Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som klipper gresset? Jeg har mann på sjøen som er borte i 5 uker.. Jeg har igrunn gruet meg til hele plenklippingen, for vi har en ganske stor hage.. Snakka med mamma i går, som sa hun kunne komme å hjelpe meg.. men i dag var ikke det sikkert hun kunne komme likevel. Så jeg satte i gang på baksida av huset ei lita økt, siden det var oppholdsvær... kan bli langt mellom klippemulighetene sånn som det i perioder regner her i nordvest! ;) Men kjente med en gang klipperen var i gang at jeg fikk kynnere... så det ble ca 15 min med klipping så parkerte jeg den..

tror dere det påvirker forsteret der inne når vi klipper? det er jo mye risting og bråking... jeg pleier jo å være helt nummen i hendene etter ei økt med klipperen.. :S

Jaja... får håpe mamma kommer og hjelper meg med resten denne gangen.. men det er fortsatt 4 uker igjen til mannen er hjemme, å noen økter til med klipping innen den tid.....

Bekymringer, bekymringer og atter bekymringer... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg klipper gresset. Har en veldig allergisk mann, så her er det jeg som MÅ klippe gresset. Det går helt greit, men jeg merker at jeg blir veldig sliten og må ta mange pauser. Bruker en del lengre tid. 

Endret av mayflower
Skrevet

Så godt å høre det er flere som må klippe! ;) Ja jeg tenkte at jeg får ta det litt sånn at jeg får gode pauser i mellom.. gjerne litt ene dagen og resten andre dagen... for jeg kjente pulsen steg betraktelig! men bekymret meg mest for kynnerene som kom med jevne mellomrom.. menmen... det er nok mange fler som  også må til med den slags oppgaver med baby i magen! :)

Skrevet

Jeg klipper også gresset. Men vi har en liten, lett elektrisk gressklipper, og en liten, enkel hage, så jeg er ikke spesielt bekymret. Det går nok bra hvis man tar nok pauser. Det går jo an å spørre jordmor?

Skrevet

Ja jeg skal til jordmor og lege tirsdag neste uke, så kan høre med de da.. :) Mamma ville komme å ta resten for meg i morra, så da får jeg snakka med de før det er på tide med en ny økt ute.. Jeg bruker vanligvis en god time på klippen når jeg tar alt i en gang, så det er en del som må klippes..

Skrevet

Jeg klipper gresset jeg også, i bratte bakker uten framdrift.. Har ikke merket noe, heldigvis :)

Skrevet

Jeg får fort kynnere, og jo senere i svangerskapet jo mindre skal til.

Men jeg kjenner at det river skikkelig nederst i magen når jeg gjør noe for tungt, stopper vanligvis da.

Skrevet

Med lett, elektrisk gressklipper går det fint, brukte en time på hele området rundt huset, men det duger. 

Mannen i hus får så fort vondt i ryggen av slikt, så da får jeg trå til. 

Skrevet

Med førstemann klipte jeg gresset (1.mål) fram til dagen før hun kom. Denne gangen fikk jeg ikke begynt før etter at hun kom siden jeg fødte i april, men lytt til kroppen sin uansett. Orker du så gjør du det pg orker du ikke får d bare gro:-)

Skrevet

Du må nesten bare lytte til kroppen, men hvis du er bekymret så får du jo mer kynnere av det også.. 

Vi har DIGER plen og jeg klippet gresset HVER DAG fra det ble grønt til jeg fødte sommeren med nr 1. Fikk en liten "ting" om at plenen måtte være strøken før babyen kom. Heheh :D

Super varmt det året og det så sikkert kjempe smart ut å springe rundt med plenklipperen i bikini svær som en hval. Håper ikke jeg får samme "ting" når snøen kommer :-p

Tror ikke det påvirker kroppen mer enn en liten trenings økt, men som sagt lytt til kroppen...

Skrevet

Jeg klipper gresset, å får jeg kynnere stopper jeg litt og fortsette etterpå. Har aldri tenkt det er farlig, bare litt ubehagelig for meg :P

Skrevet

Jeg klipper også gresset når mannen er i Nordsjøen, og ser på det litt som en treningsøkt jeg :-). Blir varm og god, og tar en pause når det passer seg. Jeg har blitt fortalt at kynnere ikke er farlig så lenge de ikke gir modning... Når det gjelder vibrering / risting så ville jeg ikke bekymret meg. Ved vanlig trening blir det også endel "vibrering", samt pulsøkning, og trening blir jo anbefalt og er bra for baby og mamma :-). Men ta pauser, eller få hjelp til plenklipping dersom det er veldig ubehagelig!

Skrevet

Mamma kom å hjalp meg meg resten den dagen.. Men jeg må nok bare klippe og ta pauser i mellom... liker ikke å mase på andre... :) Ser det er mange av dere som klipper, så da skal ikke jeg være noe værre på det! ;) om det så skal ta hele dagen så har jeg sommerferie og har gooood tid! ;)

Skrevet

Jeg klipper :) 1,6 mål med tomt og nyter det faktum at jeg klarer det :) tror det er ok så lenge man ikke får noe smerter av det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...