Gå til innhold

Tar ikke flaske...

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at hun rett og slett trenger mer mat enn jeg kan tilby på kvelden. Har pumpet noen ganger, så har i fryseren. Men hun tar jo pokker ikke flaske. Prøvd Avent og mam. Har ikke noe med tut å gjøre, det kommer så mye..hun "drukner". Men har begynt å skrike ved puppen å nå så nå har vi det fint du. Gir "tre" pupper om kvelden nå, da roer hun seg i senga og sovner. Kan ikke holde på sånn. :( hjelp...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144060673-tar-ikke-flaske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvd tre forskjellige flasker nå,...hun bare hyler. Får pumpet mm. Vil ikke ta..kjenner dette bryter meg ned.

Dette har også min jente vært streiket flasket, hun hylte bare, så fikk jeg hørte av dame på baby magasinet der jeg kjøpte flaskene. Hun mente at kanskje det er for stor tutt, du må gå tilbake til tut Nr 1 for nyfødt, baby når det renner for mye melk så bli de redd derfor de hylte, da jeg følte rådet hennes og bytt tut Nr 1, etter par dager det ble suksess hun jenta mi tok flaske med glans nå :)

Annonse

Har funnet ut at hun rett og slett trenger mer mat enn jeg kan tilby på kvelden. Har pumpet noen ganger, så har i fryseren. Men hun tar jo pokker ikke flaske. Prøvd Avent og mam. Har ikke noe med tut å gjøre, det kommer så mye..hun "drukner". Men har begynt å skrike ved puppen å nå så nå har vi det fint du. Gir "tre" pupper om kvelden nå, da roer hun seg i senga og sovner. Kan ikke holde på sånn. :( hjelp...

Jeg er ammehjelper / ammehjelper.no

Hvorfor tror du at hun trenger mer enn du kan tilby om kvelden?

Det er helt normalt å ha mindre melk om kvelden enn om morgenen. Dette skyldes at melkeproduksjonen er lavere da, som igjen skyldes (eller fører til) at melka blir fetere og metter mer. Barnet kan da "spise seg opp" til natta og (ofte) sove litt ekstra langt strekk da. Når det så våkner igjen til morgenen har brystet produsert mye melk, som da har høyere andel sukker, og gir rask blodsukkerstigning (som barnet trenger etter "matpausen" mens det sov).

Her kan du lese litt mer om dette: http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden

Hvis hun har 5-8 godt våte bleier i døgnet, jevnlig avføring og går fint opp i vekt så får hun nok melk :)

Hun er ikke fornøyd på kveldstid, roer seg ikke for natta, kun hvis hun får "fire"pupper. Har kanskje fire fulle bleier..en til to bæsje bleier om hun har. Gikk kun opp 150gram på ti dager.. Ser ann sommeren, prøver flaske hver dag..har mm i fryser, vil at hun skal drikke det etterhvert. Men bruker det vel opp på flaske forsøk og dermed blir det helt ut. Vi får se. Hs som ba oss prøve flaske på kvelden.

Hvor gammel er hun? Har hun fulgt kurven sin fint hittil da, sånn at 150 g/10d er ei utflating i forhold til dagens kurve? Vekta går noe mindre opp fra rundt 3 mnd.

Vekta kan også gå i rykk og napp, så det er ikke unormalt at det blir litt mindre en periode. Så lenge barnet legger noe på seg kan man godt vente med å gjøre "noe" til man har veid en gang til om minst en uke, men to uker går også bra. Da ser man om det er snakk om en endring i veksten eller om det er en "rykk og napp"-uke. At hun vokser på lengden og rundt hodet tyder også på at hun har det bra.

Og det er altså ikke noe unormalt i at det tar "en kveld" å få roet henne for natta. Babyer sover ikke fra 19 til 7 - dette kan også gjelde småbarn, mange sover ikke "hele natta" før de er godt over 2 år. Kjipt, men sant.... (Hilsen hun som har et barn som sov natta gjennom fra 1 mnd og et barn på 13 mnd som ennå ikke har sovet mer enn 4 timer i strekk annet enn helt sporadisk...)

• 2 uker senere...

Hun er 2 mnd. Hun våkner alt fra en til fire ganger i løpet av natta. Hun virker mer fornøyd igjen nå, men er på vogna så får ikke veid(campingen). Fortsatt få tissebleier, kanskje fire fra vi våkner om morgen til kveldsbleia settes på..men sånn har det vært siden dag 1. Da er ofte bæsjebleier utenom(de kommer ofte etter ny bleie er satt på)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...