Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #26 Skrevet 30. juni 2013 Innetøy : dongeribukser er noe herk, stivt og kaldt og ha under dressen tykke hettegensere som nesten ikke får plass under dress/regntøy er ikke greit stillongser uten fot er mye bedre enn strømpebukse med fot. da slipper man og ta av alle klærne for og skifte våte sokker hele innedresser/kosedresser til de minste som må tas helt av for og få skiftet bleie eller gått på do er noe av det verste jeg vet i barnehagen. Føles som om de har en million knapper og t skjorte på vinteren har ingenting for seg mykt og bevegelig tøy som er godt og leke i er fint. gjerne bare ullundertøy. Ikke ha tøy som må tas av når barnet skal ut, som bomullstøy når det er - 10 Utetøy : gode votter som passer og ikke rekker nesten helt opp til skulderen, eller som rekker mye lenger ut enn fingrene fingervanter er noe herk, uansett om det er ull. Først bruker du 10 minutter på og få tredd inn alle fingrene, så bruker barnet 10 skunder på og gjøre dem gjennomvåte to delte regndresser er det beste, for da kan man bruke delene hver for seg. Da er det fint med bukse med seler og ikke strikk i livet bare. Pass på at barnet kan se noe når hetten er på, noen hetter er veldig store og detter helt ned på nesa til barnet Foret regntøy er upraktisk fordi det tørker sent, og det kan ikke brukes hvis det er litt varmt dresser med gummi/annet vannavstøtende felter på rumpe og knær, i hvert fall til de minste er kjempefint husk at det må være plass til et ekstra par varme sokker i støvlene, og at en ikke minst må ha varme sokker i barnehagen Ha alltid strikk under foten på regntøy og dresser Anonymous poster hash: 7e3f3...57d
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #27 Skrevet 30. juni 2013 Og ikke fleecefor i regnklærne, hverken løst eller fast. Bruk ull under istedet!er ikke alle barn som tåler ull og da er fleece et godt alternativ. Anonymous poster hash: dce2c...04e Jamen ikke de fordømte greiene som enten sitter fast eller skal kneppes fast i regnklærne, det var jo liksom det som var poenget. Og generelt sett så er ull best, derfor sa jeg det.Her ser man jo at det er ulike meninger. Men jeg forstår ikke hvorfor du ikke liker fleece under regntøy, når det ikke henger fast, mener jeg :-) Bare lurer :-) Anonymous poster hash: 3a886...0ae Fleece er vanligvis laget av polyester. Klamt, kaldt, statisk møkkastoff. Tåler man ikke ull er silke og bambus gode alternativer. Anonymous poster hash: 0d763...69a mye dyrere og vanskligere å ffå tak i. Anonymous poster hash: dce2c...04e Samme pris som ull, men ja dyrere enn syntetdritt selvsagt. Men var det ikke liksom fordi ungen ikke tålte ull man skulle bruke syntet, ikke fordi man er fattig eller gjerrig? Og det er overhodet ikke vanskelig å få tak i, mange nettbutikker selger det. Anonymous poster hash: 0d763...69a Hehe, men kjære deg alle unger er da ikke like. Ja selvfølgelig ull er gull verdt men jeg har hatt mange barn i bhg igjennom årene som ikke har vært plaget med å bruke fleece inkludert mitt eget barn som ikke tåler ull å jeg har ikke valgt fleece fordi jeg er fattig eller gjerrig men fordi det fungerer for MITT barn. Her kom jeg med et tips om at fleece kan være et alternativ så ikke kom å fortell at de som kjøper det er fattige eller gjerrige fordi at du syntes det er noe dritt. Man må jo se ann sitt eget barn inne mellom alle tipsene som kommer inn her. Anonymous poster hash: dce2c...04e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå