Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en liten tulle på 8,5 mnd. Hun sov som en drøm fra hun var bare 3 uker til ca rundt 6mnd. Etter det ville hun ikke lenger sove på kvelden. Dvs hun sovner fint ved at vi holder henne i hånden ca rundt syv, men etter en time våkner hun og nekter å sove før vi legger oss sammen med henne.

Er det noen som har hatt lignende problem og kan hjelpe meg med råd og tips? Hadde vært deilig å få kvelden tilbake.

Fortsetter under...

Jeg har ei som egentlig ikke vil sove enten det er på kvelden eller dagen. I dag nektet hun å sove den siste duppen sin og hadde vært våken i 5 timer. Jeg ga opp å la henne på matta si på gulvet,dro matta foran tv fordi jeg hadde så lyst til å slappe av litt i sofan ;) Gjett hvem som sovnet etter 2 minutter rett ut på matta ;) Jo da det var lille gullet ;) Så da bar jeg henne i sengen sin og hun sov i over en time. Tenk at tv`n kan gjøre jobben bedre enn meg ;) hehe

Håper det blir bedre for dere snart.Synes alt går i perioder med disse små. Vi hadde en periode hvor hun våknet et par timer midt på natten. Det var ikke noe artig. Forrige måned hadde vi en periode hvor hun våknet 4 hver morgen og ville opp. Nå er vi inne i en periode hvor hun sover veldig godt fra 19.30 til 22.30 ;) Før våknet hun etter 40 minutter. Det forandrer seg hele tiden.

min på 6 mnd har ikke villet sove alene helt siden fødsel. nå i det siste har jeg greid å snike meg vekk etter en god 30-40 min hvor jeg lå ved siden av han. før måtte jeg bare ta kvelden sammen med han og legge meg ved siden av han og jeg leste bok i både 1 og 2 og 3 timer før jeg selv ble trøtt :) 

fikk heller ikke fred på dag duppene. måtte sove på fanget mitt. så jeg har lest sånn ca 10 tjukke bøker i løpet av 6 mnd...hehe.. tv er forbehold disney junior på dagtid så mamma får spise, gå på do, gjøre husarb. 

mitt råd: kjøp en bok og ta kvelden sammen med henne. det er vel ikke så farlig om du gjøre dette i et par uker så hun føler seg trygg igjen. høres ut som en periode som går over. men ikke vet jeg... hva som funker her er ikke sikker funker der ;) kanskje hun er sulten? at hun ikke får spise nok i løpet av dagen?

min pleier også å våkne etter 1-2 timer om han ikke har fått i seg nok mat. 

min på 6 mnd har ikke villet sove alene helt siden fødsel. nå i det siste har jeg greid å snike meg vekk etter en god 30-40 min hvor jeg lå ved siden av han. før måtte jeg bare ta kvelden sammen med han og legge meg ved siden av han og jeg leste bok i både 1 og 2 og 3 timer før jeg selv ble trøtt :)

fikk heller ikke fred på dag duppene. måtte sove på fanget mitt. så jeg har lest sånn ca 10 tjukke bøker i løpet av 6 mnd...hehe.. tv er forbehold disney junior på dagtid så mamma får spise, gå på do, gjøre husarb. 

mitt råd: kjøp en bok og ta kvelden sammen med henne. det er vel ikke så farlig om du gjøre dette i et par uker så hun føler seg trygg igjen. høres ut som en periode som går over. men ikke vet jeg... hva som funker her er ikke sikker funker der ;)kanskje hun er sulten? at hun ikke får spise nok i løpet av dagen?

min pleier også å våkne etter 1-2 timer om han ikke har fått i seg nok mat. 

Signerer dette:) Det har vi også erfart!

Og det å ha lang nok våkentid før legging har vist seg å gjøre om ikke underverker, så en forskjell på leggingen. Min er 6 mnd og dermed litt yngre enn din, men hun sovner raskere om hun f.eks. har fire våkne timer før hun legger seg :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...