Tromsøprinsen Skrevet 27. juni 2013 #1 Del Skrevet 27. juni 2013 Fikk din baby vondt i magen av å bytte til nan2?? Mini her har i to dager nå våknet hver time om kvelden/natta og han gråter utrøstelig. Jeg har gitt halvt om halvt med nan2 og nan1 i 3 dager nå. Han er ikke forstoppet, men har hatt litt rar bæsj og bæsjet to ganger daglig, i stedet for en, i to dager nå Tenker om alt jernet kan gi mageknip? Han spiser 1,5 porsjon grøt to ganger daglig i tillegg. Har lest at dersom baby får jernberiket grøt, så trenger man strengt tatt ikke å bytte? Nan1 er jo fullverdig, så utover jern skal de jo ikke få noen mangler...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda_S Skrevet 27. juni 2013 #2 Del Skrevet 27. juni 2013 Nei, det har jeg ikke merket noe til.Vi har brukt Nan 2 noen dager nå, men det har ikke vært noen problemer her utover litt treg mage på tirsdag og i går. Datteren min spiser for øvrig også to porsjoner grøt daglig.Håper det går over og at det var snakk om en tilvenning til Nan 2. Hvis man strengt tatt ikke trenger å bytte og minien din spiser grøt med jern så ville jeg nok gått tilbake til Nan 1 og så kanskje prøvd igjen senere eller blandet 2'ern inn i gradvis større mengder?Jeg kjøpte selv Hipp 1 i dag siden de ikke hadde Nan i butikken, og Hipp 2 var så tykk i konsistensen at det var et svare strev å drikke av flasken uten å måtte gå opp i smokkstørrelse (er på ferie og flaskene vi bruker selges ikke her) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 28. juni 2013 Har sendt en mail til Nestle nå, om det er ok å fortsette med nan1. Gjør det hvertfall inntil videre. Han sover noe bedre i kveld faktisk. Vi skal på ferie i 5 uker fra neste uke, så tror ikke jeg blir å prøve igjen før etter det. Målet var egentlig å ha han tilvent til nan2 før ferien, gidder ikke flere forskjellige pakninger og blandingsforhold da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 5. juli 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 5. juli 2013 HI her. Sendte en mail til Nestle ang bytte, og skrev følgende: Hei, jeg har et spørsmål om nan 2: min sønn på 6 mnd reagerer med mageknip, jeg antar det er pga mer tilsatt jern. Er det slik at en må bytte til nan 2, -selv når barnet spiser jernberiket grøt to ganger daglig? Dersom en velger og fortsette på nan 1 utover 6 mnd, er det noe annet enn nok jern man må være oppmerksom på? Kalorimessig kommer jo nan 1 og 2 ganske likt ut, etter det jeg kan se. Fikk følgende svar: Takk for mail. Beklager sen tilbakemelding. Forskjellen mellom NAN1 og 2 er primært jerninnholdet som du nevner, samt en litt annen sammensetning av protein, fett, vitaminer og mineraler. NAN2 er en tilskuddsblanding som er ment å bruke i kombinasjon med fast føde. Mengden mer jern i NAN2 er mye mindre enn det barnet ditt får via grøten, så den bør ikke gi mageknip slik dere opplever. Det er ikke noe i veien for å fortsette med NAN1 hele det første leveåret om det fungerer bedre. Som du nevner er det like mye kalorier i NAN1 og 2, så dette har ingen betydning å velge den ene fremfor den andre. Ta gjerne kontakt med oss på 800 80 730 mellom kl 09-16 på hverdager om noe er uklart. Fortsatt god sommer. Med vennlig hilsen Forbrukerkontakt AS Nestlé Norge Så da velger jeg å gjøre det. Men så rart han fikk mageknip... Kan jo ha vært noe annet, men kan ikke skjønne hva. Mulig jeg forsøker å bytte igjen etter ferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå