vonk Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 Jeg hadde pos test sist tirsdag og onsdag. Torsdag kveld begynte jeg å blø og det tok seg opp over helgen og har desverre ikke stanset enda. Når kan jeg forvente å teste negativt igjen? Noen som kjfnner til prosessen i forhold til nytt forsøk? Har pcos og ingen mens av meg selv og Har egg på frys. Noen som vet?
sonja77 Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 D kan ta tid før hcg er ute av kroppen, d er forskjell på person og også på om alt kommer ut med engang eller om d blir litt rester igjen. men er d bare snakk om 4 uker gravid så går d jo fortere da. Kan du ik ringe å høre m klinikken ifht å avtale nytt forsøk? Nå er d jo uansett sikkert sommerstengt snart så greit å komme på lista for nytt innsett over sommeren. Kroppen din trenger nok uansett også litt fri så da er d ny giv etter sommer 'n. da har du hvertfall blitt gravid selv om det er mager trøst.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 1. juli 2013 #3 Skrevet 1. juli 2013 Hei Vonk! Jeg er også rimelig forvirret om dagen. Hadde jo som deg kraftig blødninger 2 dager etter positiv blodprøve. Blødningene har fortsatt fra 21. Juni med noen opphold, og fikk ny kraftig blødning idag igjen. Testettydelig positiv dag 4 og 6 etter mistenkt SA (klinikken sa først jeg burde teste 4-5 dager etter). Ringte igjen for å høre hvordan jeg skulle forholde meg til blødningene som fortsatte. fikk da beskjed om at jeg ikke burde ha noen forventninger til at det gikk bra, samt at det nok kunne gå en uke før jeg ville teste negativt. de måtte se på en blodprøve for å kunne si noe som helst. Nå er jeg på dag 10 etter blødningene startet og testet selv idag. strekene er svært tydelig positive etter bare få sekunder. Er nå tilbake fra reise og skulle få rekvisisjon på blodprøve til imorgen. What to think? Krysser fingrene for deg også.
Krepsen79 Skrevet 1. juli 2013 #4 Skrevet 1. juli 2013 Jeg håper virkelig at det går veien for deg Februarmamma, svigerinnen min har nå blødd siden hun var 1 måned på vei. Endelig sluttet blødningene, og de var visst temmelig kraftige, er sendt til sengs av legen. Hun har fortsatt en sprell levende spire i magen med termin januar til neste år . Det var ferskforsøk. Hun var temmelig overstimulert også. Krysser fingrene for blodprøven din!
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 1. juli 2013 #5 Skrevet 1. juli 2013 (endret) Ja, det er jo sånne fortellinger som gjør at det føles litt mulig allikevel. Dessuten føler jeg meg litt oppblåst som om jeg var gravid. Og så lurer jeg på om begge embyone festet seg i utgangspunktet og at bare det ene har løsnet...?Dessuten syns jeg å ha lest at slimhinnene kan bli følsomme og blø av progesteronet...?Så fortsetter jo på progynovatabletter og Crinone (er jo fryseforsøk så det skal tas til uke 9) som jeg har fått klar beskjed om fra sykehuset å ta inntil det motsatte er bevist. Og prøver mitt beste å tenke på at det blir godt å få et negativt beskjed for da kan jeg slutte med den crinonen og ta meg et glass vin snart. Snakk om å leve i vacuum. Endret 1. juli 2013 av Februarmamma 2011 og 14?
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 1. juli 2013 #6 Skrevet 1. juli 2013 Og min kropp skal uansett få seg en god pause etter dette trur jeg. Muligens blir dette det siste.
