Gå til innhold

Så mye rier om natten! Blir gal..

Anbefalte innlegg

Den siste uka har jeg våknet opp flere ganger på natta ved at magen strammer seg i vonde tak. Av og til stråler det ut i rygg. Begynner å bli litt sliten av det, og det skjer liksom ikke noe mer. Flere som har det sånn? Hva er dette? Modningssmerter eller rier? Legen trodde ikke det var kynnere for de skal visst ikke være vonde.. Er 36+4 i dag..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144060455-s%C3%A5-mye-rier-om-natten-blir-gal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også hatt vonde kynnere og de ligner mye på rier. Jeg er 3 gangs og vet med sikkerhet at smerter/kynnere som er vonde og slimproppen har ingenting med når fødselen starter. Jeg gikk med vonde kynnere fra uke 20 med nr 2, i tillegg hadde livmorhalsen forkortet seg til 1,5 cm. Fikk han i uke 39+4.

Nr 1 kom i uke 37+3 og jeg hadde verken smerter eller noe som tydet på at jeg skulle føde.

Du må tåle disse riene/kynnere så lenge de ikke er regelmessige :D

Jeg er 36+3, og har også ganske vonde kynnere innimellom. Stråler ned i lårene og i ryggen, som menssmerter. Var på føden forrige uke for da kom de plutselig hvert 4-5 min i over en time og var kjempevonde. Men når jeg var kommet inn på føden så roet det seg og jeg fikk drahjem etter tre timer.

Fødselslegen sa kynnere kan være vonde på slutten - ikke unormalt. Men de kan også veksle mellom modningsrier og kynnere - så ikke alltid lett å si hva som er hva!

Annonse

Ja, men har hatt kynnere hele svangerskapet, men disse kommer med intervaller på 3 min til 6 min, og magen blir hard i en periode på fem seks timer. Blir ikke bedre om jeg ligger.. er dette kynnere da? Tidligere har kynnere gått over når jeg har satt meg ned..

Hmm, vanskelig å være førstegang, 

Annonse

Smerteterskelen til folk er jo veldig ulik også. Hvis man setter en smerteskala fra 1-10 kommer noen til å si at 2 er vondt, mrns andre må opp på 5.

Ei venninne av mora mi påstår selv at hu syns fødsel var omtrent like vondt som å være hard i magen.... personlig har jeg enda til gode å ha en så enkel fødsel, eller være så hard i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...