Gå til innhold

Fra navnekarusellen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kikket litt på navnekarusellen, og jeg må si det kommer opp ganske mange navn jeg ikke viste at eksisterte. 

Ville vært artig å høre deres meninger om noen av disse, for eksempel:

Guttenavn:

Furkan

Roderick

Ciljan

Egbert

Eren

Borys

Anas

Jentenavn:

Nea

Alia

Malak

Maida

Nomi

Sakina

Hendy

Hvilke av disse ville du brukt på ditt barn? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Maida er veldig fint. Kjenner en jente som heter det, hun er fra Kroatia. Det er vel kanskje det eneste jentenavnet jeg kunne tenkt meg å bruke, men mange navn blir fine når du blir vant med de. Av guttenavnene syns jeg Ciljan er litt fint, men kanskje litt for feminint. Er veldig glad i navnet Silja da!

Anonymous poster hash: 275af...b85

Skrevet

Nea var det eneste brukbare, synes jeg ;-)

Skrevet

Vet av Noomi, Eren, Aliyah, Ciljan og Nea.

Har også hørt om de fleste av de andre navnene. Men kunne bare tenkt meg til Noomi, Ciljan, Alia og Eren selv.

Skrevet

Maida var litt kult syns jeg, spesielt siden jeg kjenner ei som heter May Ida, og hvis du sier det litt fort, blir det nesten Mayda. Men jeg må også inrømme at jeg ikke visste disse navnene eksisterte.

Syns også Alia, Neda og Eren var litt kule, men veit ikke om jeg kunne brukt dem...

Anonymous poster hash: a7662...578
Skrevet

Har bare hørt om Ciljan, av disse :)

Må si at Ciljan og Nea var de eneste jeg likte, ellers blir de andre litt for spesielle for meg! 

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ingen, men jeg kjenner barn med to av navnene, så noen funker bedre enn andre.

Skrevet

Interessant å høre hva folk mener :) Jeg synes Maida var litt kult, men er usikker på om jeg ville brukt det. Ciljan var litt kult, men minner meg veldig om stedsnavnet Siljan, og jentenavnet Silje. Hadde trodd det var jentenavn om det ikke hadde kommet med blå skrift i navnekarusellen =P

De andre ble bare for spesielle for min del.

Skrevet

Nomi vakkert navn.

Anonymous poster hash: 8a896...bc1
Skrevet

Jeg gikk i klasse med en gutt som het Ciljan,så er vant med det navnet :) ei vennine skulle kalle babyen Nea om det ble jente,men det ble gutt så da valgte de selvfølgelig et annet!

Maida var kult!

Skrevet

Hørt Roderick, Eren og ikke Borys men Boris. Likte ingen av guttenavnene.

Hørt Nea, Alia, Nomi og Sakina. Jeg synes Sakina er stilig, liker! Nea og Noomi (skrevet sånn) fungerer også fint.

Skrevet

Vet ikke om jeg ville brukt noen av dem på en unge, men Ciljan, Nea og Alia likte jeg best.

Skrevet (endret)

Jeg har kikket litt på navnekarusellen, og jeg må si det kommer opp ganske mange navn jeg ikke viste at eksisterte.

Ville vært artig å høre deres meninger om noen av disse, for eksempel:

Guttenavn:

Furkan

Roderick

Ciljan

Egbert

Eren

Borys

Anas

Jentenavn:

Nea

Alia

Malak

Maida

Nomi

Sakina

Hendy

Hvilke av disse ville du brukt på ditt barn?

Egbert har jeg hørt før så for meg er det ikke så rart. Eren liker jeg. Resten av guttenavn hadde jeg nok ikke valgt. - Furkan får meg til å smile. Det er da festlig. Men jeg ville nok ikke valgt det.

Hendy syns jeg egentlig er ganske stilig - men jeg ville ikke brukt det siden det ligger så tett opp til ordet handy.

Resten av jentenavnene er ikke min stil.

Endret av Giss
Skrevet

Nea er ei stor elv i Sør-Trøndelag. Og hele dalføret kalles Neadalen og Neavassdraget. Her har man Nea Radio, Nea Betong, m.m.

Mao: Ikke et navn du gir datteren din om du er fra Trøndelag.

Anonymous poster hash: fe17f...fb3
Skrevet

Ingen av dem! Søstera til bikkja mi heter Nea...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...