Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke bare enkelt å være tidlig gravid med store unger (9,5år og 8år)kjenner jeg. Begge to er kjempe omsorgsfulle og selvfølgelig reagerer på at mamma er helt utslitt etter ingenting. Var på kino i går og jeg sovna med en gang vi kom hjem og sov nesten 2timer på sofaen. Jeg kaster ikke opp, men går her å er sjøsyk hele dagen også tror jeg at jeg lett kunne sovet minst 16timer i døgnet.

Ikke føler jeg at jeg kan si noe til dem enda siden det er såpass tidlig enda. Heldigvis kommer de til å forstå det når de får vite at det blir baby i hus da, men åååå som jeg hater å ikke forklare dem hvorfor mamma er rar nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg sånn igjen der altså.. Sjøsyk er virkelig ordet.. Vi var på en liten tur i går og jeg brakk meg da nisten skulle fortæres. Mannen, ja mamma er ikke helt i form bla.bla.. og samme i dag da jeg og eldste jenta hadde lunch.. Hun er såå omsorgsfull og stryker på meg etc, men kan ikke fortelle de det enda for synes det er altfor tidlig.. Kun 6 uker.. mine er 6 og 3 og hun eldste skjønner noe er litt rart med mamma... 

Skrevet

Jeg er mor til to tenkere, og ville ikke at de skulle tro at jeg var syk. Så jeg introduserte graviditeten som en ert i magen, som kunne falle ut, og den kunne bli til en baby.... En ert er ikke så trist om den forsvinner liksom.

Skrevet

Jeg er mor til to tenkere, og ville ikke at de skulle tro at jeg var syk. Så jeg introduserte graviditeten som en ert i magen, som kunne falle ut, og den kunne bli til en baby.... En ert er ikke så trist om den forsvinner liksom.

Den forklaringen var genial! Her er nok desverre ungene litt for gode på forplantningslære (dumme mamman som svarer når de lurer), så den ville nok ikke fungert. Heldigvis drar de på ferie med pappan sin nå på søndag og neste gang vi ser de skal de få vite hvorfor mamma er så rar.

Skrevet

Snart 11 og snart 6 er mine barn, og forklaringen har funket. Heller det enn at de tror jeg er dødelig syk og sover hele tiden.

Skrevet

Da jeg var gravid sist, reagerte storesøstrene på 4 og 6 veldig på at jeg var dårlig og ikke orket noe, så vi fortalte det tidlig. Det endte i en MA, noe de syntes var veldig trist, men vi snakket om hvor vanskelig det er å lage ting, og at det ikke er så rart at kroppen ikke alltid klarer å lage en ordentlig baby. Det skjønte de veldig godt, og vi var enige om at vi var glade for at kroppen min hadde klart det med de to første.

Jeg er glad vi fortalte det da vi gjorde det sist, men er i tvil om når vi skal si det nå. Vil ikke gi dem enda en skuffelse. Har vært på tidlig ul som ikke viste det vi håpet, så jeg er redd det kommer til å gå galt igjen. Håper å få en avklaring på hvordan det går før jentene reagerer så mye at jeg må si hvorfor jeg er så dårlig.

Skrevet

Det var en fin måte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...