Gå til innhold

ville dere dratt på en ukes ferie, 4 uker før termin på andre siden av landet??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det ikke bare fint at do koser deg og slapper av? Vi er jo så heldige her i Norge at hvis du skulle være så uheldig å gå i fødsel før tiden, så kommer du jo inn på nærmeste sykehus. Det er jo også uke 38 som er grensen for å fly innenlands til noen flyselskap, er det ikke?

Jo, sant det.. men det ville blitt veldig mye styr om vi skulle plutselig født så langt ifra hjemme... vi har jo med oss barn og da måtte jeg f.eks født alene på et ukjent plass osv.. og den evn lange veien hjem, med et baby osv.

Jeg ville ikke gjort det...men det må du neste kjenne på selv. Da jeg hadde fire uker igjen orker jeg ikke kjøre lenger enn 45 min ca i strekk...og jeg har verken bekkenløsning eller andre plager....!også kan man jo føde på den tiden også!

Med det jeg vet idag hadde jeg ikke gjort det. Fødte 5 uker for tidlig, uten påkjenningene en ferie (med 10 timer kjøretur) er, så.

Men det er jo opp til deg å avgjøre.

Annonse

Kan bare si for min egen del. Drar på biltur over halve landet på langs 8 uker før termin. Tror ikke jeg hadde dratt om fire uker. Har såpass mye suspekte vondter allerede, at jeg har revurdert det noen ganger. Men skal dra.

Æsj, tlf min er litt gal.

Syns heller ikke bilkjøring er så veldig behagelig over lenger tid mot slutten. Du kan forresten kun fly i Norge frsam til 36 uker, og det er med legeerklæring. ...

Åh.. ja.. jeg har jo masse plager i tillegg, så jeg er så usikker. Den 10timer lange bilturen blir delt opp i to med en overnatting i mellom.. jeg er litt redd for at noe skal skje, og litt redd for at jeg blir veldig sliten av det å være på ferie med to barn som vil springe og leke og finne på kjekke ting. Men hvis jeg sier nei, så blir det faktisk ingen ferie på oss iår og jeg synes barna fortjener et avbrekk i hverdagen.. ferien er jo så lang og den ene uken hadde også gjort den lange ventetiden litt kortere...

Vi benytter sommeren hjemme, men prioriterer endel utflukter. Syns tanken på 10 timers tur hver vei med barn i bilen høres ut som et energisug.... hvorfor kan ikke pappaen evt ta de på en tur litt nærmere hjemme?

Annonse

I utgangspunktet ville jeg sagt ja. Men sier nei til bilturen.

Jeg har hele tiden vært fast bestemt på å reise på ferie til min manns familie. 6timers kjøring uten stopp. Vi hadde isåfall reist uke 37 og kommet hjem uke 39.

Jeg er ikke redd for å føde sånn plutselig, vi har jo sykehus både her og der. Haster det får man ambulanse og sånn.

Men etter å ha kjørt en biltur på ca 2 timer til sverige for noen uker siden, kommer det ikke på tale. Det er drepen for kroppen. Jeg ble helt ødelagt i bekkenet og klarte nesten ikke gå etterpå.

Det er kjempesynd, for jeg har vært veldig innstilt på at dette går fint. Men det går rett og slett ikke. Så det blir ingen ferie på oss.

Vi var litt føre var da, og tok en uke i syden i april for at storesøster skulle få litt ferie. Tilfelle det ikke ble noe i sommer.

Kan dere ikke dra et sted litt nærmere?

Jeg er 34 uker nå, og er akkurat ferdig med ferien. Vi tok ferie tidlig i år pga termin i august. Har vært en tur i syden og en uke på en hytte. Kunne ikke tenkt meg å reise noe senere, men jeg har hatt premature rier og er litt redd for å føde for tidlig, da. I går besøkte vi mannens familie, og kjørte bil i 5 timer til sammen (med 4 timers pause mellom), og det var ikke særlig gøy! 

Kan kanskje mannen din finne på noe med barna? Eller dere kan ta noen små utflukter hjemmefra? En så lang tur ville jeg nok avstått fra uansett, man er jo ganske plaget på slutten!

De har jo sykehus der dere skal også og om alt starter mens dere er på ferie, så går nok det helt greit. Jeg hadde ikke en gang tenkt på det som et problem dersom jeg var i god form slik at en ferietur ikke ble for slitsom.

VI kjører 113 mil på fredag, er 8 uker til termin og jeg har bekkenløsning fra h*****te. En treåring som liker bilkjøring og to hunder som syns det er ok å kjøre bil. Skal hjem til mine foreldre i to uker og gleder oss veldig. Så får vi se om jeg flyr hjem igjen (om kjøreturen blir tortur mener jeg)

Skjønner at du er skeptisk! Eg er uke 34 og vi har lagt ut på langtur.. Pga vondt halebein (knakk under første fødsel) og bekkenløsning delte vi turen i to med en overnatting. Har familie der vi stoppet i natt og på hytten der vi skal så hvis noe skulle skje og eg og mannen må på sykehus som er halvannen time vekke har vi hvertfall noen som kan passe jenten på 2,5 år :)

Hjemturen blir nok fly på meg og jenta. Bare håper eg får være med flyet siden eg ikke har tenkt på å ta med noe terminbekreftelse.. Evt må eg få noen til å ta med helsekortet mitt.. Burde jo kanskje ha det med uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...