Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Tok test idag, og sjokkerende nok var den positiv. Men i går ble jeg konisert, så lurer på om det er noe håp om at dette går bra? Anonymous poster hash: 828cc...a40
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 Hva betyr konisert? Anonymous poster hash: fbe13...281
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 oi! Litt rart at ikke det ble "undersøkt" før inngrepet egentlig. Vil tro at du har noe større mulighet for abort... Konsiere er å fjerne vev fra livmorhalsen pga celleforandringer. Anonymous poster hash: 9d336...28e
Hjertefru Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 ..at en del av livmorhalsen er fjernet pga celleforandringer. Tror at jeg ville tatt kontakt med legen ganske kjapt. Las forresten feil først, trodde hi var på konsert og så bltt gravid. Håper det går bra, gratulerer forresten
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #5 Skrevet 29. juni 2013 Vel, de spurte meg jo om vi skulle ta en test først, men jeg sa " neeeeida, jeg er ikke gravid" hehe.Men idag så begynte jeg å tenke på det, og ble nyskjerrig, såklart.. og jaggu faen var jeg gravid!Håper det går bra da, får vel bare vente å se hva som skjer.. Anonymous poster hash: 828cc...a40
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #6 Skrevet 29. juni 2013 Men hva kan en lege gjør nå så tidlig ? takk for gratulasjon satser på det går bra.. Hadde nettopp SA i mai.. Men etter det bestemte vi oss for å være forsiktige til jeg var ferdig med dette celleforandring styret, men så var vi såklart på fest, og på den ene gangen ble det vist, er det ikke typisk? jaja Anonymous poster hash: 828cc...a40
Hjertefru Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 Kan vel ikke gjøre så mye så tidlig, men kanskje senere i graviditeten når fosteret begynner å få litt tyngde? Har jo hørt om de som har fått sydd igjen livmorhals for å holde på en graviditet i tilfelle livmorhalsen er svekket av forskjellige grunner.. Men det er jo ikke sikkert dette er aktuelt for deg, det har jo mye å gjøre med hvor mye av vevet som er fjernet... Og det er jo legen den rette til å svare på...
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #8 Skrevet 29. juni 2013 Ja, jeg skal såklart ta kontakt med legen etter det har gått noen uker kanskje når jeg nærmer meg 12 uker, siden jeg mista i uke 8 nå Men nå ble jeg så forfjamset at jeg måtte inn her å høre om noen hadde erfaringe med det, og kanskje det var håp Anonymous poster hash: 828cc...a40
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. juni 2013 #9 Skrevet 29. juni 2013 Faren ved konisering og senere svangerskap er jo at livmormunnen kan åpne seg for tidlig, og man risikerer å føde prematurt. Ofte blir man derfor fulgt opp litt ekstra under svangerskapet, for å måle lengden på livmorhalsen. Ser man at det er risiko for komplikasjoner, kan de sette på en ring av noe slag for å holde den igjen. Som oftest går det helt fint men de anbefaler vel å vente med graviditet i 6 måneder etter konisering, og det er det sikkert en grunn for. Så jeg ville ringt legen og forført meg litt om hva jeg kunne forvente. Gratulerer med graviditeten uansett
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #10 Skrevet 29. juni 2013 Ok! ja, kan vel sikkert ringe å høre om det Tusen takk for svar ) og gratulasjoner Anonymous poster hash: 828cc...a40
Zalosalutt Skrevet 29. juni 2013 #11 Skrevet 29. juni 2013 Om du er konisert setter de vel cerlage om de finner at livmorhalsen er kort/ svekket. Stor forskjell fra lege til lege, ville ikke slått meg til ro om legen bare sa at det pleier ikke være noe problem. For veldig mange er det ikke noe problem, men noen får altså problemer md å bære frem barnet. Mange gyn anbefaler å vente minst 6 mnd med graviditet slik at såret får tid til å gro skikkelig. gi beskjed til legen ved første svangerskapskontroll, gå gjerne ekstra tidlig til jordmor og krev oppfølging i form av ul og kanskje måling av livmorhals? lykke til, sjansen er stor for at du får et "vanlig" svangerskap Og gratulerer!!!
LivetErEnLek Skrevet 29. juni 2013 #12 Skrevet 29. juni 2013 Jeg blei gravid 7 dager etter konisering. Hadde tre sa før dette inngrepet, men ikke noe problem etter konisering. Blei fulgt ekstra opp med ul osv, men usikker på om det skyltes sa'ne eller koniseringen. Frøkna blei født fire dager etter termin.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 29. juni 2013 #13 Skrevet 29. juni 2013 Jeg ble gravid rett etter konisering, og det var ikke noe problem. De tar bort så lite nå, så det går som regel helt fint. Har fått et par kontroller av livmorhalsen i løpet av svangerskapet (34 uker nå). Men det er vel kanskje et annet spørsmål siden du var gravid under koniseringen, men tror nok det skal gå greit. Jeg ringte gynekologisk poliklinikk (de som opererte meg) og spurte da jeg fant ut at jeg var blitt gravid. Anbefaler deg det samme, kanskje de ber deg komme inn til en sjekk. Lykke til og gratulerer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå