Gjest H+H Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Dressen var full av sand og diverse etter en våt dag i barnehagen, så jeg tok den hjem for å vaske den. Nå er jeg redd den ikke ikke blir tørr til imorgen tidlig. Noen som har hatt Reima uteklær i tørketrommel?
Gjest Gullguttene Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Det ville ikke jeg gjort. Men heng dressen på en kleshenger på badet (eller i et annet varmt rom). De tørker overraskende fort.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Hvis den er realtaivt ny så kan den mest trolig det. Sjekk vaskeanvisingen, skal står der. Men Reima tørker raskt, heng den på en kleshenger og la den henge på badet over natta, så er den mest trolig tørr til i morgen. Anonymous poster hash: 4c46a...dd6
Elsker livet Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 De fleste nyere reimatecklær kan det (om ikke alle). Jeg har aldri prøvd faktisk, men lurer på om det faktisk får fibrene til å "fornye seg" i forhold til vanntetthet.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har kjørt reimadressene våre i tørketrommelen. Først og fremst fordi jeg har impregnert dem og impregneringen trenger at plagget er i tørketrommel eller styrkes for å virke, men den blir jo tørr også... Det står på de reimadressene vi har hatt, at tørketrommel er ok. De tørker veldig raskt hvis man hanger dem vrange på badet over natta hvis det er litt varmt på badet. Men hvorfor bruker dere reimadress og ikke regntøy nå? Anonymous poster hash: 9fa91...790
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har kjørt reimadressene våre i tørketrommelen. Først og fremst fordi jeg har impregnert dem og impregneringen trenger at plagget er i tørketrommel eller styrkes for å virke, men den blir jo tørr også... Det står på de reimadressene vi har hatt, at tørketrommel er ok. De tørker veldig raskt hvis man hanger dem vrange på badet over natta hvis det er litt varmt på badet. Men hvorfor bruker dere reimadress og ikke regntøy nå? Anonymous poster hash: 9fa91...790 Tynn Reimadress er nå vel så bra som regntøy, den puster i det minste det gjør ikke regnty, vanntett er den også. Anonymous poster hash: 4c46a...dd6
Gjest H+H Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Vi har reimadress på minsten (15mnd) siden den er lettere å krabbe i. Den er også mer vanntett enn regntøy. Takk, skal henge den på badet
Elsker livet Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har kjørt reimadressene våre i tørketrommelen. Først og fremst fordi jeg har impregnert dem og impregneringen trenger at plagget er i tørketrommel eller styrkes for å virke, men den blir jo tørr også... Det står på de reimadressene vi har hatt, at tørketrommel er ok. De tørker veldig raskt hvis man hanger dem vrange på badet over natta hvis det er litt varmt på badet. Men hvorfor bruker dere reimadress og ikke regntøy nå? Anonymous poster hash: 9fa91...790 Bruker aldri regntøy hjemme. Reimadressene har en vannsøyle på 10000, puster og er mer komfortable. Regntøy har normalt sett en vannsøyle på 3000-8000, er stivere og tettere.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 Hvis jeg hadde brukt reimadressen nå når det er så vått ute, så hadde de måttet gå i vaskemaskin hver eneste dag. Regndressene "tåler" mer å være møkkete og det er fullt mulig å spyle av det i dusjen for at det skal bli rent, det fungerer ikke med reimadressene. Derfor syns jeg det er mye mer praktisk med regntøy Og jeg er ganske sikker på at regntøyet vi har har en vannsøyle på 10000. Anonymous poster hash: 9fa91...790
Elsker livet Skrevet 2. juli 2013 #10 Skrevet 2. juli 2013 Hvis jeg hadde brukt reimadressen nå når det er så vått ute, så hadde de måttet gå i vaskemaskin hver eneste dag. Regndressene "tåler" mer å være møkkete og det er fullt mulig å spyle av det i dusjen for at det skal bli rent, det fungerer ikke med reimadressene. Derfor syns jeg det er mye mer praktisk med regntøy Og jeg er ganske sikker på at regntøyet vi har har en vannsøyle på 10000. Anonymous poster hash: 9fa91...790 Hvilket rengtøy har dere? Jeg har nemlig lett og lett, men det meste jeg finner er 8000. I barnehagen forlanger de regntøy, så skulle gjerne hatt kloa i et som fungerer bedre.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 mener det står at den kan brukes i trommel, men at det ikke måtte være høy grad. jeg luft tørker bare hennes... Anonymous poster hash: 13752...b80
