Gå til innhold

Nan 2 - magesmerter?

Tromsøprinsen

Anbefalte innlegg

Fikk din baby vondt i magen av å bytte til nan2??

Mini her har i to dager nå våknet hver time om kvelden/natta og han gråter utrøstelig.

Jeg har gitt halvt om halvt med nan2 og nan1 i 3 dager nå.

Han er ikke forstoppet, men har hatt litt rar bæsj og bæsjet to ganger daglig, i stedet for en, i to dager nå

Tenker om alt jernet kan gi mageknip? Han spiser 1,5 porsjon grøt to ganger daglig i tillegg.

Har lest at dersom baby får jernberiket grøt, så trenger man strengt tatt ikke å bytte? Nan1 er jo fullverdig, så utover jern skal de jo ikke få noen mangler...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det har jeg ikke merket noe til.
Vi har brukt Nan 2 noen dager nå, men det har ikke vært noen problemer her utover litt treg mage på tirsdag og i går. Datteren min spiser for øvrig også to porsjoner grøt daglig.
Håper det går over og at det var snakk om en tilvenning til Nan 2. Hvis man strengt tatt ikke trenger å bytte og minien din spiser grøt med jern så ville jeg nok gått tilbake til Nan 1 og så kanskje prøvd igjen senere eller blandet 2'ern inn i gradvis større mengder?
Jeg kjøpte selv Hipp 1 i dag siden de ikke hadde Nan i butikken, og Hipp 2 var så tykk i konsistensen at det var et svare strev å drikke av flasken uten å måtte gå opp i smokkstørrelse (er på ferie og flaskene vi bruker selges ikke her) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt en mail til Nestle nå, om det er ok å fortsette med nan1. Gjør det hvertfall inntil videre. Han sover noe bedre i kveld faktisk. Vi skal på ferie i 5 uker fra neste uke, så tror ikke jeg blir å prøve igjen før etter det. Målet var egentlig å ha han tilvent til nan2 før ferien, gidder ikke flere forskjellige pakninger og blandingsforhold da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her. Sendte en mail til Nestle ang bytte, og skrev følgende:

Hei, jeg har et spørsmål om nan 2: min sønn på 6 mnd reagerer med mageknip, jeg antar det er pga mer tilsatt jern. Er det slik at en må bytte til nan 2, -selv når barnet spiser jernberiket grøt to ganger daglig? Dersom en velger og fortsette på nan 1 utover 6 mnd, er det noe annet enn nok jern man må være oppmerksom på? Kalorimessig kommer jo nan 1 og 2 ganske likt ut, etter det jeg kan se.

Fikk følgende svar:

Takk for mail. Beklager sen tilbakemelding. Forskjellen mellom NAN1 og 2 er primært jerninnholdet som du nevner, samt en litt annen sammensetning av protein, fett, vitaminer og mineraler. NAN2 er en tilskuddsblanding som er ment å bruke i kombinasjon med fast føde.

Mengden mer jern i NAN2 er mye mindre enn det barnet ditt får via grøten, så den bør ikke gi mageknip slik dere opplever. Det er ikke noe i veien for å fortsette med NAN1 hele det første leveåret om det fungerer bedre.

Som du nevner er det like mye kalorier i NAN1 og 2, så dette har ingen betydning å velge den ene fremfor den andre.

Ta gjerne kontakt med oss på 800 80 730 mellom kl 09-16 på hverdager om noe er uklart.

Fortsatt god sommer.

Med vennlig hilsen

Forbrukerkontakt

AS Nestlé Norge

Så da velger jeg å gjøre det. Men så rart han fikk mageknip... Kan jo ha vært noe annet, men kan ikke skjønne hva. Mulig jeg forsøker å bytte igjen etter ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...