Gå til innhold

Gå eller ikke gå i bryllup? Ble dumpet av venninne på utdrikniningslag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde et innlegg her for litt over en uke siden om at jeg ikke ble bedt i utdrikningslag til en venninne. Hun hadde selv bestemt hvem som skulle få komme. Så det var ingen missforståelse. :(

Nå har det seg slik at jeg vet ikke om jeg skal gå eller ikke i bryllupet. Ikke egentlig pga utdrikningslaget, men rett og slett fordi jeg trodde vennskapet våres lå på et annet nivå. Nå er jeg redd jeg skal føle at jeg ikke har noe der å gjøre. Føle meg utilpass osv.... På en annen side er brudgommen en god venn, og kjenner jeg får dårlig samvittighet for han, mens henne vil jeg helst slippe å se.

Kommer ikke til å ta noe kontakt med henne videre.

Mannen min skal gå, de var et vennepar av oss.

Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: b5e97...941

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått for gratis drikke og mat. Vært "the bigger person" og ikke gjort noe utav det, men heller ikke giddet ha så mye med henne å gjøre heretter.

Skrevet

Hvis du i utg.pkt. er brudgommens venn, så er det vel ikke så snodig at du ikke ble bedt i brudens utdrikkingslag.....

Hvis du føler det er kleint å gå i bryllupet, så vært iallefall "stor" nok til å fortelle brudeparet hvorfor!

Anonymous poster hash: 914a1...a93
Skrevet

Er ikke i utganspunktet venn med brudgom. Er like god venn av de begge av de

Skrevet

Jeg syns du skal gå. Dere er jo fremdels bedt i bryllupet. Mulig hun kun ser på deg som mannens følge, men jeg syns du skal være med han som du ville gjort i et bryllup der du ikke kjenner bruden.

Skrevet

Jeg syns du skal gå. Dere er jo fremdels bedt i bryllupet. Mulig hun kun ser på deg som mannens følge, men jeg syns du skal være med han som du ville gjort i et bryllup der du ikke kjenner bruden.

Må si meg enig i denne, som ektefelle går man jo i bryllup til folk bare den andre kjenner også.

Skrevet

Det er det som gjør meg veldig lei meg, trodde vi var gode venner og ikke bare " mannens følge"

Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme!

Skrevet

Har vært borti nesten det samme, bare at jeg var brud. Hun som ikke ble invitert, så på oss som bestevenner, selv om vi knapt hadde snakket sammen på flere år, og ble dritfornærmet når hun ikke ble bedt i laget. Hun var kun invitert på kaffe bryllupet, og forloveren min hadde invitert til utd.lag utifra middagsinvitasjonene.. Det endte med at hun sendte en del mindre hyggelige meldinger til et par andre gjester, og virkelig greide å legge en demper på stemninga. Hun kom heller ikke i bryllupet.

Anonymous poster hash: d54c8...e13

Skrevet

Huff, det var ikke pent gjort :(

Jeg er bedt til middag, bruden er forresten fadder på ene barnet mitt. Vi hat alltid gitt hverandre jule/ bursdags gaver. Så jeg så på oss som gode venner. Jeg kommer ikke på noen måte gjøre ting surt. Vil ikke ødelegge dagen deres, men føler at jeg ikke passer inn lengere :(

Skrevet

Syns du skal dra uansett jeg. Be the bigger person ;) Er bedt til kaffe i et bryllup imorgen, men det er så seint og "langt"(2t) fra der jeg bor, samt jeg reiser hjem på søndags morgen til mine foreldre sånn at jeg kan desverre ikke dra :/ Syns det er så trist. Skulle gjerne ha dratt hadde det ikke vært for det :/ Syns det var så trist å måtte si nei :/

Kan jeg spørre hvor bryllupet skal være? er det i porsgrunns området? eller vedkommene er fra porsgrunn? (for da vet jeg kanskje hvem dette skulle være, men så er det jo mange som gifter seg på denne årstiden )

Anonymous poster hash: 71601...a6e
Skrevet

Jeg synes du skal gå, det hadde jeg gjort.

Uansett hva som skjer med vennskapet deres i fremtiden har du gjort det du kan for å holde på det og vise hva det betyr for deg. Om vennskapet deres nå "fader" ut er det fordi hun ønsker det og da får det være hennes tap.

Ville gått i bryllupet, men ikke anstrengt meg så mye i tiden som kommer for å holde kontakten. Nå må det være opp til henne og vise hva vennskapet deres betyr for henne... 

Anonymous poster hash: 0090a...bd9
Skrevet

:

Jeg er bedt til middag, bruden er forresten fadder på ene barnet mitt. Vi hat alltid gitt hverandre jule/ bursdags gaver. Så jeg så på oss som gode venner. Jeg kommer ikke på noen måte gjøre ting surt. Vil ikke ødelegge dagen deres, men føler at jeg ikke passer inn lengere :(

jeg ville rett og slett sagt til henne at det var sårende. Kan være forloveren glemte deg..

Anonymous poster hash: 1405f...c09

Skrevet

:

jeg ville rett og slett sagt til henne at det var sårende. Kan være forloveren glemte deg..

Anonymous poster hash: 1405f...c09

Les innlegget! Det var bruden som bestemte gjeste listen til utdrikningslaget, ikke forloveren!

Anonymous poster hash: e0eea...499

Skrevet

Jeg ville dratt i bryllupet. Kommer du ikke, så vil de slvsgt lure på hvorfor, og hvis du ikke vil ødelegge dagn ved å fortelle hvorfor så dra heller. Så kan du heller la være å dra/ snakke ut ved senere anledninger.

Anonymous poster hash: d7773...17a

Skrevet

Kan det hele dreie seg om en misforståelse? 

Mitt utdrikningslag skulle bestå av meg/ bruden og forloveren min. Det jeg ikke visste var at det kom flere folk også og da hadde jeg ingen kontroll over hvem som var med.

Anonymous poster hash: 2049d...e29
Skrevet

Nei! Ingen missforståelse. Det var brudens valg at jeg ikke fikk komme :(

Skrevet

Men har du blitt venner med henne gjennom mannen din og hans kamerat? Har dere hatt mye kontakt?

Jeg hadde nok gått siden mannen din er venn av brudgommen.

Anonymous poster hash: 89e44...069
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Hvis jeg har forstått dette riktig; du har trodd at dere er gode venner, dere har kjent hverandre lenge, hun er fadder til ditt barn, dere kjøper bursdags- og julegaver til hverandre. Hun vil ikke ha deg med i utdrikningslaget fordi hun måtte prioritere hvem som skulle være med (hvis jeg husker riktig fra forrige tråd).

Er det jeg skriver ovenfor korrekt, så hadde jeg ikke dratt i bryllupet deres.

Skrevet

Jeg synes du skal gå, det hadde jeg gjort. Uansett hva som skjer med vennskapet deres i fremtiden har du gjort det du kan for å holde på det og vise hva det betyr for deg. Om vennskapet deres nå "fader" ut er det fordi hun ønsker det og da får det være hennes tap. Ville gått i bryllupet, men ikke anstrengt meg så mye i tiden som kommer for å holde kontakten. Nå må det være opp til henne og vise hva vennskapet deres betyr for henne...  Anonymous poster hash: 0090a...bd9

Eit av dei mest reflekterte og fornuftige svara eg kan hugsa å ha lest her inne!

Signerer!

Skrevet

Jeg husker godt den første tråden din og skjønner at du er såret. Personlig ville jeg nok gjort som flere over her sier: gått i bryllupet og hatt det gøy på fest og i ettertid avskrevet venninnen. Bare fordi du er i bryllupet hennes, betyr jo ikke det at du trenger å snakke noe særlig med henne.

Anonymous poster hash: 0a495...719
Skrevet

Men kjære vene, kan du ikke bare si det til henne som det er; at du ble skuffet, og at du lurer på hvorfor du ikke ble invitert? Det er utrolig så mye lengre man kommer ved å snakke sammen med rette vedkommende i stedet for å høre med "oraklene" her inne.  

Anonymous poster hash: c82e4...b87
Skrevet

Jeg har snakket med henne, jeg var " vurdert" men tydeligvis ikke bra nok....

Skrevet

Gå i bryllupet og ha det hygglig med venninnen din siden. Hennes venskap med deg blir ikke dårligere av at hun har fler venner.

Anonymous poster hash: 9bfeb...8d1
Skrevet

Synes du er i overkant følsom her. Er et utdrikningslag noe som er verdt å ofre vennskapet over? Spesielt siden det er et vennepar. Kanskje hun satte sammen gjestelisten ut ifra folk som kjente hverandre godt. At hun ikke orket å stresse med at alle skulle føle seg inkludert og ha noen å prate med? At hun konsentrerte seg om en gjeng med kun de nærmeste vennene? Nei drit i det og dra med hevet hode. Så får du heller avvente i ettertid for å se hvor mye kontakt hun ønsker å ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...