Gå til innhold

Har fått så stor mage....

Anbefalte innlegg

Gjest flykræsj

...at jeg faktisk er litt bekymret! Er 17 uker idag, men det ser ut som jeg er 7 mnd på vei. Var på UL i uke 12, og da var alt ok med lille knerten inni der. Nå har jeg googlet til øyet blir stort og vått. Stor mage kan indikere økt mengde fostervann, som igjen kan indikerer en rekke negative årsaker og konsekvenser. Jeg er gravid for 2. gang og i utg.punktet ikke av den hysteriske sorten, men noen ganger bites jeg av internettbasillen og sitter og søker som en sinnsyk på google... Shame on me!! Har ikke fått målt symfyse-fundus mål enda, men magen ser voldsom ut! Er bare 158 høy og relativt slank, vet ikke om det spiller inn?? Jeg så ikke sånn ut første gangen da. :blink:  

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144061745-har-f%C3%A5tt-s%C3%A5-stor-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er og stor i magen, men når jeg kjenner rundt livmoren så er ikke den så voldsomt stor. Alt er presset oppover av tarmer etc, og jeg er nok en del oppblåst.

Jeg er ikke i nærheten av slik jeg var med førstemann, det var bare den gangen jeg var så liten. Eller, med jenta var jeg en del mindre enn med guttene.

Jeg har nå to ganger blitt spurt om babyen kommer snart, av voksne kvinner, jaja ;)

Vært på ul, alt bra med fostervann etc

Gjest flykræsj

Jeg er og stor i magen, men når jeg kjenner rundt livmoren så er ikke den så voldsomt stor. Alt er presset oppover av tarmer etc, og jeg er nok en del oppblåst.

Jeg er ikke i nærheten av slik jeg var med førstemann, det var bare den gangen jeg var så liten. Eller, med jenta var jeg en del mindre enn med guttene.

Jeg har nå to ganger blitt spurt om babyen kommer snart, av voksne kvinner, jaja ;)

Vært på ul, alt bra med fostervann etc

Sikkert helt i orden her også! Får bare litt noia av internett innimellom ;) Blir også stadig spurt om hvor lenge det er til jeg føder og hevede øyenbryn når jeg svarer desember. Blitt spurt om det er tvillinger også :blink:  Lite jeg kan gjøre med magestørrelsen i allefall..

Samme her! Magen er blitt veldig stor de siste 4 ukene- skikkelig gravidmage! Er 17+3 men kunne vært 7 mnd liksom! Kjenner livmoren veldig godt hele døgnet, steinhard mage under navlen.. De siste to dagene har jeg hatt ekstreme voksesmerter..og sikkert litt luftsmerter, veldig vondt på natta.. Og merker faktisk at magen vokser dag for dag! :) litt skummelt.. Er det normalt at det kan være veldig vondt? Ikke bare på sidene liksom men stikking i hele nedre del av magen

Vel, fødte en gutt med syndrom, mitt første barn. Hadde myyye fostervann, likevel har jeg vært mye større forrige gang og denne gangen og det var ingenting galt med forrige og i følge fostersiagnostikken på riksen ikke med denne heller. Og jeg har ikke mye fostervann.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...