Gå til innhold

En venninne er hundepasser en uke,hva bør jeg gi henne som takk?

Anbefalte innlegg

Gi 1500,- ?!

Hun er jo venninnen din... Så teit at det

Må være slik at man forventer å få noe. Hun gjør deg en tjeneste, og neste gang er der du som gjør henne en tjeneste. Der setter jeg mere pris på i et vennskap enn gaver og penger.

Men om du skal gi noe så gi etter økonomi. Skulle jeg gitt noe hadde det blitt noe småtterier til maks 500. En liten kurv med ei flaske vin, litt sjokolade og kanskje et armbånd eller en film.

Fortsetter under...

Vi passet min samboer sin onkel og tantes hund. Vi har ingen kontakt med dem annet enn på familietilstelninger. De spurte om vi ikke kunne passe den illeluktende labradoren deres ei uke, og klarte ikke si nei, fordi vi ikke egentlig hadde noen grunn. Vi har også hund fra før. Vi fikk ingenting for det, annet enn en takk. Men aldri om jeg vil passe hunden igjen. Den er snill og alt det der, men fysj, som den lukter! Den var til og med nyvasket. Og alle de håååårene... Jeg trodde vår hund røytet (polarpels), men høh, jeg tok feil. 

Jeg ville helt klart ha satt pris på penger. Eller en annen ting. Jeg kommer ikke til å si ja til å passe den igjen, og om samboeren sier ja, kommer jeg til å flytte ut den tiden hunden er der. Jeg synes altså ikke noe om det i det hele tatt, og skulle jeg absolutt ha gjort det, ville jeg tatt betalt! Og jeg leverer aldri hunden vår til andre uten å betale dem, for jeg vet hunden vår har syyyykt dårlig ånde, og så røyter han selvsagt. Og han er diger. Krever veldig lite tur, og vil helst bare ligge under sofabordet (om han får plass, haha). Det er min svigerinne som pleier å passe ham, og da bor hun her hos oss mens hun gjør det. Hun nekter å ta betalt, men jeg har satt foten ned, og betaler ALT av mat til henne (og selvfølgelig hunden), snacks til henne som hun vil ha, og bensinutgifter, i tillegg til å mase på henne at vi bor så langt unna (bor på landet) at vi nesten er nødt til å gi litt for kilometerne også, mtp forsikring. Og er det sånn at vi er et sted hvor det går an å kjøpe noe til henne, så gjør vi alltid det. 

Men med tanke på hundepensjonat, er det dyreste jeg har sett her i omegn 200 for døgnet i høysesong. Vi har flere hundepensjonat og kenneler å velge mellom.

Anonymous poster hash: b98c2...f2d

Oj, må man faktisk betale venner for å passe hunden? Gjelder det samme om man passer barna til venner?

Jeg har aldri betalt for at noen har passet hunden min, og heller aldri fått betaling for å passe andres hester, katter, hunder eller barn. En vinflaske er ok, men å begynne å betale 500-1500 (!!!!!) for å passe et dyr for en venninnne er jo  helt hinsides. Hadde det vært en fremmed som passet hadde det vært forståelig, men lurer på hva slags vennskap dere egentlig har?

Tar det som en selvfølge at eier sender med mat, hundeposer og alt nødvendig utstyr.

Annonse

Jeg pleier å gi en 12 pakning med vin for pass på en uke +

Vi har flere hunder, katt, rotte så da blir det litt mer styr om ikke jeg hadde hatt en venninne som alltid stiller opp om det trengs.

Jeg passer selvfølgelig hennes dyr når hun er bortreist, selv om hestene hennes får jeg alltid de to eldste til å ta (noe hun vet om) siden jeg er redd hester.

Oj, må man faktisk betale venner for å passe hunden? Gjelder det samme om man passer barna til venner?

Jeg har aldri betalt for at noen har passet hunden min, og heller aldri fått betaling for å passe andres hester, katter, hunder eller barn. En vinflaske er ok, men å begynne å betale 500-1500 (!!!!!) for å passe et dyr for en venninnne er jo  helt hinsides. Hadde det vært en fremmed som passet hadde det vært forståelig, men lurer på hva slags vennskap dere egentlig har?

