Gå til innhold

Lillegutt kløyp fingeren i døra og nå er den helt blåsort..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han kløyp den i døra i barnehagen for mange uker siden, sikkert en måned eller to siden. Den var litt blå, men han virket ikke plaget av det, kunne bøye den og den virket heller ikke særlig vond i ettertid. Men den har likevel bare blitt blåere og blåere, og nå er den både rød, hvitaktig, blå og helt sort på tuppen. Bør den sjekkes av en lege, eller er det vanlig at den blir slik? Noen som har opplevd lignende?

Anonymous poster hash: 1b52e...31c
Skrevet

For flere uker siden? Hadde sjekket den samme dag eller neste jeg..... Ja heller en gang for mye...

Skrevet

Selvfølgelig sjekkes av lege...så fort som mulig.

Anonymous poster hash: b0238...0df
Skrevet

Haha, mente selvfølgelig NEGLEN! Ikke fingeren! Hørtes jo helt sykt ut å ikke sjekke en blåsort finger. Sorry! Og den så ikke ille ut da han hadde kløpet den, og hadde som sagt ikke vondt eller noen ting i ettertid, så er bare neglen som har blitt blåsort over ukene som har gått. Trodde det bare skulle bli borte av seg selv, men aner ikke hva som er vanlig.

Skrevet

Da er det noe helt annet.

Neglen kommer til å falle av, og en ny vokser frem.

Ikke noe problem.

Skrevet

Haha, da endret det seg fra bekymring til latter her. Neglen vil enten falle av eller så vokser det misfargede seg såpass langt ut at du kan klippe det bort. Ikke unormalt når man har klemt seg.

Skrevet

Haha, da endret det seg fra bekymring til latter her. Neglen vil enten falle av eller så vokser det misfargede seg såpass langt ut at du kan klippe det bort. Ikke unormalt når man har klemt seg.

HI: Jeg måtte le godt selv når jeg leste hva jeg hadde skrevet. Ordet negl skulle stå i overskriften. :P Tenkte på alle damene som satt sjokkskada bak skjermene med bakoversveis når de leste innlegget. Men nei, det er bare neglen som er blå altså, og har tenkt at den kanskje skulle ramle av, men synes bare den så så rar ut nå, og lurte på hva som var vanlig. :P

Skrevet (endret)

Og der var det kommet frem at det var neglen ja...

Helt normalt :)

Endret av valkyrien
Skrevet

Ville faktisk dratt på legevakta nå... Tenker koldbran når den har blitt sort så lenge etter...

Det er neglen som er sort, ikke fingeren. ;)

Skrevet

Ville faktisk dratt på legevakta nå... Tenker koldbran når den har blitt sort så lenge etter...

Det er neglen som er sort, ikke fingeren. ;)

Så det da jeg hadde posta ja ;)

Skrevet

Jeg har selv klemt finger. Neglen ble blåsvart etter en uke. Legen valgte å fjerne negl for å rense ordentlig under. Da var jeg 13år. Pga fare for koldbrann også under negl. Ville ha ringt for å sjekket.

Anonymous poster hash: 2e17b...5ee

Skrevet

Jeg klemte en finger i bildøra da jeg var liten og JA neglen var blåsvart en stund etterpå. Men den falt aldri av. Det forsvant gradvis, var aldri hos lege eller noe. 

Koldbrann vil gjøre utrolig vondt. 

Anonymous poster hash: 2d763...beb
Skrevet

Helt vanlig, den faller av etter en stund.

Samme skjedde lillebror her i barnehagen, han løftet en tung stein og mistet den ned på storetåa. Selv om den var beskyttet av en joggesko ble neglen blå og den falt av etter en stund. Den så ganske ekkel ut akkurat rett før den begynte slippe taket og falle av, men vi var aldri hos lege. Da den falt av var det vokst en ny negl nesten halvveis opp bak..

Anonymous poster hash: 89a68...83c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...