Krepsen79 Skrevet 1. juli 2013 #7 Skrevet 1. juli 2013 Jeg har en eskimo igjen nedfryst. Mannen minog jeg diskuterte om vi skulle prøve om igjen hvis det ikke går denne gangen. Har vel landet på at vi velger en klinikk nærmere der vi bor isåfall. Vi får se etter sommeren. Samtidig har jeg ikke lyst å forlate noen av eskimoene mine. Blir jo litt knyttet til dem. Er også lei progynova og crinone, ofr ikke å snakke om prednisolon. Er konstant sulten og føler meg skikkelig gravid med oppblåst mage og ømme bryst
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 (endret) Åh, hadde ikke fått rekvisisjonen i posten lørdag, og heller ikke igår, så da blir det nok ikke blodprøve idag likevel (men skal ringe de å høre om jeg bare kan stikke innom å hente den). Hadde og en kort kraftig blødning igår (kom som en klump) så jeg tenker det var siste rest. Idag er det ikke noe :-( Kanskje like greit å vente litt ytterligere med blodprøven. Idag "føler" jeg meg overhodet ikke gravid. Hvordan går det med deg, Vonk? Jeg har 5 eskimoer til på frys, frosne 2 og 3 sammen så det er til 2 forsøk. Har til nå ingen god erfaring med fryseforsøk altså! Sist på ferskforsøk funket det jo på første forsøk...Men vet ikke om jeg gidder den prosessen igjen. Er tross alt 39 år og har lyst til å komme meg videre. Lykke til for deg på fredag, Krepsen! Endret 2. juli 2013 av Februarmamma 2011 og 14?
vonk Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #9 Skrevet 3. juli 2013 Krysser fingrene for deg Februarmamma 2011 og 2014?. Håper en spire har klort seg fast! Jeg fikk neg test fredag, altså litt over en uke etter første blødning så her er det ikke noen graviditet. MEN har fått tid til feyseforsøk i mnd skiftet aug/sept så håper spiren sitter da. Nå er keg dradd på ferie og ska bare slappe av og ikke stresse med noe medisiner
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 Fikk svar på blodprøve idag da, og jeg hadde en hcg på 345. Det er bare en dobling siden blodprøven 19/6 (for 13 dager siden), og det "skal" dobles ca hver dag hvis ting er som det skal. Fikk derfor beskjed om å slutte på medisiner fordi det ikke er håp. (Det skal også tas en blodprøve på fredag for å bekrefte at det synker, og jeg fikk ikke med meg hvorfor). De sa kroppen min hadde reagert veldig uvanlig. Hadde jo et ørlite håp om at de skulle is at "alt er i orden". Samtidig har kroppen forsøkt å spytte ut dette lenge nok nå, så det må jo ha vært noe galt med det. Det er nå fullbooket på Riksen frem til oktober, og det skal bli bra med en pause nå!
Kanskje snart <3 86 Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 Fikk svar på blodprøve idag da, og jeg hadde en hcg på 345. Det er bare en dobling siden blodprøven 19/6 (for 13 dager siden), og det "skal" dobles ca hver dag hvis ting er som det skal. Fikk derfor beskjed om å slutte på medisiner fordi det ikke er håp. (Det skal også tas en blodprøve på fredag for å bekrefte at det synker, og jeg fikk ikke med meg hvorfor). De sa kroppen min hadde reagert veldig uvanlig. Hadde jo et ørlite håp om at de skulle is at "alt er i orden". Samtidig har kroppen forsøkt å spytte ut dette lenge nok nå, så det må jo ha vært noe galt med det. Det er nå fullbooket på Riksen frem til oktober, og det skal bli bra med en pause nå! Veldig leit å høre Vet godt hvordan du har det... Første blodprøven min dette forsøket var bare på 19 og det var 16 dager etter egguttak. Testene var ganske sterke, noe som var ganske rart med så lavt nivå... De mente jeg kom til å blø innen svært kort tid. Har fått klar beskjed om at det ikke er håp. Så her sitter jeg ennå uten blødning, over 3 uker siden egguttak. Blodprøve nr.2 som ble tatt 5 dager etter den første viste fremdeles hcg på 19!!! Merkelig, skulle egentlig ikke være mulig sa de på klinikken. Forferdelig å sitte å vente på at det går galt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå