Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere små små biter eller spiser de av ei brødskive?

Gutten min er 9 mnd, men takler ikke de små bitene. Bare brekker seg

Skrevet

Jenta mi er 5,5mnd og får passe store biter.  :)

Ikke slik at hun må bite av biter nei.

Skrevet

Jeg gir biter på størrelse med ei ert ;) Eller litt mindre kanskje også hehe. Ikke mye som går ned her, men hun synes det der kjempespennende ;)

Skrevet

Her gjør vi begge deler, enten små biter som han spiser selv eller en halv skive i hånden - 10,5 mnd.

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Min på seks og en halv mnd får en halv skive i hånden. Det har han gjort siden han var litt over fem mnd.

Skrevet

vi dynker skiven i vann.Da er bitene lettere å løse opp i munnen.Vi gjør det til hun blir mer vandt til å spise brød:)Hun er 10 mnd nå.Dere som har 5-6 mnd gamle .Setter de ikke i halsen?

Skrevet

vi dynker skiven i vann.Da er bitene lettere å løse opp i munnen.Vi gjør det til hun blir mer vandt til å spise brød:)Hun er 10 mnd nå.Dere som har 5-6 mnd gamle .Setter de ikke i halsen?

Ikke i det hele tatt.  :D

Hun har veldig god kontroll på tungen sin og suger brødet i seg.

Går kjempe fint.

Skrevet

mi er snart 8 mnd og får brødskive i biter. hadde litt problemer i starten men nå glir det lett ned :-)

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Ikke i det hele tatt.  :D

Hun har veldig god kontroll på tungen sin og suger brødet i seg.

Går kjempe fint.

Signerer to små prinsesser her. Har aldri vært noe problem. Spiser skorper og alt. Skorpene bløtgjør han med spyttet. Veldig god kontroll på tungen her og, og spiser, tygger og svelger uten problem. Har til dags dato aldri satt noe i halsen BORTSETT fra i dag faktisk når han fikk most middag;)
Skrevet

Så fint det går så bra:) Har hatt litt mer glupske barn som sluker maten!

Skrevet

Får enten biter, halve skiven, skalk eller kavring. Fått brød siden hun var 5,5mnd!

Skrevet

Tar dere noe pålegg på skivene? Isåfall hva?

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Jeg bruker mest smørepålegg som leverpostei, kyllingpostei, prim, skinkeost, makrell i tomat.

Avacado er og sunt og godt men det bruker jeg lite da han ikke syns at det var det helt store.

Noen barn liker most banan på skiven. Er vel egentlig bare til å prøve seg fram til hva ditt barn liker :)

Skrevet

Leverpostei, prim, syltetøy, kaviar, skinkeost, makrell, fruktmos, sviskemos

Skrevet

Må de få tenner før man begynner med brød?

Skrevet

Nei, man trenger ikke tenner for å begynne med brød!

Begynte med kavring og før hun fikk tenner :)

Skrevet

Må de få tenner før man begynner med brød?

NEI!

Hva med de barna som ikke får tenner før de er 1 år? 

Man kan godt tygge på "felgene" som min far sier.  :D

Gjest Nina10
Skrevet

Vi begynte med å dynke bitene i fruktmos, falt veldig godt i smak. Også fikk han ofte grise med en brødskive å fikk jo noe i seg..ble jo verfall litt mer vandt til smak og konsistens:) begynte når han var 7,5 mnd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...