Elsker livet Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 Jeg spyler forresten reimadresser på samme måte som regntøy.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #13 Skrevet 2. juli 2013 Hvis jeg hadde brukt reimadressen nå når det er så vått ute, så hadde de måttet gå i vaskemaskin hver eneste dag. Regndressene "tåler" mer å være møkkete og det er fullt mulig å spyle av det i dusjen for at det skal bli rent, det fungerer ikke med reimadressene. Derfor syns jeg det er mye mer praktisk med regntøy Og jeg er ganske sikker på at regntøyet vi har har en vannsøyle på 10000. Anonymous poster hash: 9fa91...790 Hvilket rengtøy har dere? Jeg har nemlig lett og lett, men det meste jeg finner er 8000. I barnehagen forlanger de regntøy, så skulle gjerne hatt kloa i et som fungerer bedre. Det er mulig jeg tar feil med vannsøylen, men jeg mener jeg var oppmerksom på det sist jeg handlet regntøy og da handlet jeg reflex. Mye av det de hadde vet jeg det sto 5000 på, men er ganske sikker på at det sto 10 000 på det jeg endte opp med, men jeg kan ha blitt uoppmerksom underveis i letingen på et som så ok ut i riktig størrelse... I tillegg sliter begge mine dressen sine veldig på knærne og det får de ikke like godt til på regntøyet, hvertfall ikke reflex sitt fordi det er så tykt, det er også vanskelig for dem å revne... (Har fått ødelagt flere dresser og regnbukser, bla reimatec veldig raskt og har derfor som hovedmål når jeg kjøper dresser og regntøy at de skal holde mer enn 2 uker før de blir slitte på knærne eller revner... Og så skal de selvfølgelig holde barna tørre og varme i tillegg.) Anonymous poster hash: 9fa91...790
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #14 Skrevet 2. juli 2013 Dressen var full av sand og diverse etter en våt dag i barnehagen, så jeg tok den hjem for å vaske den. Nå er jeg redd den ikke ikke blir tørr til imorgen tidlig. Noen som har hatt Reima uteklær i tørketrommel? Den tørker garantert på badet over natta. Det må jo være en vårdress, som er brukt på denne tiden av året. Og selv vinterdressen tørker på badet hos oss i løpet av en natt. Anonymous poster hash: 41665...3b0
Elsker livet Skrevet 2. juli 2013 #15 Skrevet 2. juli 2013 Hvis jeg hadde brukt reimadressen nå når det er så vått ute, så hadde de måttet gå i vaskemaskin hver eneste dag. Regndressene "tåler" mer å være møkkete og det er fullt mulig å spyle av det i dusjen for at det skal bli rent, det fungerer ikke med reimadressene. Derfor syns jeg det er mye mer praktisk med regntøy Og jeg er ganske sikker på at regntøyet vi har har en vannsøyle på 10000. Anonymous poster hash: 9fa91...790 Hvilket rengtøy har dere? Jeg har nemlig lett og lett, men det meste jeg finner er 8000. I barnehagen forlanger de regntøy, så skulle gjerne hatt kloa i et som fungerer bedre. Det er mulig jeg tar feil med vannsøylen, men jeg mener jeg var oppmerksom på det sist jeg handlet regntøy og da handlet jeg reflex. Mye av det de hadde vet jeg det sto 5000 på, men er ganske sikker på at det sto 10 000 på det jeg endte opp med, men jeg kan ha blitt uoppmerksom underveis i letingen på et som så ok ut i riktig størrelse... I tillegg sliter begge mine dressen sine veldig på knærne og det får de ikke like godt til på regntøyet, hvertfall ikke reflex sitt fordi det er så tykt, det er også vanskelig for dem å revne... (Har fått ødelagt flere dresser og regnbukser, bla reimatec veldig raskt og har derfor som hovedmål når jeg kjøper dresser og regntøy at de skal holde mer enn 2 uker før de blir slitte på knærne eller revner... Og så skal de selvfølgelig holde barna tørre og varme i tillegg.) Anonymous poster hash: 9fa91...790 De vi har hatt fra reflex har hatt på 5000, men godt mulig det finnes andre modeller. Jeg er ikke så glad i reflex selv om de er slitesterke, syns de er stå stive og tykke. Barna har også klaget på at de er trange i halsen, så de går med glidlåsen åpen. Hvordan er det dere har hatt i halsen? Er ett par år siden jeg kjøpte reflex.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå