Kanskje snart <3 86 Skrevet 2. juli 2013 #1 Del Skrevet 2. juli 2013 Hvordan går det med deg og spirene i magen:D? Er formen fin? Jeg lurte på om du kunne fortelle meg litt hvordan jeg skal gå frem i forhold til eggdonasjon i Barcelona? Vurderer det veldig nå Har spurt deg litt før men finner ikke igjen tråden... Har lyst å benytte oss av den samme klinikken som du men husker ikke hva den heter? Hvordan tok du kontakt med de? Snakker de kun engelsk? Husker du hvor lang tid det tok fra første gangen du tok kontakt med de til du hadde egginnsett? Måtte du ned på forsamtale? Sendte du journal fra tidligere forsøk? Og hvor mye betalte du for forsøket inkludert fly og opphold? Tar imot all informasjon du kan gi utenom dette også med ET STORT TAKK Ønsker deg masse lykke til i tiden fremover, kjempe glad på dine vegne <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144061540-usababy/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usababy Skrevet 2. juli 2013 #2 Del Skrevet 2. juli 2013 Hei! Tusen takk, det går veldig fint foreløpig i hvert fall Klinikken heter Barcelona Ivf, adresse Planetarium / Escoles Pies, det står på nettsiden. Vi tok kontakt på mail, og fortalte om vår situasjon. De svarte raskt, og med masse informasjon - oversiktelig og greit. Forsøket kom på ca 70.000 tror jeg. Selve egg-donasjon m medisiner til meg og donor kom på 8900 euro, sånn ca. Uthenting av sperm fra mannen min kom på 1200 euro ekstra (tesa eller pesa). Så var det noen hundre euro for konsultasjon og blodprøver mm Fly og hotell kom jo utenom dette. Vi reiste ned for konsultasjon bare en uke halvannen etter at vi bestemte oss for klinikken. Da ble det også tatt nødvendige blodprøver. Så fikk jeg medisiner og måtte ha en dummy-syklus for å se hvordan jeg responderte på medisinene, samt finne donor og samkjøre oss. De snakker godt engelsk, er varme og hyggelige, vi følte oss veldig velkomne og tatt vare på Vi fylte ut spørreskjema og skrev kontrakt. Halvparten av beløpet betales ved medisinstart, resten før egg-innsett. De hadde en tilbakebetalingsordning som ga oss 70 % av beløpet tilbake dersom det ikke førte til et svangerskap. De fikk journalen fra Hausken, skrevet på engelsk. Vi kan anbefale Barcelona Ivf på det varmeste. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144061540-usababy/#findComment-145486975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanskje snart <3 86 Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 3. juli 2013 Hei! Tusen takk, det går veldig fint foreløpig i hvert fall Klinikken heter Barcelona Ivf, adresse Planetarium / Escoles Pies, det står på nettsiden. Vi tok kontakt på mail, og fortalte om vår situasjon. De svarte raskt, og med masse informasjon - oversiktelig og greit. Forsøket kom på ca 70.000 tror jeg. Selve egg-donasjon m medisiner til meg og donor kom på 8900 euro, sånn ca. Uthenting av sperm fra mannen min kom på 1200 euro ekstra (tesa eller pesa). Så var det noen hundre euro for konsultasjon og blodprøver mm Fly og hotell kom jo utenom dette. Vi reiste ned for konsultasjon bare en uke halvannen etter at vi bestemte oss for klinikken. Da ble det også tatt nødvendige blodprøver. Så fikk jeg medisiner og måtte ha en dummy-syklus for å se hvordan jeg responderte på medisinene, samt finne donor og samkjøre oss. De snakker godt engelsk, er varme og hyggelige, vi følte oss veldig velkomne og tatt vare på Vi fylte ut spørreskjema og skrev kontrakt. Halvparten av beløpet betales ved medisinstart, resten før egg-innsett. De hadde en tilbakebetalingsordning som ga oss 70 % av beløpet tilbake dersom det ikke førte til et svangerskap. De fikk journalen fra Hausken, skrevet på engelsk. Vi kan anbefale Barcelona Ivf på det varmeste. Tusen takk for svar, setter veldig pris på all informasjon Vi har tenkt på eggdonasjon en stund, men hadde egentlig tenkt å fullføre forsøkene i det offentlige og så ta PGD i utlandet først. Men nå er jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke klarer tanken på flere misslykkede forsøk og spontanaborter med mine egg. Tenker å bruke litt tid å venne meg til tanken å bruke en annens egg. Synes det er et tøft valg å ta, men jeg er sikker på jeg ikke kommer til å angre hvis det resulterer i barn Hvordan hadde du det i forhold til valget om å bruke en annens egg? Jeg sliter nok litt med å venne meg til tanken ennå, fordi sorgen over å ikke kunne gi mannen min et barn som er en blanding av oss er tung ennå. Samtidig så er det jo eggdonasjon det nærmeste jeg mest sannsynlig kommer til egne barn. Hvor lang tid brukte de fra forsamtalen og finne donor osv til du hadde egginnsett? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144061540-usababy/#findComment-145491242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elibjo Skrevet 4. juli 2013 #4 Del Skrevet 4. juli 2013 Er det vanlig å ha en tilbakebetalingsordning? Det høres jo helt fantastisk ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144061540-usababy/#findComment-145492496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usababy Skrevet 8. juli 2013 #5 Del Skrevet 8. juli 2013 Hei! Beklager sent svar, jeg har ikke vært hjemme på noen dager Vi var på forsamtale 6.mars, og så hadde vi uttak 3.mai. Dvs to måneder, og da var det inkludert en dummy-syklus for å finne ut hvordan jeg reagerte på medisinene, finne donor samt samkjøre min og donor sin syklus. Jeg var litt tankefull først da vi fikk råd om egg-donasjon, for vi ville jo helst at det skulle være helt våre utgangspunkt, men det gikk veldig fort over. Det viktigste for oss er å få barn sammen, og siden jeg går gravid så blir jeg jo den biologiske moren uansett, bare ikke genetiske. (Tror det var sånn betegnelsene var). Og mannen min bidrar med sine gener, så da er det helt i orden for oss. Lykke til med valget! Anbefaler Barcelona IVF på det varmeste Elibjo: noen har tilbakebetalingsordning, men ikke alle. Vi syntes det var en bra garanti. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144061540-usababy/#findComment-145501088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå