Gå til innhold

Skal vi lage tråd med "ferie- tips" for de av oss som skal reise til Danmark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Det er sikkert flere enn oss som skal til Danmark på ferie i sommer. Kanskje vi kan hjelpe hverandre med å foreslå fine aktiviteter for barnefamilier. Vi har selv aldri feriert i Danmark og har lite erfaringer derfra, men hadde vært kjekt å fått høre om andres opplevelser. 

Vi er en familie med barn på 3 og 5 år som skal bo i Ebeltoft en uke. Jeg har spesielt lyst på tips til fornøyelsesparker, strender, koselige byer og bra markeder/ bruktbutikker.

Har du tips? ;)

Skrevet

Ebeltoft by. Kjempefin.

Djurs sommerland

Legoland

Dråby strand ligger bare en liten biltur fra Ebeltoft og er kjempefin. Bystranden er ikke så bra. 

Skrevet

Ribe (by på Jylland) og Vikingmuseet rett utenfor Ribe. Sønnen min på 5,5 var der for 2 år siden, og husker ennå hvor morsomt han hadde det der. Veldig bra museum med masse aktiviteter for barn. Og Ribe er helt nydelig, brosteingater og bindeverkshus og masse koselige kafeer. Tok hest og vogn-tur (mest for å glede barna) og fikk sett mye.

Skrevet

Sett deg inn i landets lover og regler.

Husk vaksiner.

Pass.

Reiseforsikring.

Ordbok.

Reisehånbok over attraksjoner.

Jadda, bare tuller

Anonymous poster hash: 746ee...c75

Skrevet

Jeg skal til kollerup med min 2 åring.

Vet om fårup..men det er igrunnen det

Anonymous poster hash: 516e4...d5d

Skrevet

Noen som har hvert i noen bra dyreparker, med unntak av den i københavn? Jenta mi på snart 2 år elsker alt av dyr, så en dyrepark hadde hvert midt i blinken :)

Skrevet

Har hørt at løveparken skal være veldig fin. Park med massevis avvikle dyr. Du kjører rundt i egen bil, og kan komme helt inn på dyrene. Har du ikke egen bil kan du sitte på i safaribuss. Mange som skryter av den parken!

Anonymous poster hash: b3ad9...302

Skrevet

Noen som har tips til bruktbutikker eller markeder på øst- Jylland?

Skrevet

Besøk Djurs sommerland:-)

Anonymous poster hash: e50ce...b36

Skrevet

Vi skal bare kjøre gjennom Danmark bånn gass, men har vært der mange ganger og det er et supert land og feriere i for å få en fantastisk flott ferie :)

Skandinavisk dyrepark er bra, du har Kattegatsenteret i Grenaa, Bilka er absolutt verdt et besøk for den som liker å shoppe, spesielt det i Ålborg har mange andre butikker enn bare selve Bilka.

Og som andre har nevnt, Aalborg zoo, Djurs sommerland, Danmarks akvarium, Zoologisk hage i Kjøbenhavn om dere havner der :)

Skrevet

Dra til Bønnerup strand. Den nyyyydelige sandstranda og fiskebutikk på kaia som er helt fantastisk. Hele djursland er så vakker. Kattegatsenteret, djurs sommerland, flere dyreparker. Fine shoppingmuligheter i Grenå, Randers, Ebeltoft og Århus. Dra å padle kano på Randersfjorden ved fjordsenteret der, fin opplevelse. Så har du det seilskutemuseet i Ebeltoft. Masse fint å ta seg til. Hadde dratt til Danmark i år også om det ikke var for at heg er høygravid. Vi skal dit neste år.

Anonymous poster hash: 163fc...409

Skrevet

Djurs Sommerland er et must! Dit må dere bare! Og om dere vil i en koselig dyrepark så anbefaler jeg Ree Park, som ligger rett utenfor Ebeltoft. Kjempeflott begge de stedene der! I den dyreparken bør dere melde dere på sånn safari-tur for noen kroner ekstra. Det er gull verdt!

Anonymous poster hash: ca536...fe1
Skrevet

Vi skal en uke i slutten av juli. Vi skal bo i leilighet rett ved bønnerup strand. Vi har lyst til å dra til legoland,djurs sommerland og løveparken.

også blir det vel en tur til ebeltoft. Forhåpentligvis også dager med sol og varme så vi kan bade på stranda:) holder det med en uke tro;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...