Gå til innhold

Syden i desember?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skal og for første gang i jula.

Har fått anbefalt sydsiden av øya, men aner ikke hvilket hotell eller leilighet. Er også usikker på om vi går for all inclusive. Vet du om det går greit å kjøpe mat i vanlige butikker og lage selv om man har leilighet?

Anonymous poster hash: ae74d...aee

middagsmat har jeg lite erfaring med, men frokost/lunsj/kveldsmat går det fint å kjøpe inn å ordne med selv :) jeg tenkte å ta fly+hotell+frokost på hotellet i hvertfall. også blir det sikkert litt middag ute og litt på hotellet.

jeg har tidligere vært i egypt i julen, og der synes jeg det var så kaldt på kveldene, så fikk ingen "varmere strøk" følelse av å være der annet enn midt på dagen. tenkte derfor å teste kanariøyene eller evnt hellas :)

hi

Anonymous poster hash: d76a6...047

Annonse

Hvorfor forlate landet på en av årets mest herlige tider? :-) Da hadde jeg heller spart turen til stusselige januar. Jeg har også vurdert all inc før, men ser for meg at det er litt kjedelig.

her er ikke julen så herlig, stress, kaldt, blir blakk av alle gavekjøpene, og ikke er det mange som vil feire med oss heller. i fjor ble vi invitert til tanten til en venninne. så i år, hvis noen familien har tenkt å be oss, hadde det vært herlig å si "nei takk, vi skal til syden vi " ;)

Hvorfor forlate landet på en av årets mest herlige tider? :-) Da hadde jeg heller spart turen til stusselige januar. Jeg har også vurdert all inc før, men ser for meg at det er litt kjedelig.

her er ikke julen så herlig, stress, kaldt, blir blakk av alle gavekjøpene, og ikke er det mange som vil feire med oss heller. i fjor ble vi invitert til tanten til en venninne. så i år, hvis noen familien har tenkt å be oss, hadde det vært herlig å si "nei takk, vi skal til syden vi " ;)Anonymous poster hash: d76a6...047

Ok, jeg skjønner den. Ikke alle som har noen å være sammen med, det blir dyrt osv. Men du og barnet ditt kan vel skape deres egne tradisjoner :-) Lage en magisk jul bare dere. Dere må da heller ikke kjøpe dyre gaver.

sant det. planen var å feire bare oss to i fjor, men så kom den invitasjonen helt i siste liten og jeg takket ja.

gavene gruer jeg meg til hvert år ;) enda en godt unnskyldning for å dra vekk, kan heller finne noen billige greie suvernirer fra syden :)

sant det. planen var å feire bare oss to i fjor, men så kom den invitasjonen helt i siste liten og jeg takket ja.gavene gruer jeg meg til hvert år ;) enda en godt unnskyldning for å dra vekk, kan heller finne noen billige greie suvernirer fra syden :)Anonymous poster hash: d76a6...047

Jeg er sikkert blodharry iflg dibstandard, men jeg synes Nille har så mye fint! Jeg har falt for shabby chic/fransk landstilstilen NÅ, og kunne plyndret den butikken! Jeg hadde blitt veldig glad for et fat, en krukke, en vase eller en duk derfra. Trenger ikke koste mer enn tretti kroner! Legg ved en tegning, et håndavtrykk etc som barnet har laget, og vips så har du en kjempefin presang! Eller kjøp billige glass, eller vask gamle syltetøyglass og lag småkaker, karameller e.l selv og gi bort.

Så det er sagt er det jo en del som velger å reise bort i julen. Du kan jo google litt og se på gjennomsnittstemperaturene :-) Dee får det sikkert fint uansett hva dere velger!

Jeg har kjøpt 2 julegaver til nå. Er alltid på utkikk etter julegaver, så slipper jeg kjøpe alle gavene i desember!
Skjønner godt dere har lyst til å reise i jula om dere ikke har noen å feire den sammen med. Men, kan dere invitere noen da? En veninne med barn, eller en nabo eller bestemor eller liknende?

Jeg ville dradd til Puerto Rico om jeg skulle dra på den tiden av året... men er ingen ekspert på området.

Hei.

Vi var på Tenerife i år/fjor i jula, i Playa de las Americas. Hadde gjennomsnittlig 25-26 grader hver dag, mer i sola selvfølgelig. Kveldene lå på ca 20-21 grader, slettes ikke kaldt, men det var ofte godt å ha på seg en tynn genser, jakke e.l. Overhodet ikke så kaldt at vi ikke fikk sydenfølelsen. Nå har jeg ikke vært i Egypt, men har hørt at temperaturen der synker mere på natt pga at det er ørkenlandskap.

Vi drar igjen i år også, så vi var så absolutt fornøyd. Herlig å slippe fra mye stress, og bare kose oss sammen som familie i 2 uker. Julaften feiret vi på forskudd:)

Tenerife er et veldig fint feriemål, med mye å finne på og se. Gode shoppingmuligheter er det også. Bare husk å være på sørsiden på vinteren, da nordsiden ofte er mye kaldere.

Annonse

• 4 måneder senere...

Jordan er deilig og fint :) I Tala Bay.

Eller Kapp Verde - bare to timer lengre enn GC men varmere :-)

Ah flott, tusen takk for både gavetips og ferietips! :) kanskje det både blir sydentur til vinteren(ikke nødvendigvis i jula) og julefeiring i år med smarte gaver :)

Anonymous poster hash: a66d3...61d

Vi skal til Tenerife, på sydsiden, i jula, med to barn. Første gang vekk fra Norge. Kjøpte flybillett og hotell sepatat, ikke pakkereise, ble endel billigere.

Ganske spent, har aldri vært i syden før :-)

Anonymous poster hash: ae74d...aee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...