Gå til innhold

Først lyserosa, så brunt på papiret.. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hjeelp! Har dere opplevd noe lignende?? Er i 8 uke og har idag hatt lyserosa tidlig om mårran og brunt resten av dagen på papiret når jeg tørker meg etter do-besøk.. Er så bekymret nå!!! Har også kommet litt brunt på truseinnlegget.. Kjenner jo hele tiden etter på om det renner noe der.. Huffameg!

Symptomene mine e enda her.. Kvalm, stikkninger i magen og ømme bryster bl.annet..

Skal på UL på torsdag men det e jo så leeenge til.. :(

Takknemlig for alle svar!

Endret av *Lykkeliten*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder på med akkurat det samme, omtrent. Går nå til sengs med et bind tilfellet alt skulle komme ut i natt :(

Men jeg har ingen gravid-symptomer, de ble borte i går, så ta det som en trøst :) har mensmurringer da.

Håper du bare spotter og at dette går veien for deg og den lille spiren! Men ta en tlf til legen i morgen dersom du er bekymra ;)

Skrevet

Har googlet litt nå, ser ut til at det er mange som opplever å spotte under graviditeten. Det roer meg bittelitt da, men blir fortsatt glad for å høre andre sine historier ang. dette :)

Skrevet

Jeg spottet i svangerskapet mitt, rundt den tiden.... Men er 23 uker nå :) Når jeg hadde Sa startet dt med lys rødt, men ble mer og mer mørkt... Til slutt som kraftig mens.. Viss det er noen trøst :)

Skrevet

Takk for svar! :)

Skrevet

Jeg hadde blødninger/spotting i uke 5, varte i 4 dager (trodde det var tante rød som kom), i uke 7 og 9 og litt farget utflod i uke 11. Like bekymringsfullt hver eneste gang, men jeg blør visst lett pga at jeg ble konisert rett før jeg ble gravid. Gynekologen sa at det uansett ikke var uvanlig å blø i det første trimesteret.

Skrevet

I forrige svangerskap hadde jeg en blødning i uke 10, var blod i do og på papiret da jeg tørket meg. Så fortsatte det med brunlig utflod i to-tre dager. Trodde jo det var over, og var helt ute av meg... Dro til lege og fikk henvisning til UL, og alt var bra! :)

Denne gangen har jeg hatt litt brunlig igjen i noen dager nå i uke 7 og 8, men tenker at det sikkert er normalt. Akkurat som du har lest så er det mange som opplever dette i starten. Lykke til på torsdag! Blir godt å få sjekket at alt er bra!

Skrevet

Nu er det slutt med det brune.. Varte kun 1 dag.. Var dritkvalm imårrest, klarer nesten ikke å spise noe. Tar det som et godt tegn! Tusen takk for svar jenter! :)

Skrevet

Omtrent akkurat det samme skjedde meg for et par daget siden. Kom litt lyserosa/brunt på papiret som ga seg i løpet av dagen. Jeg er 7+2 og har omtrent ingen symptomer bortsett fra litt uvell hvis jeg blir for sulten. Har ikke ømme bryster eller mensmurringer lengre. Dårlig tegn at alle symptomene er borte? Skal ikke på kontroll før om 2 uker..

Skrevet

Omtrent akkurat det samme skjedde meg for et par daget siden. Kom litt lyserosa/brunt på papiret som ga seg i løpet av dagen. Jeg er 7+2 og har omtrent ingen symptomer bortsett fra litt uvell hvis jeg blir for sulten. Har ikke ømme bryster eller mensmurringer lengre. Dårlig tegn at alle symptomene er borte? Skal ikke på kontroll før om 2 uker..

jeg har dårlig erfaring med at symptomer blir borte og at det kom bittelitt blod...Jeg trodde kanskje det ikke var noe siden det kun var blod bare på papiret en gang...Men det var en MA :( jeg hadde vært kvalm, hatt menssmerter og ømme pupper som ble borte....Men dette er min historie, kan gå veldig bra for deg uansett :) Alle er forskjellige, håper det går bra :)
Skrevet

Mine symptomer e her for fullt..  UL på torsdag! Grugleder meg :)

Lykke til tuva, håper det går bra med oss begge! ;)

Skrevet

Nu ikveld kom det brunt igjen.. Ingen tegn til blod.. Huff dette er ikke artig! :(

Skrevet

jeg har dårlig erfaring med at symptomer blir borte og at det kom bittelitt blod...Jeg trodde kanskje det ikke var noe siden det kun var blod bare på papiret en gang...Men det var en MA :( jeg hadde vært kvalm, hatt menssmerter og ømme pupper som ble borte....Men dette er min historie, kan gå veldig bra for deg uansett :) Alle er forskjellige, håper det går bra :)

Huff da så trist :(

Første gang jeg fant litt brunt utflod på papiret så dro jeg til legen og da var alt i orden, men så skjedde det jo en gang til 4 dager etterpå. Har ikke sjekket nå fordi jeg er på ferie, men har ikke oppdaget noe mer brunt/lysrrosa, har bare masse rennenes utflod, litt ekkelt, men er dette normalt??

Skrevet

Jeg spottet hver dag fra uke 5+2 til 7+2. Varierte mellom brunt og friskt blod.

