Gå til innhold

Refluks og nexium

jaaada

Anbefalte innlegg

er det noen som har erfaring med nexium?

når merket dere bedring og når sluttet gulpingen?

har en gutt på fire mnd som har brukt nexium i to uker. merker stor forskjell og spesielt hva mating angår men gulpinen er like ille, om ikke værre.

noen tips?

og v´hvordan får dere gitt medisinen? gir forløpig med kopp (er det jeg har funnet som fungerer best) men virker som han får vondt i magen like etterpå og må roe han før jeg får gitt flaske.

evt andre gode tips som gjør hverdagen enklere ved refluks barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gir nexium til vår sønn på 11 uker. Vi gir en pose hver morgen og gir 2,5 ml gaviscon etter hvert måltid. Syns det har hjulpet bra. Han hylskrek hele tiden før vi begynte på det. Vi gir det i sprøyte, går kjempelett å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir nexium til vår sønn på 11 uker. Vi gir en pose hver morgen og gir 2,5 ml gaviscon etter hvert måltid. Syns det har hjulpet bra. Han hylskrek hele tiden før vi begynte på det. Vi gir det i sprøyte, går kjempelett å gi.

Reseptfritt etter litt googling;) ska kjøpe i morra og teste ut. Takk for tips!

Gir du det rett etter måltid eller må du vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexium får du kun på resept og hjelper mot sure oppstøt. Mener den nøytraliserer syra. Hjulpet veldig godt hos oss! Har bivirkninger som bl.a vondt i magen (lista over bivirkninger er uendelig..) men vi har ikke merket noe. Er visst kun godkjent til barn over ett år så er barnet under må du betale medisinen selv. Gratis for barn over ett år.

Gaviscon kjenner jeg ikke men etter det jeg har skjønt er det en gel som 'setter lokk' på lukkemuskelen slik at oppgulpet blir holdt nede.. (?)

Reseptfritt men inneholder endel salt så kan være belastende for nyrene har jeg lest meg fram til men det er over lengre bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gir gaviscon 15 min etter hvert måltid. Gir da 2,5 ml. Syns det hjelper bra. Nexium skal vi slutte på, lillegutt blir så utrolig hard og treg i magen, og det er jo en av bivirkningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexium får du kun på resept og hjelper mot sure oppstøt. Mener den nøytraliserer syra. Hjulpet veldig godt hos oss! Har bivirkninger som bl.a vondt i magen (lista over bivirkninger er uendelig..) men vi har ikke merket noe. Er visst kun godkjent til barn over ett år så er barnet under må du betale medisinen selv. Gratis for barn over ett år.

Gaviscon kjenner jeg ikke men etter det jeg har skjønt er det en gel som 'setter lokk' på lukkemuskelen slik at oppgulpet blir holdt nede.. (?)

Reseptfritt men inneholder endel salt så kan være belastende for nyrene har jeg lest meg fram til men det er over lengre bruk.

Du kan få Nexium gratis til barn under 1 år også, men da må legen (tror det må være barnelege eller spesialist) søke om det og du må ha med vedtak fra HELFO på apoteket. Vi har fått det dekket til vår yngste fra hun var 5 mnd. Har ok effekt av Nexium, ingen bivirkninger her. Gir med sprøyte. Håper å kunne slutte med medisinen om ikke så lenge. Hun har blitt 1 år og det virker som det endelig har roet seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår bruker Losec, som er liknende preparat som Nexium, men denne er forhåndsgodkjent slik at den blir gratis.

Anonymous poster hash: 5ba2d...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...