Tar det som en selvfølge at eier sender med mat, hundeposer og alt nødvendig utstyr.

Om det er en helg er det ikke vanlig at vi kjøper noe til hverandre men siden jeg og hun venninnen min jeg pleier å bytte med har flere dyr hver så har vi lagt oss til en vane om å kjøpe litt til hverandre.

Hun har vesentlig dårligere økonomi enn meg, siden hester er en av de dyreste hobbiene en kan ha, så jeg liker å kjøpe favorittvinen hennes som takk samt at jeg får noe symbolskt av henne.

Nå har vi alltid gjort det sånn at dyrene er hjemme hos den respektive eier når vi passer dem for å unngå ekstra styr.

Husk at vi alle er forskjellig og løser ting på våre måter uten at det betyr at vi ikke bryr oss om venne våre, vil ikke bruke de opp på masse gratis tjenester.

Jeg ville ikke gitt penger, men heller en oppmerksomhet i form av eks en flaske vin og en blomster.

Vi ble spurt om å passe et vennepar sin hund en helg, noe som vi gjorde, og jeg synes godt de kunne gitt oss noe. Noe de ikke gjorde. Det er mye styr å passe en hund og vi måtte i tillegg passe på å holde den unna katten vår.

Anonymous poster hash: 24005...887

Jeg ville ikke gitt penger, men heller en oppmerksomhet i form av eks en flaske vin og en blomster.

Vi ble spurt om å passe et vennepar sin hund en helg, noe som vi gjorde, og jeg synes godt de kunne gitt oss noe. Noe de ikke gjorde. Det er mye styr å passe en hund og vi måtte i tillegg passe på å holde den unna katten vår.

Hvis folk synes det er så fælt foretrekker jeg at de sier nei. Jeg har aldri tenkt at hunden min er så fæl at folk må ha en gave for å passe den, men nå pleier folk å tilby seg uten at jeg spør da, og så gjør vi heller tjenester tilbake til hverandre.

Det er uansett mindre styr å passe en hund enn et barn, men ingen forventer å få penger eller gaver for å være barnevakt (med mindre man er 16 år og gjør det som en jobb da).

Anonymous poster hash: 923d1...6ac

Jeg ville ikke gitt penger, men heller en oppmerksomhet i form av eks en flaske vin og en blomster.Vi ble spurt om å passe et vennepar sin hund en helg, noe som vi gjorde, og jeg synes godt de kunne gitt oss noe. Noe de ikke gjorde. Det er mye styr å passe en hund og vi måtte i tillegg passe på å holde den unna katten vår.Anonymous poster hash: 24005...887

Hvis folk synes det er så fælt foretrekker jeg at de sier nei. Jeg har aldri tenkt at hunden min er så fæl at folk må ha en gave for å passe den, men nå pleier folk å tilby seg uten at jeg spør da, og så gjør vi heller tjenester tilbake til hverandre. Det er uansett mindre styr å passe en hund enn et barn, men ingen forventer å få penger eller gaver for å være barnevakt (med mindre man er 16 år og gjør det som en jobb da). Anonymous poster hash: 923d1...6ac

Synes det er normal høflighet å gi en oppmerksomhet til de som passer både dyr og barn. Man trenger ikke synes et dyr er fælt fordi man synes det er mye styr. Take a chill pill!

Hvis folk synes det er så fælt foretrekker jeg at de sier nei. Jeg har aldri tenkt at hunden min er så fæl at folk må ha en gave for å passe den, men nå pleier folk å tilby seg uten at jeg spør da, og så gjør vi heller tjenester tilbake til hverandre.

Det er uansett mindre styr å passe en hund enn et barn, men ingen forventer å få penger eller gaver for å være barnevakt (med mindre man er 16 år og gjør det som en jobb da).

Anonymous poster hash: 923d1...6ac

Jeg gir konsekvent en oppmerksomhet om jeg må ha pass, uansett om det er pass av dyr eller barn.

Tilogmed mine eldste får noe om de må passe halvsøskene sine, ser på det som en helt naturlig ting å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...