg tipper det er like dyrt å la dette gå til tvangstrekk som det evt er å ta opp et nytt kredittkortlån, så jeg ville lånt pengene og betalt ned kravet. Da kan dere få en nedbetalingsordning på det nye lånet uten at namsmannen er inne i bildet... Anonymous poster hash: 229fd...6fa
Fru Ugle Skrevet 4. juli 2013 #13 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Refinansiere huslånet? Er det en mulighet? Endret 4. juli 2013 av Fru Ugle
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #14 Skrevet 4. juli 2013 Hvis han eier bil tar de ikke pant i den...de tvangsselger den for å dekke kortet. Synd men sant. Har nettopp vært igjennom det selv. Om dere har en grei bank kan de kanskje låne dere litt ekstra for å få betalt kortet. Når det er gått til namsmannen er det allerede betalingsanmerkning på det, så noe nytt kort for å dekke dette vil han ikke kunne få. Anonymous poster hash: 11dd2...23b
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #15 Skrevet 4. juli 2013 Refinansiere huslånet? Er det en mulighet? Hun sier jo hun ikke vil at foreldrene skal få vite om dette, og det får de jo som kausjonister om de prøver seg på en refinansiering. Anonymous poster hash: 229fd...6fa
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #16 Skrevet 4. juli 2013 Hvis han eier bil tar de ikke pant i den...de tvangsselger den for å dekke kortet. Synd men sant. Har nettopp vært igjennom det selv. Om dere har en grei bank kan de kanskje låne dere litt ekstra for å få betalt kortet. Når det er gått til namsmannen er det allerede betalingsanmerkning på det, så noe nytt kort for å dekke dette vil han ikke kunne få. Anonymous poster hash: 11dd2...23b Nei, men hun sier jo at hun vil hjelpe. Hun kan ta opp et kredittkortlån og betale ned hans gjeld også får de sammen betale ned hennes gjeld etterpå. Anonymous poster hash: 229fd...6fa
Fru Ugle Skrevet 4. juli 2013 #17 Skrevet 4. juli 2013 Refinansiere huslånet? Er det en mulighet? Hun sier jo hun ikke vil at foreldrene skal få vite om dette, og det får de jo som kausjonister om de prøver seg på en refinansiering. Anonymous poster hash: 229fd...6fa De må ikke fortelle foreldrene om hvorfor de vil refinansiere lånet...hvis huset har steget i verdi, kan det hende kausjonistene kan bli skrevet ut av lånet...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #18 Skrevet 4. juli 2013 Er det ikke mulig å få en avdragsordning hos namsmannen alså? Som sagt kunne mye vært løst om mannen ikke var bortreist idag, men jeg får jo ikke vite noe om jeg ringer.. Anonymous poster hash: f7a7e...e10
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #19 Skrevet 4. juli 2013 Er det ikke mulig å få en avdragsordning hos namsmannen alså? Som sagt kunne mye vært løst om mannen ikke var bortreist idag, men jeg får jo ikke vite noe om jeg ringer.. Anonymous poster hash: f7a7e...e10 Den avdragsordningen skulle dere ordnet når dere fikk første kravet fra inkassobyrået, da er det som regel ikke noe problem å få til en løsning. Når det går helt til namsmannen er det på en måte for sent, da vil kreditoren ha pengene sine med en gang. Men det er mulig dere får til noe likevel, om det blir tvangstrekk fra kontoen eller en avtalt nedbetaling har jo ikke så mye å si for kreditoren (om de våger stole på at dere faktisk kommer til å overholde avtalen), men det har mye å si for dere. Anonymous poster hash: 229fd...6fa
Fru Ugle Skrevet 4. juli 2013 #20 Skrevet 4. juli 2013 Er det ikke mulig å få en avdragsordning hos namsmannen alså? Som sagt kunne mye vært løst om mannen ikke var bortreist idag, men jeg får jo ikke vite noe om jeg ringer.. Anonymous poster hash: f7a7e...e10 Bare ring namsmannen og spør på et generelt grunnlag, det kan de svare på. Forklar situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #21 Skrevet 4. juli 2013 Regner med det blir trekk i kontoen, men da vil vel banken få vite dette + han vil få en anmerkning? HI Anonymous poster hash: f7a7e...e10
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #22 Skrevet 4. juli 2013 Regner med det blir trekk i kontoen, men da vil vel banken få vite dette + han vil få en anmerkning? HI Anonymous poster hash: f7a7e...e10 Det er arbeidsgiveren hans som får beskjed, for arbeidsgiveren må trekke pengene fra lønnen hans før han får den utbetalt Jeg er arbeidsgiver selv og har hatt ansatte med slike trekk.. Anonymous poster hash: 229fd...6fa
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #23 Skrevet 4. juli 2013 Regner med det blir trekk i kontoen, men da vil vel banken få vite dette + han vil få en anmerkning? HI Anonymous poster hash: f7a7e...e10 Anmerkning har han allerede fått. Den kom da han ikke møtte i forliksrådet et par mnd før dere fikk brev fra namsmannen. Får dere til trekk fra konto noe jeg tviler på står anmerkningen til alt er betalt. Anonymous poster hash: 11dd2...23b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå