MammatilLeon Skrevet 3. juli 2013 #1 Del Skrevet 3. juli 2013 Trenger sårt noen tips til hvordan leggingen kan bli enklere for både liten og stor! Han har hatt en periode med tenner og seperasjosangst slik at vi har vært nødt til å være hos han til han sovnet, det har vært helt greit! Nå har det gått en tid og han vil fortsatt ha oss inne hos seg til han sovner, noe som bruker å ta 1-1,5 time hver kveld. Dette fører da til at han blir overtrøtt fordi han blir oppgiret av å ha oss der inne, men med en gang vi går ut av rommet hylskriker han! Er ikke interressert i noen skrikekur så det ender med at en av oss sitter hos han til han sovner. Har prøvd å flytte oss gradvis fra sengen hans, men da setter han seg bare på kne, selv om han har babysafe. Noe som da fører til at vi går frem og tilbake for å legge han ned igjen. Er sliten av dette! Og synes det er trist at lille må bli overtrøtt hver kveld. Har dere noen tips til oss? Han er forresten 11 mnd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødhette <309+<312 Skrevet 4. juli 2013 #2 Del Skrevet 4. juli 2013 Vi har slitt litt med leggingen av vår gutt som er like gammel en periode, det begynte når han var 9 mnd og lærte seg mye på en gang, sette seg opp selv, sette seg på kne, si mamma og pappa, fikk seks tenner, sluttet med å amme på kveld (babyen ville ikke die mer) og begynte og reise seg opp på beina. Ofte måtte jeg sitte inne på rommet hans med han i armene til han sovnet, men nå er han snart 11 mnd og det har akurat roe seg for en uke siden. Vi la han ned i sengen, satt inne på rommet han, han reiser seg opp, og strekker armene til meg, men jeg legger han ned i sengen igjen, etter ca 5-30 min er han sovnet. Jeg har merket at han trenger 4-5 timer våkentid før leggetid, da sovner han på 5 minutter. Går det ikke lang nok tid fra siste duppen til leggetid kan han holde på en time før han sovner, selv om han virker trøtt. Håper det ordner seg for dere snart, slitsomt med lang legging hver kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Underveis --> Skrevet 4. juli 2013 #3 Del Skrevet 4. juli 2013 La han stå! Jeg ville "sluppet ham løs" i senga og latt ham styre på som han ville. Da kan dere være mye mer passive og han vil sannsynligvis selv legge seg ned etter hvert. Første kvelden blir det sikkert litt ekstra turning. Ikke prat til ham og gi bare oppmerksomhet dersom det virkelig blir krise. Etter hvert blir han forhåpentligvis mindre avhengig av dere for å sovne og dermed kan dere bevege dere lenger vekk. Ja, gjort det selv. Med førstemann ga jeg opp å lære ham å øegge seg ned etter 3. kvelden, og da løste det seg bare av seg selv. Nummer to gadd jeg ikke begynne med sovepose en gang. Han har vært "løs" hele tiden (16 mnd nå) og sovner fint av seg selv etter litt turning. Sørger bare for å ha pysj på som holder ham varm, for dyna er mest til pynt ;-) Trenger forøvrig ikke å sitte inne hos ham. Kommer til å gjøre det samme med nr 3 som kommer om noe mnd. Det gjør jo virkelig ingenting om de står i senga eller turner litt før de sovner, gjør det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå