Gå til innhold

Kan man adoptere bort barna sine til hvem man vil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er ett år og nå venter jeg tvillinger!!! Hadde sikkert taklet det hvis det ikke var for at samboeren min forlot oss for en uke siden. Jeg føler at alt er håpløst og kan tenke meg at han kommer til å bli en fraværende far og at jeg blir helt alene om alt!! Er i sjokk og alt er håpløst. Jeg sier ikke at jeg kommer til å adoptere bort ett av barna, men er det mulig å gjøre det? Kan man velge hvem det blir? Hvordan skal jeg klare 3 barn alene???

Anonymous poster hash: eef6c...b17

Skrevet

Nei det kan du ikke. Vi praktiserer ikke åpen adopsjon i norge.

Skrevet

Dette klarer du! Det er barna dine. Du kan IKKE velge hvem du skal gi ungene dine til!! Ta kontakt med barnevernet, der kan du få hjelp!!! Nå må du tenke rasjonelt!

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er i sjokk og ser alt som håpløst, men dette går over!! Ta kontakt med helsesøster og forklar hvordan du har det. Det finnes hjelpetiltak for de som er alene og som trenger hjelp til barna. Det finnes besøkshjem, avlastningshjem og diverse andre tiltak. Som regel har kommunene også flinke folk som kan komme å hjelpe deg med tvillingene i starten (ble tidl. kalt husmorvikar)<br /><br />Man kan ikke adoptere barna bort men man kan overlate de til fosterhjem. Jeg kjenner til at gravide har bedt noen i familien eller venner om de vil søke om å bli fosterforeldre og kommet med ønsker om at disse skal få overta omsorgen for barna. Problemet er at BV slettes ikke alltid ser det som den beste løsningen.<br /><br />Dessuten kan du jo ikke bestemme noe om barnas fremtid uten at faren er med.<br /><br />Viktig at du prater med noen om dette og håper virkelig du ser lysere på ting etterhvert.

Anonymous poster hash: bcce2...a32

Skrevet

Hvordan er ditt forhold til andre i din egen familie?

Min kusine fikk barn ganske ung og uten å være i et fast forhold. Hun slet veldig og løsningen ble at min farmor og min tante (som bor med farmor) tok seg av barnet i et par år. Det rare var at de hadde mer eller mindre oppdratt kusinen min, for hun bodde hos de stort sett hele barndommen som følge av foreldrenes rotete skilsmisse.

Kanskje helt uaktuelt for deg, men kanskje du har foreldre eller søsken som kan avlaste deg i større grad enn det som er vanlig, slik at du kan beholde barna i stede for å overøate de til fremmede? Jeg skjønner at det ikke er praktisk mulig for alle, men i mine øyne burde man prøve å løse den typen utfordringer med familien sin hvis det er mulig.

Anonymous poster hash: e194d...9ae

Skrevet

Det er selvsagt mulig å adoptere bort et (eller flere) barn i Norge. Det er imidlertid uvanlig at det skjer.

Du kan ikke selv velge hvem du vil adoptere bort et barn til. I Norge praktiseres ikke åpen adopsjon, så du vil eventuelt ikke få vite hvem som adopterer barnet.

Det kan bli tøft å klare tre barn med så liten aldersforskjell alene, men hvis du virkelig vil så får du det til. Det finnes hjelp å få.

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Amathea. Det er en organisasjon som tilbyr råd og veiledning, det er gratis. Google det så finner du ut hvor du kan finne dem.

Skrevet

Nei, du kan ikke det. Her kommer barn i fosterhjem, og du kan ikke selv bestemme hvem som skal være fosterforeldre.

Men du kan søke hjelp, for hjelp kan du heldigvis få i dette landet. Både hjelp hjemme, avlastning o.l. tiltak kan være aktuelt for deg.

Anonymous poster hash: b84c1...a8c
Skrevet

Helt sykt at man ikke selv skal få bestemme hvem man adopterer bort barnet til, så lenge vedkommende oppfyller kravene til å være adoptivforeldre (slik at ikke syke mennesker begynner å avle barn for pedofile etc).

Anonymous poster hash: 107ef...cca
Skrevet

Helt sykt at man ikke selv skal få bestemme hvem man adopterer bort barnet til, så lenge vedkommende oppfyller kravene til å være adoptivforeldre (slik at ikke syke mennesker begynner å avle barn for pedofile etc).

Anonymous poster hash: 107ef...cca

Det er ikke sykt i det hele tatt. Det ville skapt et enormt marked for illegal barneproduksjon mot betaling under bordet.

Anonymous poster hash: b48f2...7a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...