Gå til innhold

SA? Forvirret og lei.

RosaParasoll

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg holder på med en SA nå, aldri opplevd det før så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

For å begynne med begynnelsen; jeg hadde mensen i mai, husker ikke når eksakt, men vet at jeg var ferdig med den til 28 mai. Så på torsdag forrige uke (27 juni) tok jeg en test som viste svakt positiv, like svak fredagen tatt med morgenurin.

Den fredagen hadde jeg time hos legen med min datter, og nevnte disse testene for legen og at hvis jeg hadde regnet riktig ville være rundt en 4-5 uker på vei. Fikk tatt en test på laben der og den var også såpass svak at de var usikre. Fikk beskjed om å komme tilbake med morgenurin til uka.

På søndag forsvant alt jeg hadde av symptomer, så jeg skjønte vel at det var noe rart da. I dag var jeg på apoteket og kjøpte ny pakke med tester. Nå testet jeg jo ikke med morgenurinen, men den var helt negativ, ikke så mye som en liten skygge en gang.

Og når jeg skulle tørke meg da, var det litt lysebrunt og bittelitt med blod på papiret.

Etter dette har jeg vært flere ganger på do for å sjekke, men ikke kommet noe mer.

Ringte fastlegekontoret og lurte på hva jeg skulle foreta meg og fikk beskjed om å ringe Ahus. Der igjen fikk jeg beskjed om å ringe legen min. Og når jeg da fortalte at de ba meg ringe Ahus, fikk jeg bare beskjed om å ta det med ro og vente på blødningen.

Hvor lang tid jeg kan forvente at dette tar? Og jeg kjenner absolutt ingenting, annet enn en liten fornemmelse av tyngde der nede. Har som sagt aldri opplevd dette før, og kjenner at jeg er så forvirret og lei meg. Tror hodet mitt snart eksploderer av spørsmål.

Er det bare å vente til kroppen ordner opp, for så å leve livet som normalt i forhold til sex og eventuelt prøve på nytt å bli gravid?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...