Var på ultralyd i uke 7, alt så kjempefint ut, og hjertet banket :)

Er 9+1 i dag

Skrevet

Første gang jeg fant litt brunt utflod på papiret så dro jeg til legen og da var alt i orden, men så skjedde det jo en gang til 4 dager etterpå. Har ikke sjekket nå fordi jeg er på ferie, men har ikke oppdaget noe mer brunt/lysrrosa, har bare masse rennenes utflod, litt ekkelt, men er dette normalt??

utflod uten lukt og farge er helt normalt sa legen min på mandag :)
Skrevet

Det er også vanlig å få soppinfeksjon. Da vil du også få mer utflod (hvit og litt klumpete, tror jeg). Soppinfeksjon kan også medføre litt spotting, pga et eller annet med at vi blir litt såre "inni der".

Skrevet

Første gang jeg fant litt brunt utflod på papiret så dro jeg til legen og da var alt i orden, men så skjedde det jo en gang til 4 dager etterpå. Har ikke

sjekket nå fordi jeg er på ferie, men har ikke oppdaget noe mer brunt/lysrrosa, har bare masse rennenes utflod, litt ekkelt, men er dette normalt??

Ok. Er ikke lukt men den er litt gul/lysgrønn aktig når jeg ser den mot papiret som er helt hvitt. Men det svir ellet klør ikke så sopp kan det nok ikke være. Håper virkelig at denne spottinga er en ma!! Har jo nesten ikke vært noenting så håper det går bra :-) hvis det ikkr fortsetter så kan det vel bikke være det?? Såå bekymret!!

Skrevet

Første gang jeg fant litt brunt utflod på papiret så dro jeg til legen og da var alt i orden, men så skjedde det jo en gang til 4 dager etterpå. Har ikke

sjekket nå fordi jeg er på ferie, men har ikke oppdaget noe mer brunt/lysrrosa, har bare masse rennenes utflod, litt ekkelt, men er dette normalt??

Ok. Er ikke lukt men den er litt gul/lysgrønn aktig når jeg ser den mot papiret som er helt hvitt. Men det svir ellet klør ikke så sopp kan det nok ikke være. Håper virkelig at denne spottinga er en ma!! Har jo nesten ikke vært noenting så håper det går bra :-) hvis det ikkr fortsetter så kan det vel bikke være det?? Såå bekymret!!
hmmm, han sa at sånenge utfloden ikke er kobberfarget eller grønn så er det stort sett ikkeno infeksjon osv...er den grønn kan det tyde på infeksjon av noe slag...men gul er jo normalt da....
Skrevet

hmmm, han sa at sånenge utfloden ikke er kobberfarget eller grønn så er det stort sett ikkeno infeksjon osv...er den grønn kan det tyde på infeksjon av noe slag...men gul er jo normalt

da....

Ok. Får sjekket det på tirsdag når jeg er hjemme fra ferie igjen da. Beklaget alle skrivefeilene, å skrive med mobil i sola kan by på noen problemer ;-)

Vet du om det er noen andre symptomer på ma? Nå maser jeg fælt men er bare så bekymret! :-)

Skrevet

Vet bare at blødninger og fravær av symptomene du har hatt kan være ma...men trenger ikke å være det :) det var sånn jeg opplevde det...men det med grønn utflod er ikke tegn på ma, det er tegn på evt infeksjon...Du må også huske på at blødninger i 1.trimester er veldig vanlig!:) har du absolutt ingen symptomer lenger? Hva av symptomer har du hatt som du ikke har nå? Bare å "mase", er da vel defor vi er her inne, for å få hjelp og hjelpe hverandre :)

Skrevet

Skjønner :-) hadde ømme bryster til ca uke 5 og mye mensmurringer frem til uke 6 ca. Har noe mensmurringer nå og men det et sjeldent. Aldri vært spesielt kvalm, men litt uvell om morgen før jeg spiser og hvis jeg blir veldig sulten :-)

Hehe, joda absolutt, blir sånn når man aldri har vært gravid før og så sårt ikke vil miste :)

Skrevet

Og kvalmen om morgenen er der fortsatt og litt murringer innimellom :)

Skrevet

Og kvalmen om morgenen er der fortsatt og litt murringer innimellom :)

det er jo et godt tegn!!:)
Skrevet

Jeg har mistet fem ganger, to maer. Har i tillegg en liten engel som kom i uke 21.:( mine maer har vært litt spotting, brunt og symtomer til etter utskrapning... En i uke 11 og en i uke 9:( men som andre sier, mange blør og spotter og alt er ok. Lykke til!!

Skrevet

Jeg spottet brunt en stund før jeg til slutt mistet i SA i uke 8. Var til GU hos legen før jeg mistet, men mens jeg spottet, og der var livmorhalsen lukket og fin og det var visstnok ingen tegn til SA. Men slik gikk det ikke.

Da jeg gikk gravid med datteren min, både spottet jeg og hadde styrtblødninger, men alt var bra og jeg fødte en frisk og fin jente til termin.

Vanskelig å forutse hvordan det går med blødninger, men det er i allefall ganske vanlig blant gravide :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...