Frida80 Skrevet 3. juli 2013 #1 Del Skrevet 3. juli 2013 Helsesøster sa på 3 mnd kontroll at vi fra 4 mnd kan la baby få smake på ulike ting ved å stikke finger i f.eks saft og la baby slikke av. Hva annet enn saft kan hun få prøvesmake? Melk? Yoghurt? Kaffe?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SMK Skrevet 3. juli 2013 #2 Del Skrevet 3. juli 2013 Jeg har latt min gutt få smake på ting fra 4 mnd. Han er 6 mnd nå. Fikk blant annet smake på agurk, eple, pære, nektarin, drue.. Altså kun smake, ikke spise det ennå. Brukte noen ganger å bare la han smatte på en agurkstang.. Men funker også bra å bruke skei og få litt fruktsaft fra frukten. I begynnelsen var han ikke så interessert, men etterkvart er han blitt veldig interessert Begynn forsiktig så babyen ikke får vondt i magen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletrillekruspersille Skrevet 3. juli 2013 #3 Del Skrevet 3. juli 2013 Jeg har også latt min 4 måneder gamle jente smake på ulike ting. Barnebarnemat.no har gode tips og råd om mat og babyer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 3. juli 2013 #4 Del Skrevet 3. juli 2013 meieriprodukter skal de ikke smake/spise før de er ett år. men frukt og grønnsaker kan de smake. saft var jo litt merkelig ting å anbefale. du skal jo liksom ikke tilby de sukker heller. med mindre hun mente babysaft. jeg ga min smaksprøve på eggegule når jeg lagde bløtkokte egg til meg selv. banan og avocado var også noe av det første. deretter myke frukter som fersken, mango, melon, vannmelon.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida80 Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 3. juli 2013 Tusen takk for svar! Da skal vi prøve litt frukt. En annen ting: bør vi kun prøve en ting ad gangen i tilfelle allergi? Eller er det ikke noen fare for det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 3. juli 2013 #6 Del Skrevet 3. juli 2013 ¨man skal helst det det ja. prøve smake en ting i uken. men jeg selv var ikke så kresen på det. jeg og min mann har ingen mat allergi og selv om det er en dårlig unnskyldning så var ikke jeg tålmodig nok til å ta en smak om gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catlady Skrevet 4. juli 2013 #7 Del Skrevet 4. juli 2013 Kaffe til baby ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå