Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 Hva synes dere? Anonymous poster hash: e9be8...cbe
Lessismore Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 Jeg liker det! Men så er jeg litt ekstra glad i sjeldne navn. Men sjansen for at han feilaktig blir kalt for Stian er jo stor...
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 Er ikke veldig begeistret. Blir litt tullete, synes jeg. Et veldig forkortet navn, kortform av Sebastian? I såfall har jo den h-en ikke noe der å gjøre. Anonymous poster hash: c1e91...bb2
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #6 Skrevet 29. juni 2013 Høres ut som en 2-åring som prøver å si Stian. Anonymous poster hash: 31e1e...d73
Hun med alle ungene Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 Vet om en gutt som heter det,og har aldri klart og bli vant med det navnet...
Ammie Skrevet 29. juni 2013 #8 Skrevet 29. juni 2013 Jeg syns det er pent, men syns Hen er overflødig. Syns også det fort vil bli forvekslet med Stian.
rugemaskinen Skrevet 29. juni 2013 #9 Skrevet 29. juni 2013 Jeg synes det er et nydelig navn.. Favoritt hvis det er en gutt som bor i magen.. Men vil skrive det ute h da... Slik jeg uttaler Tian og Stian, ligner de ikke så veldig på hverandre.. Hvis Tian er en forkortelse av f.eks Sebastian, da er vel Stine/Stina/Tine/Tina forkortelse av Kristine/Kristina.. Men, men.. Forskjellig smak.. Og jeg blir bare glad hvis ikke mine barn har samme navn som mange andre... Poppisnavn er uaktuelt her i gården..
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 29. juni 2013 #10 Skrevet 29. juni 2013 Nytt og spesielt i mine ører, og et navn jeg kan venne meg til.- men jeg ville ikke brukt det på egne barn. Liker Thias og Elian bedre, og føler at Thian er en kombinasjon av disse to.
Vannmann35 Skrevet 30. juni 2013 #11 Skrevet 30. juni 2013 Jeg er ikke så glad i navn som dette - alla Tilje, Vilje, Matheo, Thian o.l. Er bare en vri på mer etablerte navn, og det virker så oppkonstruert.
♥Nemi♥ Skrevet 30. juni 2013 #12 Skrevet 30. juni 2013 Jeg synes det er et nydelig navn.. Favoritt hvis det er en gutt som bor i magen.. Men vil skrive det ute h da... Slik jeg uttaler Tian og Stian, ligner de ikke så veldig på hverandre.. Hvis Tian er en forkortelse av f.eks Sebastian, da er vel Stine/Stina/Tine/Tina forkortelse av Kristine/Kristina.. Men, men.. Forskjellig smak.. Og jeg blir bare glad hvis ikke mine barn har samme navn som mange andre... Poppisnavn er uaktuelt her i gården.. Er ikke helt enig i eksemplene. :-) Her jeg bor legger jeg mer trykk i T'en i Stian, enn Stine og Stina. Tenker ikke over at Tine og Tina ligner Stine og Stina. Men det kan jo være med min uttale.
inimini Skrevet 30. juni 2013 #13 Skrevet 30. juni 2013 Enig i at Thian høres ut som noen ikke klarer å si Stian! Men hva med Kian?
rugemaskinen Skrevet 1. juli 2013 #14 Skrevet 1. juli 2013 Jeg synes det er et nydelig navn.. Favoritt hvis det er en gutt som bor i magen.. Men vil skrive det ute h da... Slik jeg uttaler Tian og Stian, ligner de ikke så veldig på hverandre.. Hvis Tian er en forkortelse av f.eks Sebastian, da er vel Stine/Stina/Tine/Tina forkortelse av Kristine/Kristina.. Men, men.. Forskjellig smak.. Og jeg blir bare glad hvis ikke mine barn har samme navn som mange andre... Poppisnavn er uaktuelt her i gården.. Er ikke helt enig i eksemplene. :-) Her jeg bor legger jeg mer trykk i T'en i Stian, enn Stine og Stina. Tenker ikke over at Tine og Tina ligner Stine og Stina. Men det kan jo være med min uttale. Ja, jeg tror uttale har mye å si.. Jeg legger trykken på i'en i Tian, og det gjør jeg ikke når jeg sier Stian... Men er jo mange navn som blir uttalt ulik i nord og sør, f.eks.. Jeg endrer ikke mening om at Tian er et nydelig navn, selv om andre ikke liker det.. Jeg liker absolutt ikke alle navnene andre gir til sine barn, men jeg har jo overhode ikke noe med det å gjøre heller...heldigvis..
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #16 Skrevet 1. juli 2013 Er det et navn du kunne tenkt deg å hatt selv da? Å vokse opp med å hete? Lære seg å si og skrive? Fortelle andre barn gang på gang hva man heter? Forklare at det er ett guttenavn (det er nemlig langt fra innlysende)? Si hver eneste gang man må oppgi navnet "Thian, med H. Etter T-en, altså". Være voksen mann på jobb og presentere seg for kolleger med det navnet? Jeg synes det er barnslig, oppkonstruert og veikt. Beklager. Anonymous poster hash: 06e86...f55
Mushu Skrevet 5. juli 2013 #17 Skrevet 5. juli 2013 med korrekt uttale av th vil det hoeres ut som en ikkje klarer aa uttale s, men uttalt tian syntes eg det er fint. thian ser nok hakket finere ut, men engelske kan nok bli forvirret av skrivemaaten, derfor er det kanskje hakket bedre aa skrive det uten h. navnet er uansett knall fint. kjekt med navn som skiller seg litt ut i mengden:)
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 10. juli 2013 #18 Skrevet 10. juli 2013 Nei, ikke pent ( på norsk ). Må signere #16 Dessuten er det fornavnet til fadderbarnet mitt i Vietnam, som forøvrig er en jente Det er veldig asiatisk navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå