Gå til innhold

Må flytte fødsel-noen erfaringer??

Anbefalte innlegg

Hei

Det viser seg at jeg mest sannsynlig må føde på Riksen i stedet for opprinnelig fødeplass og er nå 35 uker. Har fått for høy puls hos meg og ble satt på medisin denne uken, fra og være i superfin form hele svangerskapet!! Akkurat nå har jeg gått fra å bare glede meg til å grue meg for fremmed sted, får jeg vanlig fødsel eller må det tars keisersnitt, fellesrom etter fødsel og ikke noe familierom osv. Noen som har noen oppmuntrende erfaringer og også har fått familierom på Riksen uten å ha særskilte behov???

Endret av Alt-er-mulig

Fortsetter under...

Rikshospitalet er fantastisk sted å føde, særlig førstemann! Har født der to ganger, og personalet er kjempebra og du får super oppfølging, under fødsel og på barsel. De har tomannsrom med bad, og det er jo ikke ideelt, men et tips er å be om å få den "innerste" sengen, så slipper du at besøk til romvenninnen må gå forbi din seng. Familierom er som regel kun til de med spesielle behov. Jeg har måttet dele begge gangene (fødte i april og desember), men kan jo hende du er heldig og det ikke er så fullt når du føder. Spør i hvert fall om de har et ledig enkeltrom til deg, eventuelt et tomt tomannsrom. Lykke til!

Takk for fine ord! Jeg er sikker på de er fantastiske der så jeg får vel bare omstille meg... Synes bare at de dagene vi fikk sammen på familierom m 1.mann var magisk, en uforglemmelig start og den tiden var så viktig å få bare være oss tre uten å dele rom og sende hjem mann! Vi har barnevakt nå til eldstemann også, hadde sett SÅ frem til samme start, men jeg skjønner at vi ikke får delt denne opplevelsen og han må reise hjem:-((

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...