Gå til innhold

hvilket av disse to navnene??

Anbefalte innlegg

Termin nærmer seg sakte men sikkert, og vi prøver å bli enige om et navn før jenta vår blir født!! Vil ha et kort og enkelt navn, ettersom barnefar er asiatisk og navnet da må fungere på flere forskjellige språk. Akkurat nå har jeg to favoritter; Mina og Lana. Mina har jo blitt et mer og mer populært navn her i Norge den siste tiden, men er likevel ikke et typisk "poppis" navn. Lana derimot, synes jeg er et veldig fint navn, men spørsmålet er jo om det blir litt for uvanlig?? Hva synes dere? Jeg synes Lana funker fint på Norsk, men har jo aldri møtt noen her i Norge som heter det. Hva ville dere gått for, Mina eller Lana?? :)

Anonymous poster hash: 02e36...634
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144061451-hvilket-av-disse-to-navnene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Kjenner bare en hund som het Lana, men det er jo et pent navn. Synes det er fint, jeg.

Mina er også pent, og jeg ville ikke valgt Minah (hva i all verden gjør H-en på slutten? Skal man uttale den? Er den bare "pynt").

Mange uttaler Mina med "ah" på slutten, i stede for en brå a-ending. Så nei, den er forsåvidt ikke bare til pynt. Jeg synes navnet ser bedre ut på papiret med h på slutten også :)

TS her. Takk for alle svar så langt! Kommer nok til å skrive det Mina (uten h) hvis vi går for det. Men kunne egentlig tenkte meg et litt mer sjeldent navn ettersom hun ikke skal ha noe mellomnavn - er ikke noe gøy å hete det samme som flere andre i klassen og dermed bli kalt for både fornavn OG etternavn.. Var derfor jeg tenkte at Lana da ville vært et "safe" valg. Har to andre altrernativer også, hva synes dere om Olivia eller Molly?? og hvordan ville dere ha rangert alle fire navnene??

TS her. Takk for alle svar så langt! Kommer nok til å skrive det Mina (uten h) hvis vi går for det. Men kunne egentlig tenkte meg et litt mer sjeldent navn ettersom hun ikke skal ha noe mellomnavn - er ikke noe gøy å hete det samme som flere andre i klassen og dermed bli kalt for både fornavn OG etternavn.. Var derfor jeg tenkte at Lana da ville vært et "safe" valg. Har to andre altrernativer også, hva synes dere om Olivia eller Molly?? og hvordan ville dere ha rangert alle fire navnene??

1. Mina - Veldig fint!

2. Olivia - Koselig navn

3. Molly - liker ikke. Men bedre enn Lana.

4. Lana - liker ikke.

Ville valgt Mina hvis det stod mellom Mina og Lana.

Men må si at jeg liker mye bedre Molly og Olivia jeg da :)

Rangerer:

1.Molly

2.Olivia

3.Mina

4.Lana

Men hva med Milja? Liker du det? Litt mer sjeldent. 

Eller Emina? 

Annonse

TS her. Takk for alle svar så langt! Kommer nok til å skrive det Mina (uten h) hvis vi går for det. Men kunne egentlig tenkte meg et litt mer sjeldent navn ettersom hun ikke skal ha noe mellomnavn - er ikke noe gøy å hete det samme som flere andre i klassen og dermed bli kalt for både fornavn OG etternavn.. Var derfor jeg tenkte at Lana da ville vært et "safe" valg. Har to andre altrernativer også, hva synes dere om Olivia eller Molly?? og hvordan ville dere ha rangert alle fire navnene?? Anonymous poster hash: 02e36...634

Molly

Olivia

Lana (evt lara ;) )

Mina

Hilsen ei som liker de mer sjeldne" navn, spesielt de fra gammelt av. Ikke disse altfor moderne"lagde" navnene ;)

1. Lana - uvanlig, men høres ikke rart ut. Pent og enkelt.

2. Olivia - synes dette er penest, men om du er opptatt av at navnet skal skille seg ut ville jeg gått for Lana

3. Mina - liker ikke

4. Molly - synes det passer best på hunder. Ville heller valgt Nelly.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...