Gå til innhold

Spysyka eller fødsel på gang!

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte med to små

I går begynte slimproppen min å gå og det kom litt mer i dag.

Har vært frisk og fin form helt til i dag, men har vært skikkelig dårlig i dag.

Kvalm, uggen og magevondt. Har lagt mye og lurt på om dette kunne være et fødselstegn.

I ettermiddag ringte jeg føden for å høre, spesielt ang magesmertene mine, men vi ble enige om å se det an.

Jeg ble bare værre og spydde som bare det, magen ble knallhard og jeg trodde nesten jeg skulle gå i bakken. ( eller i doen ;) )

Ringte føden igjen og snakket med ei der, men hun sa at om det er spysyka så vil de helst ikke ha meg inn før jeg er helt nødt pga smittefaren. Jeg ville da i tilfelle bli isolert.

Jeg forstår det godt, men ble litt frustrert da jeg ikke vet om det er ufarlige magesmerter eller om det er rier.

Jeg tror faktisk jeg har rier, men tar å følger med.

Mageknip er jo også fryktelig vondt, så jeg vet ikke helt om det er det eller hva.

Det kommer i tak, noen ganger værre en andre ganger og de er ikke gode!!

Vel, dette var et hjertesukk fra meg som gjerne vil føde nå 9 dager før termin, men om det bare er spysyka vil jeg bare si fyttigrisen så vondt!!

Jeg går for fødsel jeg! ;)

Fortsetter under...

Fikk dette med nr 2, dagen før var helt jævli- spydde og +++ som bare det, gikk og la meg tidlig på kvelden, våknet kl 4 med rier- kl 14 var ungen ute :):) så hos meg et dette et tegn på forestående fødsel :) Lykke til! :) gå og legg deg- hvil kroppen- mulig du vil trenge det i morgen ;)

Gjest Trulte med to små

Tusen takk alle sammen, håper dere har rett!

Ny runde på badet i stad og da fant jeg ut at det gikk an å spy rett frem :( akkurat som på film! Blæææærk!!

Og ille å måtte vaske etterpå...

Unnskyld ekle beskrivelser, men dette var ille!

Det kan nok bli en lang natt, men jeg skal prøve å sove og lade opp, og ellers håpe det beste! :)

Annonse

Gjest Trulte med to små

Det ser ut til at det var spysyka :(

Har ikke kastet opp mer i natt, men nesten ikke sovet noen ting og "riene" glitrer med sitt fravær.

Har bare "vanlig vondt" i magen nå. Har spist en banan og drukket vann og litt saft, ser ut til at det går fint.

Det er så merkelig at de smertene og takene jeg hadde i går ikke var rier, for jeg har jo hatt spysyka før og selv om det gjør skikkelig vondt i magen så var det annerledes denne gangen.

Jeg ringte føden en gang til på kvelden og møtte ei jordmor som jeg ikke følte forstod meg og jeg bare begynte å gråte for jeg følte jeg skulle stryke med av smerte.

Skjønner at de må roe og godsnakke med mange redde førstegangsfødende, men det var så utrolig skummelt med de sterke magesmertene og bare skulle slå seg til ro med at det bare var noe som fulgte med oppkast. :(

Mannen min fikk snakke med ei anna ei for jeg bare gråt, og i mitt stille sinn tenkte jeg at jeg håper ikke jeg får hun jeg snakket med, når jeg skal føde.

Det som er bra er at spysyka går som regel fort over og da har jeg krefter til å føde når den tid kommer.

Håper jo det er snart!

Takk for støtten fra dere, til ei lettere spent, forfjamset og "liksomfødende" sørlending ;)

Hadde spysyka to ganger i svangerskapet, første gangen i rundt uke 28 og d var ille nok, veldige smerter. Men da jeg fikk d i påska i uke 37-38 fikk jeg som du grusomme smerter og tak.jeg lå på sofaen i flere dager og gråt og banna om hverandre med varmeflaske som jeg bytta vann i hver andre time. D var helt jævlig, så føler med deg:-)

Gjest Trulte med to små

Hadde spysyka to ganger i svangerskapet, første gangen i rundt uke 28 og d var ille nok, veldige smerter. Men da jeg fikk d i påska i uke 37-38 fikk jeg som du grusomme smerter og tak.jeg lå på sofaen i flere dager og gråt og banna om hverandre med varmeflaske som jeg bytta vann i hver andre time. D var helt jævlig, så føler med deg:-)

Tusen takk! Huff ja det var slik jeg hadde det i går, men uheldig du var som lå flere dager!

Det er mulig det blir værre med spysyka når man er gravid og tarmene er trykket sammen både her og der?

Snakket med ei venninne og hun sa hun ble veldig syk av det når hun gikk gravid.

Heldigvis er det snart termin, så det skal bli godt å føde istedet for å kaste opp ungen ;)

Gjest Trulte med to små

Uff, håper spysyka går fort over ja! Det er jo absolutt bedre å være i fin form når man skal føde enn å slite med å være syk i tillegg.

God bedring til deg! :)

Tusen takk! :)

Jeg har heldigvis vært ganske så frisk dette svangerskapet, og fikk alvorlig medlidenhet med de som sliter med ekstrem kvalme og oppkast under hele graviditeten.

Nå er formen stigende, sakte men sikkert så da samler jeg krefter til lillemor vil ut. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...