Gå til innhold

mistet husnøkkelen, eieren krever ny lås

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på om noen her tilfeldigvis kan hjelpe meg med noe jeg lurer på.

Har en venninne som leier en leilighet og har mistet nøkkelen. Hun har en ekstra men ringte eieren og fortalte det sånn at de kan bestille en ny en og hun skulle selvfølgelig betale. Men eieren krever nå at de skal bytte hele låsen og det kan bli dyrt. Lurer på om man kan kreve det? 

Anonymous poster hash: 3689f...fa0

Fortsetter under...

Skrevet

Selvfølgelig!

Anonymous poster hash: 6b310...e9d

Skrevet

I vår kontrakt står det at vi må betale for ny lås dersom vi mister nøklene. Står det i hennes også?

I såfall har jo eieren retten på sin side hvertfall..

Skjønner jo uansett at de ønsker å bytte lås, da det går på tryggheten..

Skrevet

ok. bare syntes det var litt voldsomt... men, men... Takk for svar.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Såklart kan han kreve det. Det er jo helt vanlig å skifte lås om en nøkkel forsvinner, man vil jo ikke at fremmede skal ha tilgang til huset.

Annonse

Skrevet

De fleste ville da byttet lås om en nøkkel ble borte. Tenk deg om det ble innbrudd pga denne nøkkelen. Tror du forsikringsselskapet vil betale noe så lenge man ikke byttet låsen?

Skrevet

De fleste ville da byttet lås om en nøkkel ble borte. Tenk deg om det ble innbrudd pga denne nøkkelen. Tror du forsikringsselskapet vil betale noe så lenge man ikke byttet låsen?

Joda...jeg bare tenkte på at vi har selv mistet nøkkelen vår 2 ganger og aldri byttet lås (vi eier). Kanskje vi skulle gjort det og...

Skrevet

Selvfølgelig, aner jo ikke hvem som har den mistede nøkkelen...

Anonymous poster hash: d7d64...771
Skrevet

Absolutt. Men hun kan kreve å vente til hun flytter ut. Da kan det dekkes av depositumet. Frem til da er det bare hun og hennes ting det går ut over hvis noen låser seg inn.

Anonymous poster hash: bc4ad...277

Skrevet

får nye låssylindere på biltema til 199,- med 5 nøkler.. testet og godkjent. ;)

Anonymous poster hash: 8820b...0de
Gjest sug lut
Skrevet

Selvsagt. Det ville hun jo gjort om hun eide også.

Skrevet

Det koster jo nesten ingenting å bytte lås. Vi skiftet lås da vi overtok huset vårt, koster 399kr for et låssylinder på Jernia

Annonse

Skrevet

Med mindre man har mistet den sammen med adressen så anser jeg det som meget usannsynlig at den som finner nøkkelen klarer å finne ut hvor den tilhører. Hadde da ikke byttet lås. Men har man feks mistet hele vesken med nøkkelen i slik at det er lett å spore opp hvor den tilhører hadde jeg byttet lås.

Skrevet

Hadde bedt henne bytte lås selv. Som flere sier her, ang forsikringen hvis det skulle bli tyveri og, må man ha byttet lås hvis det skal være gyldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...