Gå til innhold

Ferdig på ultralyd... ble satt tilbake 17 dager!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

men alt så tilsynelatende bra ut da. men skal komme tilbake igjen om et par uker. veldig kjedelig og bli satt tilbake, men jeg skulle få god oppfølging når min mens termin nærmet seg slik at vi alltid har et øye med at baby har det bra =) og det kan se ut som det blir en jente. så da hadde jeg rett denne gangen også :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men alt så tilsynelatende bra ut da. men skal komme tilbake igjen om et par uker. veldig kjedelig og bli satt tilbake, men jeg skulle få god oppfølging når min mens termin nærmet seg slik at vi alltid har et øye med at baby har det bra =) og det kan se ut som det blir en jente. så da hadde jeg rett denne gangen også :)

Jeg ble satt tilbake hele 3 uker med nr.2, men hun kom til min egen termin og var nøyaktig like stor (liten) som broren sin :)

Skrevet

Ja, jeg vet ikke hva jeg skal tro. Var helt bombesikker p mensdato, og testet positiv før jeg egentlig skulle vært gravid jegnå. Men de er så bastante, har jo ingenting jeg skulle sagt.

Men kom hun formidling da eller var det tydelig at du hadde gått til termin?

Skrevet

Før tidlig skulle det stå.

Skrevet

Men terminen beskriver jo ikke når befruktelsen har skjedd men en indikasjon på når baby er beregnet til å være ferdig etter det tempoet den vokser i. Den kan jo da ha hatt en dvaleperiode der utviklingen har "stoppet" opp eller gått sakte så at den ikke er kommet så langt i utviklingen som den skulle ha gjort tilsvarende den uken den "er i" uten at det er noe galt med det.

Det er jo derfor man har ul i disse ukene, for å avdekke akkurat slikt. :)

Babyen kommer når den er klar uansett hva ul-terminen sier og det er jo veldig bra at de lover at de skal følge dere tett opp på slutten.

Da har vi foreløpig samme termindato vi da. ;) Men jegblir sikkert flyttet jeg også, det har jeg blitt med de andre to selv om tidligere ul'er har bekreftet min menstermin. Jeg har ikke ul før i uke 22 siden vi er bortreist helt frem til 1 august.

Vi får bare følge hverandre. :)

Skrevet

Jeg ble også fortalt om en slik dvaleperiode når jeg ble satt 14 dager tilbake.

På fødepol denne gangen snakket jeg med to forskjellige leger som sa at det ikke stemmer, eller den ene sa at det har hun aldri hørt om i alle fall.

Og når man tester positivt før befruktningen kan ha funnet sted, vil ikke et argument om at befruktningen var senere holde særlig lenge ;)

Jeg hadde et svare strev med å få satt i gang min. Jeg var på overtid ihht menstermin, men kun kommet til ULtermin. Fikk viljen min, og fødte en gutt på 5 kg. To uker til hadde ikke gått bra.

Jeg føder dessverre ikke av meg selv, så for meg ble det ille.

Opplevde å bli hørt i større grad når jeg ble satt tilbake med nr 4. Men det stod sikkert masse i journalen min om alt bråket jeg lagde sist, hihi.

Føder du av deg selv så spiller det jo ingen rolle, da kommer hun jo når hun skal uansett. Hvis ikke så sørg for at du blir fulgt opp fra menstermin :)

Skrevet

Enig med dailis.

Jeg fikk ei stor jente på 4300 gram 14 dager etter menstermin, men omtrent på ultralydtermin, sist jeg var gravid. Reine startet på en onsdag, og natt til lørdag ga kroppen min opp. Riene sluttet, og åpningen trakk seg sammen. Det hele endte i keisersnitt, hvor livmoren nektet å trekke seg sammen, noe som resulterte i stort blodtap. Det var like før de opererte ut livmoren min pga blødningene, men i siste liten trakk den seg sammen, og blødningene stoppet.

Denne gangen nekter jeg å gå over menstermin. Jeg vet når jeg ble befruktet, og siden kroppen min ikke føder selv, må jeg passe på.

Skrevet

Tar du OUL på sykehuset du skal føde lessismore? Da bør du ta dette opp med jm allerede da ;)

Jeg har alt sagt i fra at jeg ikke går over ;)

Skrevet

Tar du OUL på sykehuset du skal føde lessismore? Da bør du ta dette opp med jm allerede da ;)

Jeg har alt sagt i fra at jeg ikke går over ;)

Ja, det skal jeg. Takk for tipset! :)

Skrevet

Tusen takk før svar. Det var slik med førstemann hos meg og jeg måtte lage Storbæk før å bli satt i gang 14 dager over menstermin. Hun var åååå liten så de til meg. Men jeg fikk igangsettes og jenta var 4, 5 kg og 53 cm. De to andre har vært 3, 5 kg til termin. Legen på sykehuset så jeg helt klart hadde gått over da hun var tørr og morkaken hadde begynne og bli forfalsket. Denne gangen passer jeg på.

Skrevet

Hei , jeg har blitt satt tilbake 4 uker !

Er IKKE enig i det , og er kjemperedd jeg må gå da 6 uker over min menstermin i aller verste fall !

Hva kan jeg si eller argumentere med for å få skikkelig oppfølging etter min menstermin har vært ?

Hva sa dere som fikk igjennom viljen deres ?

Er mitt 3 barn, en født 2 uker tidlig og en født 2 dager over termin.

men tenker på dette hele tiden og er så redd.

Takk for svar :)

Skrevet

Hei. Hva sier fastlegen din? Det kan hjelpe hvis fastlegen er enig med din termin. Sykehuset hører nok mer på en lege enn på en pasient.

Skrevet

hei , legen er enig med meg. Men hva kan han gjøre ?!

De forandrer ikke oul allikevel.

Så må vel bare mase veldig på at jeg skal ha  skikkelig oppfølging fra menstermin min.

Håper bare at ungen kommer ut før det blir et problem da....

men det er ikke morro.

takk for svar :)

Skrevet

Men fastlegen kan pushe på overtidskontroll og be om igangsetting ihht menstermin, det gjorde min fastlege.

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg ble også satt tilbake... Min menstermin er 6.nov...

Og på UL fikk jeg 30.nov... Det er jo 3 uker og 3 dager...

Så jeg må høre med legen når jeg skal på svangerskapskontroll neste uke!

Blir til at man går og tenker og bekymrer seg  ;)  :rolleyes:

Endret av frk.
Skrevet

Er litt rart dette med vekst og eg trur ikkje alltid det stemmer. Men første vart eg flytta 8 dg fram og fødte 1 dag etter det. Men nr 2 var menstermin=ul-termin, men eg måtte bli satt i gang 17 dg på overtid . Nr 1 var 4.3 kg og nr 2 i overkant an 4.6.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...