Vårprinsessa Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Nå er jeg helt rådvill!! Vi leier en leilighet og flisene på gulvet i dusjen ser helt forferdelige ut.. De er gulrød aktige.. Skikkelig belegg på de. Søkt litt rundt på diverse forumer og prøvd en del av de tipsene blandt annet krystallsoda, nylonvask, klor, salmiakk.. Noe av belegget har virkelig "brent" seg fast i flisene.. Har nok ikke blitt vaska godt i den dusjen av de forrige leieboerne.. Hva gjør jeg!? Noen tips?
lykkeliten1 Skrevet 1. juli 2013 #2 Skrevet 1. juli 2013 Det hørtes veldig ille ut da! Har ikke prøvd det selv, men vet at man kan bruke Cola. Hell det på, la det virke i 20-30 minutter og vaske deretter med vann. Aner ikke om det virker på fliser og slikt, men vet at det er effektivt i andre sammenhenger ihvertfall. Er jo verdt et forsøk. Gi gjerne en tilbakemelding om det funket eller ei! Lykke til da:-))
Vårprinsessa Skrevet 7. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2013 Takk! Det skal jeg prøve hvis jeg ikke får det til med noe annet.. Har nemlig funnet ut av at det kanskje kan være kalkbelegg fordi vi har mye kalk i vannet..
uanonym Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 Jeg hadde ekkelt rødt belegg i fugene mellom flsene i dusjen. Fikk det bort ved å bruke salmiakk + zalo blanding, og skrubbet med en oppvaskbørste.
3 på rad Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Det høres ut som kalkbelegg ja. Eddik og sitron ville jeg prøvd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå