Gå til innhold

Tror katten vår har feber, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da tar du tempen på den... termometer i rompa som på barna. Hold den godt fast bare, la den ligge på siden. Når min katt hadde feber, klarte den knapt å gå og bare ynka seg. Da hadde den urinveisinfeksjon.

Anonymous poster hash: 92687...263

Han har øyekatarr. Hadde han hos dyrlegen for en noen dager siden. Da fikk vi øyesalve og smertestillende (har ikke gitt smertestillende). Bør vi ta han til lege på nytt?

Anonymous poster hash: 046c9...29d

Det hadde jeg gjort. Bedre å være sikker på at alt er i orden :) Å ta en telefon dit er (nesten) gratis, så da er det jo bare å spørre om råd.

Anonymous poster hash: bd93e...d95

Annonse

Først og fremst kjenn på nesa ikke potene, er nesa varm og tørr, er den det ta tempen. Har katten feber kan du gi 1/4 paracet. Også tar du katten med til dyrlegen i morgen hvis den har feber så klart. Det var det vi fikk beskjed om da vi hadde katt med feber

Anonymous poster hash: 93f9a...82e

Først og fremst kjenn på nesa ikke potene, er nesa varm og tørr, er den det ta tempen. Har katten feber kan du gi 1/4 paracet. Også tar du katten med til dyrlegen i morgen hvis den har feber så klart. Det var det vi fikk beskjed om da vi hadde katt med feber

NEI! Katter DØR av paracet, de skal ikke ha NOE! Ikke gi idiotråd på nett!!!

Hva er dette for slags råd? Paracet er SVÆRT giftig for katter, og skal aldri gis! Dette var dyrlegen veldig nøye på, da katten min hadde en periode med infeksjoner i et operasjonssår. De kan få alvorlig leversvikt og dø selv med svært små doser!

Endret av -Lizzycat-

Vår katt døde ikke av det og det var det råde vi fikk av dyrlegen. men en katt med feber skal alltid til dyrlegen, og det er nesa som sier noe om tempen ikke potene

Dette rådet har du ikke fått av dyrlegen - katter kan ikke metabolisere paracetamol, de får leversvikt og dør av det. Alle dyrleger vet det.

Anonymous poster hash: 533c8...35f

Herregud for noen svar over her. Nei, ta katta med til vet igjen. La DE måle tempen på dyret. Kanskje må den ha antibiotika feks. Katten min har hatt mange infeksjoner med feber pga bitt fra andre katter.

Paracet-svaret, eller alt annet? Ser ikke noe dårlig i mitt råd?

Annonse

Herregud for noen svar over her. Nei, ta katta med til vet igjen. La DE måle tempen på dyret. Kanskje må den ha antibiotika feks. Katten min har hatt mange infeksjoner med feber pga bitt fra andre katter.

Paracet-svaret, eller alt annet? Ser ikke noe dårlig i mitt råd? Anonymous poster hash: bd93e...d95

Ja, Paracetsvaret. Og ville ikke selv ha målt tempen da jeg ikke vet hva som er normalt og ikke for en katt. Veldig greit å la dyrlegen ta seg av dette!

Vår katt døde ikke av det og det var det råde vi fikk av dyrlegen. men en katt med feber skal alltid til dyrlegen, og det er nesa som sier noe om tempen ikke potene

Dette rådet har du ikke fått av dyrlegen - katter kan ikke metabolisere paracetamol, de får leversvikt og dør av det. Alle dyrleger vet det.

Anonymous poster hash: 533c8...35f

Tydeligvis viste ikke vår dyrlege det da vår pus var syk.  så jeg svarte uti fra hva vi fikk beskjed om og hva som fungerte her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...