Gå til innhold

Dere som ikke er så kvalm, hvordan har evt.tidligere svanger vært og hvordan er formen ellers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mitt første svangerskap var mitt eneste symptom før test ble tatt i uke 5, en uke forsen mens. Ble aldri skikkelig kvalm, men litt småuggen kun om morgen fra rundt uke 7-10. I mitt andre svangerskap merket jeg samme uggenhet føøøøør forventet mens, ca 3 uker på vei bare... Ikke overraskende positiv test når mensen ikke dukket opp. Og veldig kvalm, med brekkninger og oppgulp hele dagen lang. Samt noe oppkast, helt til uke 16-17. Denne gang, uplanlagt, og litt mer uregelmessige sykluser etter å nettopp ha avsluttet amming, kom en småuggen følelse hver tidlig nattmorgen fra rundt den tiden jeg egentlig skulle hatt mens... Men ikke noe særlig mer etter det heller, litt opp og ned, annenhver dag, der jeg er mer kvalm og har brekkninger, og kan kjenne den uggenheta sånn litt utover dagen avogtil. En mellomting mellom en og nr to egentlig. Men er likevel veldig spent, på om det er "en grunn" til at jeg ikke er like kvalm som i andre svangerskap... Til tross for å ha opplevd motsatt i første. Hmm.. Har mistet i to MA og en SA før og imellom da.. Er 7 fullgåtte uker i morgen, så skal til legen på fredag og få henvisning til tidlig ul.

Ellers har jeg urolig/løs mage (hadd i alle mine svangerskap, også de jeg har mistet), tunge merkelige pupper med masse synlige blodårer, mensmurringer- til tider også i ryggen og i lengre perioder, stygg smak i munn, oftere lett hodepine og tett nese, litt mer sliten og trøtt (men ikke utmattet som i svangerskap nr to) og litt stikkinger hvis jeg bøyer meg raskt til siden... Føler det er mindre stikkinger enn i de andre svangerskapene, men sikkert bare jeg som leter etter ting. Eller at det er for tidlig,, husker ikke. Fungerer fint i 100% jobb da, som i første svangerskap, mens i nr to var jeg sykemeldt tom uke 18. Er dere med lite kvalme også i full jobb?

På tross av mine tuuuuuusen bekymringer, er det jo deilig å føle seg vel når jeg har de to eldste å dele tiden med så det er jo bra! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr 1:

Kvalm og uvel fra ca uke 6, varte i varierende grad helt til uke 20. Etter det var jeg i super form, om man ser bort fra den ekstra vekta jeg dro på :-P

Nr 2:

Kastet opp fra under 24timer etter befruktning til jeg var nesten 8mnd på vei. Kraftig bekkenløsning allerede fra uke 8.

Nr 3 (den jeg har i magen nå, annen far enn 1 & 2):

Litt usikker hvor langt jeg er på vei, tidlig ul på torsdag. Er så trøtt at jeg vurderer å gå i hi, sover 14-16timer i døgnet til sammen og kunne sikkert sovet mere. Ikke sikkelig kvalm, men sjøsyk (mest på formiddagen) så er vanskelig å få i seg mat.

Skrevet

Min erfaring er at kvalmen henger veldig sammen med hvor opplagt jeg er generelt, både dagsform, nattesøvn og hvor hektisk program jeg har, i tillegg til hvordan formen var før jeg ble gravid. Har selv hatt en MA, og da var jeg mindre kvalm enn de andre gangene, hadde hele tiden en følelse av at ikke alt var som det skulle. Men det er jo mange som er kvalme i ett svangerskap og ikke i neste, og så går det bra begge ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...