Havet2013 Skrevet 28. juni 2013 #1 Del Skrevet 28. juni 2013 Hei Vi har ei jente på 5 mnd. Hun får MM, og til kvelds noen få teskjeer med grøt og etterpå MM. Hun våkner ca. kl 07.00 - 07.30 hver dag og legges omtrent kl 19.30. Hun spiser ikke om natten, men om dagen får hun MM ca hver 3. time (noen ganger går det ca 3 1/2t mellom måltidene). Hvor ofte spiser/spiste deres 5 mnd gammel baby? Må og tilføre at datteren vår er en matmoms .... :-) Hun elsker mat og har alltid gjort det. Takk for tilbakemeldinger :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentemamma Skrevet 28. juni 2013 #2 Del Skrevet 28. juni 2013 Min er får også mm, fullammer men tipper jeg begynner med smaksprøver på grøt snart. Hun våkner ca 07 og får pupp. Får en liten slurk før vi leverer i bhg ca kl 9. Sover 2-3 timer og får pupp igjen ca 12. Deretter er det mer uregelmessig, og på em er det ganske hyppig fram til hun legger seg. Spiser to ganger om natta også Matglad og rund jente her:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 28. juni 2013 #3 Del Skrevet 28. juni 2013 Jenta mi er 5,5mnd og flaskebarn. Slik er det hos oss: Står opp rundt 7.30 Grøt og mme ca kl 8.00 Brødskive og mme ca kl 11.30 Hjemmelaget middag og mme ca kl 15.30 Grøt og mme ca kl 19 Leggetid og mme på sengekanten mellom 19.30 og 20 Mme rundt kl 04. Kan spise ltt fruktmos mellom lunsj og middag. Stor apetitt på all ny mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rød Skrevet 29. juni 2013 #4 Del Skrevet 29. juni 2013 Min gutt på 5,5 mnd spiser hver 3-4 time døgnet rundt... Fullammer til vi kommer hjem fra syden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjuhu Skrevet 1. juli 2013 #5 Del Skrevet 1. juli 2013 Min ble netopp 5 måneder og her ammes det fremdeles annenhver time på dagtid. Han lwgger seg kl.19, spiser ca kl.01, og 04, før det er frokost rundt kl.07. og sånn går dagene. tenk så deilig å ikke amme om natta. heldig du! Her sa helsesøster at man ikke skulle slutte å gi mat om nata før babyen hadde 2 fulle måltider med fast føde på dagtid, men om hun sover rundt hadde jeg nok ikke vekket henne jeg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havet2013 Skrevet 1. juli 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 1. juli 2013 Min ble netopp 5 måneder og her ammes det fremdeles annenhver time på dagtid. Han lwgger seg kl.19, spiser ca kl.01, og 04, før det er frokost rundt kl.07. og sånn går dagene. tenk så deilig å ikke amme om natta. heldig du! Her sa helsesøster at man ikke skulle slutte å gi mat om nata før babyen hadde 2 fulle måltider med fast føde på dagtid, men om hun sover rundt hadde jeg nok ikke vekket henne jeg heller. Hei Jenten vår er så god og rund, at matmangel er ikke noe problem selv om hun sover hele natten..he..he..Hun har mer enn nok å gå på. Måtte faktisk kun gi grøt en gang for dagen og ikke to. Den ene uken vi ga grøt to ganger for dagen (selv om det var snakk om noen teskjeer), så vi at hun la mye mer på seg. Du føler deg nok sliten (kan jeg tenkte meg) siden du ammer så mye og er oppe så mange ganger om natten. Håper du får hvile deg og inn i mellom :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
m&c Skrevet 7. juli 2013 #7 Del Skrevet 7. juli 2013 Tassen vår er 5 måneder, og spiser ca hver 3'dje time. Sovner i 19.30 tiden på kvelden, står opp igjen i 8 tiden på morgenen. Spiser så 2-3 ganger på natt. Krever litt mer mat nå merkes det, da han spiser 1-2 ganger oftere på natten enn for 1 måned siden. Begynte med grøttilvenning, men det gikk skeis etter noen uker, nå nekter han å spise det. Så da er vi begynt med fruktmos i stedet. Nyt at du får sove hele natten, heldiggris! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå