Gå til innhold

Plutselig ammenekt på dagen. Noen som har opplevd?

Vi4+1!?:-)

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 7,5 måned nekter plutselig å amme på dagen. Han er fortsatt interessert i nattpuppen. 
Hvis jeg prøver å gi ham på dagen så vrir han seg bort, fekter med armene og prøver å dytte bort puppen.. :-| 

Dette har resultert i brystspreng og en del frustrasjon. Jeg må nå pumpe et par ganger om dagen for å lette på trykket og så gir jeg ham dette på flaske.
Han får 4 faste måltider i løpet av dagen med vann ved siden av. Så først tenkte jeg at det var fordi han ikke var sulten på dagen men han vil fortsatt ha flaske de gangene jeg tilbyr det istedenfor pupp.
Tilogmed kveldspuppen før legging nekter han nå :-(
Er det noen som har opplevd dette? Er det en periode? Han har akkurat fått 2 tenner kan det være det? Håper på at det går over. Synes det er veldig tungvint med flaske. Savner også kosen. Pluss at pumping er noe herk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplevde det samme med nr to, varte i nesten to uker så gikk det tilbake til normalen. Vet ikke hvorfor, fikk sjekket henne fr ørebetennelse, tenner er men fan ikke ut av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt. :-) min var også sånn på samme alder. Ammet kun morgen og kveld. Nå er han snart 11 mnd og ammer kun morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme med nr to, varte i nesten to uker så gikk det tilbake til normalen. Vet ikke hvorfor, fikk sjekket henne fr ørebetennelse, tenner er men fan ikke ut av det..

Men mistet du ikke melken? Pumpet du for å beholde?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mistet du ikke melken? Pumpet du for å beholde?:)

mister ikke melken over natten så det gikk veldig greit;) pumpet litt for å lette på trykket og tenkte gir det seg ikke fikk vi gå over til flaske, men når hun så begynte å suge igjen var det noen økedøgn så var alt på plass. fikk ammet henne innimellom slik som du og melka forsvinner ikke helt før du slutter å amme;)

vet flere som ikke vil ha pupp så ofte i den alderen siden de får så mye mat og stort sett er mette og fornøyde.

og mange går over til kun morgen/kveld.

7,5 mnd er jo supert! mine to eldste ammet jeg til rundt 10 mnd men siste to mnd var det kun morgen/kveld (mest kveld når jeg tenker meg om)

enig at flaske er noe herk men det er mye enklere enn å pumpe synes jeg;) for punping DET er herk det..

pluss enklere å dele kosestundene med partneren:D

med nr sluttet jeg å amme når han var tre mnd pga refluks. ble mye stress og kav ved mating og jeg merket jeg mistet melka. hadde null spreng så var bare å gi opp... :(

etter snart to mnd med flaske ser jeg klart mange fordeler!

kos deg med amminen du kan få til og vær glad for at han styrer det så flott selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...