sunfly Skrevet 1. juli 2013 #1 Skrevet 1. juli 2013 Føler meg skikkelig lusen. Er så lei av å ikke lykkes nå. Har til og med vanskelig for å glede meg over andre som faktisk får det til. Har aldri vært den typen person som er misunnelig på andre, men kjenner det er tøft nå om dagen. Hva gjør dere andre for å ikke tenke for mye på ivf-hysteriet vi lever i? Jeg har jo tre nydelige barn og bør være kjempetakknemlig for de tre jeg har. Og det er jeg virkelig. Det er bare det at jeg er helt syk etter fjerde og sistemann. Hjelper lite at flere i vår omgangskrets har små nurk de triller rundt på. Vanskelig når de spør om jeg vil holde....vil jo selvfølgelig...men hadde ikke klart det uten et par tårer på dette tidspunktet Hater å ha det slik som dette. Herregud så altoppslukende dette baby-prosjektet er!!!
Fighter`n Skrevet 1. juli 2013 #2 Skrevet 1. juli 2013 Er helt lik,jeg Gratulerer og er selvfølgelig glad på deres vegne. Men når jeg kommer hjem, blir jeg alltid trist.Tenker da at "alle" rundt meg blir gravide og popper ut unger. Har alle dine 3 barn blitt til ved hjelp av ivf? Satser på at vi alle her inne blir gravid (og beholder) før året er omme ...lov å håpe!
sunfly Skrevet 1. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2013 Trengte ikke IVF på de tre første....legene skjønner ikke hvordan vi i det hele tatt har klart å få barn mhp mannens svømmere på nåværende tidspunkt...ikke har han hatt noe slag/spark mot testikler eller hatt noen sykdom eller lignende som skulle tilsi at de ikke alltid har vært slik heller.... Eneste de sier er at jeg må være superfruktbar og at vi har hatt skikkelig flaks. De andre satt jo i løet av de tre første pp
Fighter`n Skrevet 1. juli 2013 #4 Skrevet 1. juli 2013 Hmmm,så merkelig da Både gubben og jeg er to "negativer", så legene sier at hvis vi skulle klart å blitt gravide på egenhånd nå, måtte vi ha byttet partnere til noen "pluss"-personer. Jeg antar jeg må få 3 barn før jeg vil føle meg ferdig med produksjonen ....men troooooooooooooor jeg kan klare meg med to også Time will tell! Når skal du igang med nytt forsøk igjen da?
sunfly Skrevet 1. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2013 Oppstart spray rundt 13. august tenker jeg og uttak og forhåpentligvis innsett 2. uke i september. Du da?
Linada86 Skrevet 1. juli 2013 #6 Skrevet 1. juli 2013 Hei.. Vi fikk satt inn egg i går, første forsøk.. Men jeg trodde man kun hadde krav på to barn? Er det noe jeg har misforstått? Lykke til uansett! /:) Men du er velsignet med tre barn, hvorfor ikke nøye deg med dette? Mange vil alltid ha noe de ikke kan få, kanskje lettere om du bare aksepterer at det ikke blir noe fjerdemann? Jeg har ønsket å være mamma siden jeg var 19, drømt om stor familie, minst tre barn.. Fant endelig drømmemannen, men han viste seg etter mye prøving å ha svært dårlig sædkvalitet... Har selvfølgelig hatt mye sjalusi og sorg overfor andre par med babyer jeg også, men det er noe med det å akseptere.. Jeg har akseptert at vi ikke blir noe stor familie! Nå er jeg fornøyd om vi i hvertfall får ett barn Vil si du har ett luksusproblem og at du kanskje er litt besatt av baby-tanken....?
Babysmurf Skrevet 1. juli 2013 #7 Skrevet 1. juli 2013 tenk på alle som er misunnelig på deg som har 3 barn
sunfly Skrevet 2. juli 2013 Forfatter #8 Skrevet 2. juli 2013 Linda86: Man har ikke KRAV på noe antall barn. Vi får ikke noe fra det offentlige og dekker alt av egen lomme. DU sier selv at du har drømt om stor familie (mnst tre barn). Det samme har jeg, men min drøm har i utg. pkt vært seks barn da både min mann og jeg kommer fra store familier. Synes det er litt rart å bli beskylt for å ha luksusproblem...Skjønner at dere som ikke har barn synes det, og det har jeg all forståelse for. MEN: i et forum som dette hvor det er naturlig å søke støtte synes jeg det var tungt å lese innlegget ditt i går
Fighter`n Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 Jeg må si jeg ser alle sine synspunkter her. Har selv 1 datter på 10 mnd. Hun fikk vi mirakuløst på egenhånd i mellom to forsøk. Etter dette fikk jeg en eggstokksykdom som gjør at det er umulig for oss å få flere barn på egenhånd . Men det jeg skulle si......de 12 årene jeg kjempet om å få en baby, sa jeg til meg selv ; "Bare jeg får ett barn, skal jeg være happy og fornøyd". Ser jo nå at det ikke stemte. Gikk sikkert bare 6-7 uker etter min datters fødsel, før jeg begynte å lengte etter flere barn. Tror alle har en indre stoppeklokke. Noen sier de er sååååå ferdig med barneproduksjonen etter 2 unger, mens andre sier ikke klokken stopp før man har 7 unger. Gubben min ønsker seg to. Men jeg vet at det må iallefall bli 3 unger før min babytilfredshet er stagnet Over til spørsmålet ditt lengre oppe,Sunfly..... Jeg sitter å venter på at mensen min skal komme ...men den er veldig uregelmessig (kan komme hver 3. eller 6. mnd.). Når den kommer, skal vi til København for forsøk. Har hørt om noen som trigger menstrasjonen ved hjelp av medisin. Men vet ikke hva det går ut på......
Linada86 Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 Var ikke meningen å såre deg, på ingen måte! Unnskyld for at jeg er så direkte... Prøvde bare å få deg til å se på problemet fra ett litt annet perspektiv... Kanskje nettopp det å godta at det ikke blir noe fler barn kan hjelpe dere på veien, i hvertfall få dere på andre tanker i "ivf-hysteriet"?... 3 barn er utrolig i seg selv, tenkt så heldige dere er?! Mennesker generellt liker å lage problemer ut av ting de ikke har, vi leter etter noe å være misfornøyd med... Venninnen min på under 30 som er singel og uten barn har nå fått kreft i livmoren, ei anna venninne er født uten eggstokker og får ikke engang hjelp i Norge fordi her tilbyr man ikke eggdonasjon.. Tenk hva de må igjennom? Er nok vanskelig for oss barnløse å få sympati for noen som allerede har tre... Selv om jeg forstår drømmen din og at det kanskje føles som om "noe mangler i familien, den siste brikken i puslespillet"... Dersom man lærer seg å akseptere er livet lettere å leve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå