Gå til innhold

Hvordan få baby til å sove lenger enn til 05??

Apple80

Anbefalte innlegg

Finnes det noen triks? Han er 8 mnd (i morgen) ig legge seg ca 19.30. Han har gradvis våknet tidligere og tidligere. Han siver 2-3 timer på dagen. I tillegg har ham begynt å kreve pupp hver 2.time igjen og jeg jobber 8-16. Sliten!!! Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger! Her begynte han å sove lettere allerede kl 3, må ha smokken osv, -så vekker meg ofte. Kl 4 tok jeg han over til meg, og da klarte jeg å lure han til 05:30. Slik er det omtrendt hver natt.

Vet jeg ikke burde ta han over til meg, men velger å ta den kampen siden, -vi trenger den ekstra timen begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den som bare hadde hatt svar på det! Junior er 10,5 mnd og har startet dagen mellom 0430 og 0530 de siste fire månedene. Det er tydelig at han er både tørst og sulten da; han kan spise ei brødskive og en boks fruktmos og drikke mye i tillegg. Vi prøver å gi ham mer mat på dagtid slik at han kanskje holder ut lenger om natta, men jeg føler det er grenser for hvor mye vi kan balle i ham. Ellers får vi jo stadig tips om å kutte ned på dagsøvnen og antall lurer (han sover fremdeles tre lurer pr dag), men siden han står opp så tidlig trenger han de stakkars timene han får. Vi har holdt ham våken i opptil seks timer før leggetid, uten at det har hatt noen effekt. Vet ikke om dere har prøvd noe av det samme? Altså mer mat, mindre dagsøvn, lenger våkentid før legging?

All mulig sympati herfra i alle fall, det er utrolig tøft når det står på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her jeg også. Det hadde jo vært greit å stå opp klokka 5 hvis hun sov hele natten og sov godt på dagen, men nei da ;)  Tror vi må ta tiden til hjelp jeg. Sukk......jaja vi kommer sikkert til å savne denne tiden etterhvert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger på med her også, min er litt over 7mnd sover hele natta fra kl 20-20.30 til kl 5.-5.30 noen ganger til kl 6.. Og da ga jeg 120ml Mme, da sovner videre til kl.8..

Skulle ønsker hun sover lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan dere har det, hadde det slik med min første. Hun sov fra 18.30/19.00 til 04.30/05.00. Prøvde alt, men ingenting hjalp, hun var bare slik. Så etterhvert bestemte jeg meg for å godta det og organisere mitt liv etter hennes rytme, da ble det mye mindre frustrasjon. Det er tøft når det står på. Nå er hun 3,5 år og sover fortsatt ikke veldig lenge men mye bedre, våkner mellom 06.30 og 07.00 :) Minstemann har samme rytme og våkner også 06.30/07.00 ;) Håper han har tenkt å fortsette med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste som ikke funker er jo det mest nærliggende. nemlig legge småttingene senere B)

Svigermoren min synes synd på babyen min som legger seg i 1930-tiden alt, for som hun sier: "ikke rart hun våkner tidlig". Hennes løsning er å la babyen legge seg senere for da får hun liksom mer tid til å være ute før legging pluss at hun sover tilsvarende lenger om morgenen. Yaaaaa.
Nytter ikke si at hun våkner tidligere om hun legges senere!
Jeg synes for øvrig klokken fem er veeeeeeeldig tidlig, men her er vi oppe mellom 0530 og 0630 og så lenge det er etter 6 er jeg fornøyd :)  Har også dager som starter i femtiden og da synes jeg veldig synd på meg selv. Babyen er derimot fornøyd og klar for fullt kjør. Godt det finnes koffein.... <_<

Har ingen tips, sånn ellers. Man får bare håpe på et mirakel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Det lurer jeg også på! Har prøvd å legge han senere, men han våkner likevel 05! Håper det går seg til etterhvert når han blir eldre! Er forøvrig 10 mnd  og har våknet så tidlig siden han var rundt 6 mnd. Kan trøste deg med at du blir vandt til det etterhvert. ..Og ja, KAFFI! Det er min beste venn i disse småbarnstider :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt dette problemet en stund og jeg nekter henne å stå opp kl 05. I går ga jeg smokk og sa "det er natt, vi skal sove" veldig mange ganger før jeg til slutt tok henne opp og ammet kl 0545. Lar henne ligge i senga med oss etterpå men hun er ikke i nærheten av å sovne igjen...

Jeg søkte på nett og leste litt her og der og kom fram til at vi kan prøve med to isteden for tre dagsovinger. Vi var nede i to for en stund siden, men da hun begynte å våkne så tidlig snek det seg inn en tredje igjen da hun ble så trøtt i 8-tida. Så i går kjørte vi på med nytt opplegg og holdt henne våken lenger på dagen slik at hun bare fikk sove to ganger, og slik at første lur startet tidligst 0930 og siste skulle være en kort lur som var ferdig før kl 16 (leggetid kl 19). Og i dag sov hun faktisk til 0610(!). Det kan jo ha vært en sjelden tilfeldighet, men jeg krysser alle fingre for at det ikke var det...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...