Gå til innhold

Ja, da sitter jeg her søvnløs igjen...

Anbefalte innlegg

34+3 og den siste uken har søvnvanskene meldt seg. Urolige ben, halsbrann og ekstreme kynnere om kvelden gjør det umulig å sovne. I går sovnet jeg før kl 23 til min store overraskelse, men våknet igjen kl 3, og her kommer jeg til å sitte til barna våkner tror jeg. Huff, sånn er det alltid de siste ukene! Heldigvis skal barna i bhg denne uken så jeg fåt tatt igjen litt søvn på dagen. 

Men skal ikke klage så mye, har egentlig sovet ganske godt frem til nå!

Fortsetter under...

Absolutt ikke alene ;)

Jeg sover i snitt 2-3 timer pr. natt, gjort de siste 6-8 ukene. Har tidenes mest aktive lille luring i magen, som har fest hver natt fra kl.02.30 :P i tillegg kommer kynnere, krampe i legger, konstant behov for å tisse osv!

Jeg er også heldig som har unger i bhg på dagen, så jeg får slappet av på dagtid. Mye søvn blir det uansett ikke da, men man får om ikke annet hvilt seg.

Husarbeid får vente ;)

Bare 2 uker til fødsel, i dag, for min del :) meget glad for det!!

Kjenner meg igjen. 36+4 idag og det går nedover med søvnen....

Jobber fortsatt også, så litt vanskelig åt a det igjen på dagtid, men pleier å sovne godt under barne-tv da ;) Blir godt med permisjon, selv om ungene må være hjemme samtidig pga bhg stengt. Men satser på at mannen kan ta de en del sånn at jeg fått duppet litt på dagtid.

Nei nå tror jeg jaggu jeg skal gå og hente meg en kaffekopp for å slutte å gjespe :)

Jeg har fått tips om å ta Magnesium 1 time før jeg legger meg. Det hjelper på søvn,samt urolige ben. Synes det har hjulpet faktisk. hadde i snitt 3 timers søvn hver natt, ikke noe vondt, bare lys våken etter 1. runde på do...Men nå sovner jeg igjen...selv om det kan ta sin tid. Verdt å prøve jenter!

Annonse

Huff ja... Blir ca tre-fire timer søvn hver natt! Dro på jobb kl 7 i morges og kom hjem først etter kl 17, og nå er jeg stuptrøtt. For min del er det viktig å legge seg tidlig, for den søvnen jeg får før kl 02 er den beste. Dessuten er jeg hos en fysioterapeut og trener i en gravidgruppe to ganger i uken og der får vi masse øvelser som er fine for å dempe plagene med restless legs og karpaltunnel-plager. Det hjelper! Og tøyninger før leggetid + magnesium.

Er nå i uke 34 og jeg er til vanlig mye i media gjennom jobben. I graviditeten har avisene brukt arkivbilder stort sett, men i dag ble det publisert en artikkel i regionavisa med ferskt bilde... Herregud, så trøtt og hoven og DIGER jeg ser ut! På tide å roe litt ned nå kjenner jeg... :-/

Jeg sover også dårlig. Trøster meg med at det er vanlig, og at det er en fin tid å være søvnløs på. Lyst, sommer og er vi riktig heldig eller uheldig får vi med oss både solnedgang og - oppgang. Med håndarbeid og nettbrett er det ikke så galt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...