Gå til innhold

Prevensjon etter MA?

*junijente*

Anbefalte innlegg

Forrige uke fikk jeg påvist MA i uke 11:(. Jeg fikk først cytotec tabl, men mistet veldig mye blod og måtte akutt ha en utskrapning. Jag har som mange her inne fått beskjed om å vente med prøvingen til neste mens. Legen har anbefalt minipille. Jeg har tidligere mistet mensen på minipillen og har lite lyst att begynne på dem igjen. Jeg vil starte prøvingen så fort som mulig og før mig er det en måte å komme videre på.

Fortsetter under...

Leit å høre at du har mistet i MA. Håper det går bedre neste gang! :)

Hva med å bruke kondom denne ene mnd? Dere må uansett vente med sex til du har sluttet å blø, og etter det er det ikke sikkert det er mange ukene til du får mensen og kan prøve på nytt igjen.

Så trist at du har mistet! Og jeg forstår godt at du vil prøve igjen snart.

Jeg ville ikke tilført kroppen hormoner nå. Bruk heller kondom de få ukene det er snakk om. Jeg fikk mensen igjen ganske raskt etter begge mine ma så bare la de få ukene gå så er dere igang igjen:)

Masse lykke til og ta tiden til hjelp!

Trist med MA, håper det går bra med deg. Årsaken til at man blir anbefalt å vente en mnd. er først og fremst at det da er enklere å tidfeste en ny graviditet (mange får noen ukers forsinkelse på ny eggløsning). 

Så jeg ville for min egen del ikke brydd meg så veldig om akkurat å vente en mnd, med mindre dere føler dere trenger det for å komme litt til hektene igjen. 

Trist med MA, håper det går bra med deg. Årsaken til at man blir anbefalt å vente en mnd. er først og fremst at det da er enklere å tidfeste en ny graviditet (mange får noen ukers forsinkelse på ny eggløsning).

Så jeg ville for min egen del ikke brydd meg så veldig om akkurat å vente en mnd, med mindre dere føler dere trenger det for å komme litt til hektene igjen.

I pakningsvedlegget til den første "stoppillen" man får på sykehuset står det at man skal vente med prøving til etter første mens slik at legemiddelet ikke påvirker ny graviditet.

Men det er mange som blir gravide igjen før mens hvor det går bra:)

Dere får kjenne litt på hvor lang tid dere trenger. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...